Міністерство освіти і науки України
КЗ СЗШ №28 КМР
ЗВІТ ПРО ПОЗАКЛАСНИЙ ЗАХІД
Фізична гра: «ХТО ЗВЕРХУ?»
Провела заняття _________________
Виконала вчитель фізики та класний керівник 11-А класу |
Данчук Інна Анатоліївна
|
|
|
Кам’янське
2020
Пояснювальна записка |
|
Назва роботи |
Фізична гра «Хто зверху?» |
Автор |
Данчук Інна Анатоліївна |
Місце роботи (повна назва навчального закладу) |
Комунальний заклад «Середня загальноосвітня школа №28» Кам’янської міської ради |
Должность |
Вчитель фізики |
Категорія |
Викладач ІІ категорії |
Класс |
11 класс |
Короткий опис |
Дана гра дозволить в захоплюючій формі повторити і узагальнити всі знання учнів отриманих протягом років вивчення фізики. Гру можна проводити на предметному тижні природно - наукового циклу. З класу відібрати дві команди по 5 чоловік (дівчата окремо і хлопці), вибрати главу сім'ї - найбільш талановитого учасника, придумати командам назву. Інші учні будуть уболівальниками і можуть допомагати командам. Перемагає команда, яка набрала найбільшу кількість балів. |
Позакласний захід. Фізична гра «Хто Зверху?» для учнів 11 класу
Мета:
навчальна: поглибити, удосконалити знання учнів, їхні практичні вміння й навики; формувати вміння використовувати здобуті теоретичні знання на практиці; перевірити ступінь засвоєння отриманих знань, закріпити їх, систематизувати, поглибити, удосконалити знання учнів, їхні практичні вміння й навики; формувати вміння використовувати здобуті теоретичні знання на практиці;
розвивальна: розвивати пізнавальну активність учнів, творчі здібності, уміння логічно мислити, аналізувати, вирізняти головне, орієнтуватися в новій ситуації, розвивати вміння приймати правильне рішення;
виховна: через гру виховувати інтерес до фізики як до науки, повагу до видатних людей, виховувати почуття колективізму, повагу до однокласників та особисту відповідальність, формувати потребу в самоосвіті, здатність адаптуватися до умов, що змінюються.
Задачі: допомогти виробленню вміння планувати і проводити досліди, сприяти розвитку кругозору, показати зв'язок фізики з життям, виховувати почуття товариськості і колективізму, вміння діяти узгоджено.
Пояснення: У грі беруть участь дві команди — хлопців та дівчат. Кожна команда має 5 учасників. Дуель чоловічого і жіночого світів ділиться на 8 раундів, що складаються з бліцопитувань, різних конкурсів та змагальних ігор. Наприкінці гри за максимальною кількістю балів визначається переможець гри.
Час проведення: 45 хвилин
Сценарій гри
Доброго дня! Доброго дня пані та панове! Вас вітає шоу «Хто зверху?»!
Чи правда, що з розумними людьми приємніше спілкуватися? Чи дійсно розумні добиваються великих успіхів в роботі? І невже чоловіки розумніші за жінок — а може, якраз навпаки?
Відмінницями в школі зазвичай бувають дівчата, але ж керівниками на посадах зазвичай займають чоловіки. Хто розумніший, чоловіки чи жінки? Уже тисячі років людство шукає відповідь на це запитання. Проведено нескінченні досліди та по цьому питанню. В решті решт Станом сьогодні жінки стали видимі у суспільстві! Вони беруть участь у миробудуванні, служать в армії, приймають управлінські рішення, працюють, виховують дітей – і це все на рівні з чоловіками.
На сьогодні також XXI століття має стати століттям рівності жінок і чоловіків Навіть у нас в країні змінилося ставлення до жінок. прийнято новий український правопис, який закріплює використання фемінітивів (наприклад, інженерка, науковиця, директорка..)
Тож, Мої вітання дівчатам, хлопцям та глядачам та гостям!
Давайте домовимось так – за мною об’єктивність, за Вами – запальна гра. І нехай переможуть найсильніші!
1 РАУНД
Як відомо, «жінки люблять вухами», А чоловіки – очима.
Тому наш перший конкурс «Повір своїм очам!».
Давчатам пропонується три слайди. Кожна правильна відповідь – 1 бал.
Відповіді:
Дата народження: 14 марта 1879
Місце народження: Німеччина
Альберт Ейнштейн - видатний фізик-теоретик, один з основоположників сучасної фізики. Народився 14 березня 1879 року. Альберт Ейнштейн відомий перш за все як автор теорії відносності. Ейнштейн вніс також значний внесок в створення квантової механіки, розвиток статистичної фізики і космології. Крім цього, Альберт Ейнштейн є лауреатом Нобелівської премії з фізики 1921 «за пояснення фотоефекту»
Андре-Марі Ампер ( 10 червня 1836) - французький фізик, математик і натураліст.
Джеймс Максвелл назвав Ампера «Ньютоном електрики». Ампер створив першу теорію, яка виражала зв'язок електричних і магнітних явищ, ввів у фізику поняття електричного струму і проникливо припустив, що магнетизм викликаний електричними струмами «на молекулярному рівні». Вніс значний вклад в механіку, теорію ймовірностей, математичний аналіз.
Член Паризької академії наук (1814). Член багатьох інших наукових товариств, зокрема - іноземний член
Дата народження: 10 июля 1856
Місце народження: -
Нікола Тесла - фізик, інженер, винахідник. Народився 10 липня 1856 року. Нікола Тесла відкрив змінний струм, флуоресцентний світло, бездротову передачу енергії, вперше розробив принципи дистанційного керування, основи лікування струмами високої частоти, побудував перші електричні годинники, двигун на сонячній енергії і багато іншого, отримавши на свої винаходи 300 патентів в різних країнах. Крім цього, Нікола Тесла винайшов радіо раніше Марконі і Попова, отримав трифазний струм раніше Доліво-Добровольського. Вся сучасна електроенергетика була б неможлива без його відкриттів.
- польська та французька вчена-експериментатор (фізик, хімік), педагог, громадський діяч. Перша жінка - викладач Сорбонни. Удостоєна Нобелівських премій з фізики (1903) і по хімії (1911) [2], є першою жінкою - нобелівським лауреатом в історії і першим двічі нобелівським лауреатом в історії. Брала участь у створенні інститутів Кюрі Перейті до розділу «Радієвий інститут» в Парижі і в Варшаві. Спільно з чоловіком, П'єром Кюрі, і Анрі Беккерелем є першовідкривачем радіоактівностіПерейті до розділу «Відкриття радіоактивності» і автором терміну «радіоактивність». Спільно з чоловіком відкрила елементи радій (від лат. Radius - «промінь») і полоній (від лат. Polōnia - Польща, в честь батьківщини Марії Склодовської). П'єр і Марія Кюрі поряд з Анрі Беккерелем також є першими французами - нобелівськими лауреатами в галузі фізики.
Хлопці тепер ваша черга! Пропонуємо вам перевірити свій зір!
Кожна правильна відгадана відповідь – 1 бал
А зараз свої здібності покажуть нам хлопці! Увага на презентацію!
Дата народження: 4 cічня 1643
Місце народження: -
Ісаак Ньютон - видатний англійський учений, що заклав основи сучасного природознавства, творець класичної фізики. Народився 4 січня 1643 року. Ісаак Ньютон був членом Лондонського королівського товариства (1627), президентом (з 1703). Роботи Ісаака Ньютона відносяться до механіки, оптики, астрономії, математики. Наукова творчість Ньютона зіграла винятково важливу роль в історії розвитку фізики. За словами А. Ейнштейна, "Ньютон був першим, хто спробував сформулювати елементарні закони, які визначають часовий хід широкого класу процесів у природі з високим ступенем повноти і точності" і "... зробив своїми працями глибокий і сильний вплив на весь світогляд в цілому ". У його честь названа одиниця сила в Міжнародній системі одиниць - ньютон.
Дата народження 30 грудня 1906
Місце народження: Росія. російська Федерація
Сергій Корольов - радянський вчений, конструктор ракетно-космічних систем, академік АН СРСР. Народився 30 грудня 1906 року. Корольов є творцем радянської ракетно-космічної техніки, що забезпечила стратегічний паритет і зробила СРСР передової ракетно-космічною державою. Є ключовою фігурою в освоєнні людиною космосу. Завдяки його ідеям був здійснений запуск першого штучного супутника Землі і першого космонавта Юрія Гагаріна.
12 квітня 1961 року Юрій Гагарін став першою людиною в історії, яка вчинила політ в космічний простір [4] [5]. Ракета-носій «Восток» з кораблем «Восток-1», на борту якого перебував Гагарін, була запущена з космодрому Байконур, розташованого в Кизил-Ординський області Казахстану. Перший космічний політ викликав великий інтерес в усьому світі, а сам Юрій Гагарін перетворився на світову знаменитість.
Зробив безліч відкриттів в галузі геометрії, передбачив багато ідей математичного аналізу. Заклав основи механіки, гідростатики, був автором ряду важливих винаходів.
На дошці записуються бали дівчат та хлопців
2 РАУНД
У нашому наступному конкурсі ми перевіримо ерудицію.
Отже, конкурс №2 «Хто сказав?»
Необхідно за 1 хвилину дати як можна більше відповідей на одне єдине запитання «Хто це сказав?» Відповіді даються учасниками команди по черзі.
Тобто нам потрібно назвати автора (2 бали).
Вгадати це жінка сказала чи чоловік (1 бал)
Питання для дівчат (Ж) - Питання для хлопців (Ч)
Ж |
«Нескінченні лише Всесвіт і дурість людська, при цьому відносно нескінченності першої з них у мене є сумніви»
|
|
Відповідь: |
Эйнштейн Альберт (чоловік)
|
|
Ч |
«Якщо я бачив далі інших, то тому, що стояв на плечах гігантів»
|
|
Відповідь: |
Ньютон Ісаак (чоловік) |
|
Ж |
«Коли ти молодий, самотній і занурений в науку, можна не мати на що жити і жити найповнішою життям». |
|
Відповідь: |
Кюрі Марія (жінка)
|
|
Ч |
«Дайте мені точку опори - і я переверну Землю!» |
|
Відповідь: |
Архімед (чоловік) |
|
3 РАУНД
В наступному конкурсі ми перевіримо розуміння фізичних явищ, процесів та одиниць вимірювання.
«Бліц-опитування»
Команда вибирає одного учня, який буде швидко відповідати на 10 запитань.
Одна правильна відповідь: 1 бал.
Примітка: Зверніть увагу, що одиниці вимірювання вопинні бути в системі СІ
Дівчата:
Записуємо результат на дошці
Хлопці:
Записуємо результат на дошці
4 РАУНД
В четвертому конкурсі ми дізнаємось, хто – хлопці або дівчата – краще знають відомі пісні, в яких є елементи фізики.
В конкурсі одночасно приймають участь обидві команди. У кожного в руках є кулька і шпилька. Коли учасник команди знає відповідь – потрібно лопнути кульку і відповісти на питання.
Питання є на слайдах.
Ви повинні відповісти на питання (прослухавши пісню)
За кожну правильну відповідь - 1бал.
Питання:
Відповідь: механіка
Відповідь: механіка
Відповідь: вигин
Відповідь: компас
Відповідь: Вогонь - Світлове, Вогонь – Теплове
Відповідь: Місяць
5 РАУНД
Пригадай назву
Потрібно за 1 хв пригадати назву інструменту і вказати (показати) його призначення.
Демонстраційний матеріал: камертон та електроскоп.
Предмети стоять на демонстраційному столі.
Дається хвилина на роздуми. Правильна відповідь: 1 бал. Правильне призначення 1 бал.
Електроскоп (від грецьких слів «електрон» і skopeo - спостерігати, виявляти) - прилад для виявлення електричних зарядів. Електроскоп складається з металевого стержня, до якого підвішені дві смужки паперу або алюмінієвої фольги.
Камертон (нім. Kammerton - «кімнатний звук») - інструмент для фіксації та відтворення еталонної висоти звуку [1], яка також називається словом «камертон». У виконавській практиці застосовується для настройки музичних інструментів, хористів і ін.
6 РАУНД
«Хто я?»
Учасникам пропонують за 90с вгадати хто вони.
Один із учасників просовує голову в отвір, заздалегідь намальованої картини або стає попереду до демонстрації презентації (на якій зображення ключового слова) та задає питання своїй команді, на які можна відповідати лише так або ні.
Гості та зал теж можуть відповідати «так» або «ні».
Пропонується дві картини:
Для хлопців: Сатурн
Для дівчат: Ейнштейн
7 РАУНД
«Збери літери»
На учасників кожної команди надягають спеціальний «кубик» на передній і задній частині якого розташовано по букві. Капітан команди суперників задає питання, а учасники повинні скласти слово за допомогою букв на «кубиках», вишикувавшись в ряд. На відповіді дається 90 секунд, а переможцем стає команда, яка відповіла на більшу кількість запитань. Слоао-відповіді мають 4 або 5 літер.
У дівчат наступні пари літер: С-І, И-Т, Л-У, А-М, Е-Р
Питання:
Відповідь: Сила
Відповідь: Струм
Відповідь: Літр
Відповідь: Риса
Відповідь: см
Відповідь: Тесла
У хлопців наступні пари літер: А-О, М-К, П-С, Е-Ь, Р-Л
Питання:
Відповідь: Моль
Відповідь: Ом
Відповідь: Ампер
Відповідь: Марс
Відповідь: Поле
8 РАУНД (завершення)
В наступному питанні ми дізнаємось вашу ерудицію та спостережливість.
Назвіть кількість дітей в КЗ СЗШ №28, які на сьогоднішній день вивчають фізику.
Відповідь.
У нашій школі фізику вивчають:
Клас |
Кількість учнів |
7-А |
32 |
7-Б |
30 |
8-А |
31 |
8-Б |
28 |
9-А |
26 |
9-Б |
20 |
11-А |
28 |
Всього: |
195 |
Правильна відповідь вваждається в діапазоні від 190 до 200. ( - 5 учні та +5 учнів). Додається 1 бал за правильні відповідь. Під час проголошення відповідей в таблиці змінюємо значення на відповіді дівчат та хлопців і отримуємо результат.
Визначаються переможці.
Роздаються призи (цукерки або канцтовари).
Отже, наша фізична гра завершена. Я гадаю, ми всі сьогодні переконалися, що учні нашої школи – неважливо дівчата або хлопці - найсміливіші, найзаповзятіші, найвинахідливіші та найрозумніші учні. Я дякую всім присутнім за участь та підтримку.
Раунд 1
Повір своїм очам
Пропонується дівчатам та хлопцям впізнати вчених та видатних людей,
які внесли великий вклад у розвиток фізики та астрономії!
«Нескінченні лише Всесвіт і дурість людська, при цьому відносно нескінченності першої з
них у мене є сумніви»
Питання: «Хто сказав?»
«Коли ти молодий, самотній і занурений в науку, можна не мати на що жити і жити найповнішою життям».
Питання: «Хто сказав?»
Учасникам пропонують за 90с вгадати хто вони Учасникам пропонують за 90с вгадати хто вони