ПРЕЗЕНТАЦІЯ ДО ТЕМИ 4 "ІСТОРИЧНІ ПАМЯТКИ". ІСТОРІЯ УКРАЇНИ 5 КЛАС

Про матеріал
Мультимедійна презентація містить орієнтовний перелік пам’яток і пам’ятників України для навчальної роботи під час вивчення теми "ПАМ"ЯТКИ УКРАЇНИ"
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Робота з візуальними і писемними джерелами, які зберігають пам’ять про історію України. Княжа Русь-Україна.

Номер слайду 2

Сукупність знань та масових уявлень людей про спільне минуле – історична пам’ять Споруди, предмети і твори мистецтва, які пов'язані з історичними подіями в житті окремих людей, народу, суспільства, держави – пам'ятки історії Скульптурна споруда, призначена для увічнення пам'яті людей, подій, об'єктів, іноді тварин – пам'ятник

Номер слайду 3

А) Наприкінці ІХ століття утвердився на київському престолі. Назвав Київ “матір'ю городів руських” та об'єднав навколо Києва багато земель. ОЛЕГ Б) За його правління Київська держава розширила кордони та здобула найбільшу славу. У 988 році хрестив Русь. Наказав будувати церкви і відкривати при них школи. ВОЛОДИМИР ВЕЛИКИЙ В) Син князя Ігоря й княгині Ольги. За покликанням був воїном. Усе життя провів у походах. Був скромним і невибагливим. Ідучи в похід, посилав ворогові виклик “Іду на вас!”. Загинув біля Дніпровських порогів. СВЯТОСЛАВ ХОРОБРИЙ Г) Перша жінка-правителька Київської держави, правила в середині Х століття. Була першою християнкою на Русі. КНЯГИНЯ ОЛЬГА Д) Правив на Русі в першій половині ХІ століття. Заклав Софіївський собор. Створив першу на Русі бібліотеку Налагоджував добросусідські відносини з європейськими країнами. Використовував для цього шлюбні зв`язки, тому й називали його „тестем Європи”. ЯРОСЛАВ МУДРИЙ Е) великий князь з династії Романовичів, правитель Галицько-Волинського князівства, якого вважають національним героєм України. Сподіваючись на допомогу західних союзників у боротьбі із Золотою Ордою, прийняв від Папи Римського Інокентія ІV 1253 року пропозицію  коронації  і став королем всієї Русі. Певний час визнавав залежність від Золотої Орди. ДАНИЛО ГАЛИЦЬКИЙ

Номер слайду 4

1 3 2 4 5 6

Номер слайду 5

Де та коли це відбулося? В чому полягає значення цієї події?

Номер слайду 6

Пам’ятники Володимиру Великому (м. Київ), княгині Ользі (м. Київ), Ярославу Мудрому (м. Київ), пам’ятник королеві Данилу (м. Львів), пам'ятник князю Святославу ( ?) А) Б) В) Д) Г)

Номер слайду 7

Софійський собор (м. Київ) Успенський собор Києво-Печерської лаври

Номер слайду 8

Номер слайду 9

Розповідати про життя козаків на Запорозькій Січі Пояснювати причини Національно - визвольної війни Встановлювати хронологічну послідовність подій війни та показувати їх на карті

Номер слайду 10

Поміркуємо...

Номер слайду 11

ЗАПОРОЖЖЯ ( ДИКЕ ПОЛЕ) - ПРОЧИТАЙТЕ ТЕКСТ НА С. 92-94 ТА З`ЯСУЙТЕ ЗВ’ЯЗОК МІЖ КАРТОЮ ТА ЗОБРАЖЕНОЮ ІСТОРИЧНОЮ ОСОБОЮ

Номер слайду 12

Рада Республіка Козацька старшина Козацька республіка

Номер слайду 13

.

Номер слайду 14

Номер слайду 15

Прочитайте текст на с. 96-97 та дайте відповідь на запитання: У складі якої держави перебували українці у ХVІІ ст. ? Чому розгорілася Національно - визвольна війна? Яку роль у цій війні належить Б. Хмельницькому? Які риси характеру гетьмана втілені у портреті? Який головний здобуток війни?

Номер слайду 16

Резиденція Богдана Хмельницького в м. Чигирин (Черкаська область) Іллінська церква в с. Суботів (Черкаська область)

Номер слайду 17

Номер слайду 18

Позначте одним словом зміст малюнка. Чому Січ називали республікою? Які пам`ятки Національно – визвольної війни є у нашому краї?

Номер слайду 19

Пам'ятник Богданові Хмельницькому у місті Запоріжжі

Номер слайду 20

Номер слайду 21

Читати параграф 14 Завдання різної складності: - “Перевір себе” відповідати на запитання 1-4 с. 99 (усно) - завдання 2 ст. 99 (“Напиши листа однолітку”) - знайти інформацію про пам`ятки Національно – визвольної війни на Запоріжжі

Номер слайду 22

Література: Власов В . С.Історія України( Вступ до історії): підручник для 5 кл. – К.: Генеза, 2013. Гісем О.В.,Мартинюк О.О. Вступ до історії України. 5 клас: Універсальний навчальний комплекс. – К.; Х.: Веста,2006. Власов В. ,Островський В. Використання дидактичних ігор у 5 класі//Історія і суспільствознавство в школах України . - 2013.- №7-8. Інтернет - ресурси: http://images.yandex.ua http://osvita.ua

Номер слайду 23

НОВІТНЯ УКРАЇНА

Номер слайду 24

Михайло Грушевський уславився також як видатний український історик.Протягом багатьох років він досліджував історію України, яку цікаво виклав у багатотомній праці «Історія України-Руси».Детальніше дізнатися про життєвий шлях діяча можна за посиланням: https://goo.gl/Snvgjt. Пам’ятник Михайлові Грушевському в м. Київ

Номер слайду 25

В історичній пам’яті нашого народу назавжди залишиться подвиг Героїв Крут. Холодного дня 29 січня 1918 р. юнаки та молоді старшини дали відсіч загонам російських більшовиків на залізничній станції Крути. Вони виступили проти значно численнішого ворога, щоб затримати наступ більшовиків на м. Київ Меморіальний комплекс Крути в с. Пам’ятне (Чернігівська область)

Номер слайду 26

Його вчинила комуністична влада на чолі з Йосипом Сталіним для того, щоб налякати й підкорити українців. У селян вилучали не лише зерно, а й усі їстівні припаси. Якщо хтось намагався чинити спротив, чи збирав колоски на полях, щоб прогодувати дітей, то він підлягав жорстокому покаранню згідно із «законом про п’ять колосків». Голодомор став тяжкою раною на душі україн- ського народу. Страшною смертю загинули від 3 до 6 млн осіб. 28 листопада 2006 р. Верховна Рада України ухвалила Закон «Про Голодомор 1932–1933 рр. в Україні», який визнав події 1932–1933 рр. геноцидом українського народу. ГЕНОЦИД — злочинні дії з метою знищення певної спільноти людей. Національний музей «Меморіал пам’яті жертв Голодомору в Україні» (м. Київ)

Номер слайду 27

Монумент «Батьківщина-Мати» Національний музей історії України у Другій світовій війні (м. Київ) Меморіальний простір у Бабиному Яру (м. Київ)

Номер слайду 28

Монумент Незалежності (м. Київ)

Номер слайду 29

, Меморіал Героям Небесної Сотні (м. Київ)

Номер слайду 30

Опишіть пам’ятку історії або пам’ятник, установлений у рідному краї (за власним вибором). Подумай, як і навіщо турбуватися про пам’ятки історії рідного краю

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Малахова Ірина Михайлівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
ppt
Додано
29 січня 2020
Переглядів
7526
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку