23 липня о 18:00Вебінар: STEM-освіта без гендерних стереотипів – запорука успішного майбутнього школярів

Презентація до проблемного семінару"Прибульці з майбутнього = покоління Z. Як вчителям порозумітися з «цифровим» поколінням дітей"

Про матеріал

Нові технології змушують людський мозок еволюціонувати в небаченому досі темпі. Діти, які ніколи не жили у світі без інтернету, вже «заточені» під віртуальну реальність. До школи зараз приходять абсолютно нові за типом мислення учні. Якщо орієнтуватися на теорію поколінь, нині за партами сидить покоління Z — «цифрові» діти.

Як вчителям і батькам з інших поколінь уникнути конфліктів з ними?

Презентація містить оформлені тематично слайди та завдання.

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Вправа «Долоні»

Номер слайду 2

Вправа «Вислів» Завдання. Запишіть на аркуші вислів про сучасних учнів:1група – гумористично;2група – критично;3група – зарозуміло;4група – практично;5група – лірично.

Номер слайду 3

Прибульці з майбутнього = покоління Z. Як вчителям порозумітися з «цифровим» поколінням дітей

Номер слайду 4

Номер слайду 5

Номер слайду 6

Номер слайду 7

Номер слайду 8

Номер слайду 9

Номер слайду 10

Номер слайду 11

Номер слайду 12

Номер слайду 13

В нашому світі одночасно існують представники шести поколінь. Переможці або GI (1900-1923) – «революціонери»;Мовчазне (1923-1943) – діти війни – «ми вижили»;Бебі-Бумери (1943-1963) – нова свобода;Х (1963-1984) – індивідуалізм, виживання, вибір;Мілленіум або Y(1984-2000) – особистісна свобода та автономія;Z (2000+) – ті, які насправді Digitally-born.

Номер слайду 14

Хто такі центеніали (Z)?Вибір — їх головна цінність. Пошук — те, що вони вміють найкраще. Вони — діти гаджетів. Подробиці їх особливо не цікавлять. У них забагато варіантів у голові.

Номер слайду 15

Що робити: Говорити з ними «твітами», тобто коротко і з перервами. Завдання розсилати на гаджети. Будь-яке завдання краще розбивати на десяток дрібних. Розписувати кожен крок і не сподіватися на допитливість. Шаблони не обмежують, а навпаки заспокоюють покоління Z. Креативність вмикається, коли вони знаходять недоліки в шаблонах або шукають нові версії.

Номер слайду 16

Вони інфантильні У підлітковому віці «цифрові» діти не такі «колючі», як були попередні покоління. Зате і спроб відокремитися, досягти незалежності не роблять. На Заході це перше покоління, яке не йде з дому, щоб будувати життя самостійно. Побут їх особливо обтяжує. Не носяться з життєвими цілями. Зона зрілості «цифрових» — в інтернеті.

Номер слайду 17

Лайф-серфінг. Життя для «цифрових» — це пошук. Стосунки вони легко обривають одним повідомленням і одразу переглядають нові кандидатури в соцмережах. Школярі кидають недоробленим домашнє завдання, хоча здатні його виконати. А ті, хто вже встиг почати працювати або стажуватися, шокують кадровиків: вони можуть кинути проект через те, що в офісі незручна міні-кухня. Бо не терплять дискомфорту.

Номер слайду 18

Покоління Z йде від усього, що викликає дискомфорт. Якщо їм цікаво і вони самі цього хочуть — готові завзято працювати. Як тільки з’являється «треба» — активність знижується.

Номер слайду 19

Що робити: Подача матеріалу на уроці. Зручність.  Сучасні діти збиваються у віртуальні «зграї». Повідомленням очевидців у Facebook довіряють більше, ніж офіційним новинам. Довіряють більшості. Якщо попереднє покоління шукало однокласників у соцмережах, то нині діти  прямо там і заводять друзів. Своїх знайомих можуть описати одним абзацом, решта — не цікавить.

Номер слайду 20

Що робити: Вчителю варто давати час на уроці для зворотного зв’язку від однолітків, обміну досвідом, групових завдань. Варто завести для класу групу в соцмережі. Сучасних дітей треба вчити розуміти власні та чужі почуття, звертати увагу на складність та унікальність особистості.

Номер слайду 21

Публічність. Блоги, в яких знімають дорогу до школи або поїдання сніданку, — це форма щоденника. Особистий простір — незрозуміле поняття для цього покоління. Як і субординація. Постійна публічність змушує покоління Z достроково відповідати на запитання: хто ти такий, який ти персонаж?

Номер слайду 22

Що робити: У навчанні варто спиратися на любов до публічності. Основна задача  – спостерігати й спрямовувати. Скоріше, бути партнерами та наставниками, бо всі спроби виховання й моралізаторства одразу зазнають фіаско.

Номер слайду 23

Вміють орієнтуватися Вони одночасно вчать уроки Ведуть вайбер -переписку з трьома друзями й слухають музику, наспівуючи улюблені фрагменти. Ця здатність до потокового сприйняття та можливості робити кілька справ одночасно має зворотну сторону: мозок, привчений до високої швидкості обробки інформації, починає нудьгувати, коли інформації мало або вона нецікава – наприклад, на уроках.

Номер слайду 24

Представники покоління Z не здатні утримувати увагу більше 15-20 хвилин. Тож потрібно розділити навчальний час на проміжки по 25-30 хвилин - у такий спосіб змінюватиметься вид діяльності учнів, вони не стомлюватимуться.

Номер слайду 25

Структурування навчального процесу. Покоління Z зростає в досить «упорядкованому» світі - тому вимагає такого ж порядку і логічності від навчання. Вимагає простих текстових матеріалів. Слід говорити коротко, писати розгорнуто і по пунктах. Довжина усного завдання повинна складати 25 слів. Погано запам'ятовує. Хоче отримувати «концентровані» знання. Свідомо ігнорує етапи навчання, спрямовані на закріплення матеріалу шляхом багаторазового повторення

Номер слайду 26

Це діти - візуали. Покоління Z найкраще сприймає саме візуальну інформацію, оскільки зростає в епоху демотиваторів та суцільної інфографіки. Наочність - головна умова. Краще розуміє образи, ніж слова. Інструкції в картинках або у формі відеоролика – ось чого потребують сучасні учні. Урок потрібно зробити більш динамічним. Навчальний матеріал слід подавати в оптимістичному тоні: позитивізм мислення сприяє розумовій активності.

Номер слайду 27

Вони звикли отримувати нагороди. Представники покоління Z не можуть чекати. Покоління Z звикло до похвали, але не вважає її чимось особливим. Похвала і нагороди не мотивують покоління Z, одначе їх брак або цілковита відсутність вибиває з колії.

Номер слайду 28

Покоління Z любить зміни. Педагогу варто враховувати особливості розвитку і формування покоління Z. Нам усім треба усвідомити, що центеніали – покоління незвичайне. З ними потрібно розмовляти на рівних, як з дорослими.

Номер слайду 29

Номер слайду 30

Номер слайду 31

Номер слайду 32

Номер слайду 33

Номер слайду 34

Інтерактивні підручники– новий жанр навчальної літературизабезпечує миттєвий зворотний зв’язок; • допомагає швидко знайти необхідну інформацію, пошук якої у звичайному підручнику утруднений; • істотно економить час при багатократних зверненнях до гіпертекстових пояснень; • окрім тексту – розповідає, демонструє, моделює тощо (переваги мультимедіа-технології); • дозволяє швидко (але в темпі, відповідному для конкретного індивідуума) перевірити знання з певного розділу; • може актуалізувати необхідну навчальну інформацію, наприклад за допомогою мережі Інтернет.

Номер слайду 35

Номер слайду 36

Номер слайду 37

Вправа «Колаж» Завдання. - Створіть словесний образ учня – центеніала (1 група);-Створіть словесний образ ідеального вчителя, який має працювати з учнями – центеніалами ( 2 група). 

Номер слайду 38

Вправа «Візитка для продюсера» {5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Це я!Це моє майбутнє

Номер слайду 39

Номер слайду 40

Дякуємо за увагу!

pptx
Пов’язані теми
Педагогіка, Майстер-класи
Додано
3 липня 2018
Переглядів
2303
Оцінка розробки
4.3 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку