Сукупність знань та масових уявлень людей про спільне минуле – історична пам’ять Споруди, предмети і твори мистецтва, які пов'язані з історичними подіями в житті окремих людей, народу, суспільства, держави – пам'ятки історії Скульптурна споруда, призначена для увічнення пам'яті людей, подій, об'єктів, іноді тварин – пам'ятник
А) Наприкінці ІХ століття утвердився на київському престолі. Назвав Київ “матір'ю городів руських” та об'єднав навколо Києва багато земель. ОЛЕГ Б) За його правління Київська держава розширила кордони та здобула найбільшу славу. У 988 році хрестив Русь. Наказав будувати церкви і відкривати при них школи. ВОЛОДИМИР ВЕЛИКИЙ В) Син князя Ігоря й княгині Ольги. За покликанням був воїном. Усе життя провів у походах. Був скромним і невибагливим. Ідучи в похід, посилав ворогові виклик “Іду на вас!”. Загинув біля Дніпровських порогів. СВЯТОСЛАВ ХОРОБРИЙ Г) Перша жінка-правителька Київської держави, правила в середині Х століття. Була першою християнкою на Русі. КНЯГИНЯ ОЛЬГА Д) Правив на Русі в першій половині ХІ століття. Заклав Софіївський собор. Створив першу на Русі бібліотеку Налагоджував добросусідські відносини з європейськими країнами. Використовував для цього шлюбні зв`язки, тому й називали його „тестем Європи”. ЯРОСЛАВ МУДРИЙ Е) великий князь з династії Романовичів, правитель Галицько-Волинського князівства, якого вважають національним героєм України. Сподіваючись на допомогу західних союзників у боротьбі із Золотою Ордою, прийняв від Папи Римського Інокентія ІV 1253 року пропозицію коронації і став королем всієї Русі. Певний час визнавав залежність від Золотої Орди. ДАНИЛО ГАЛИЦЬКИЙ
Прочитайте текст на с. 96-97 та дайте відповідь на запитання: У складі якої держави перебували українці у ХVІІ ст. ? Чому розгорілася Національно - визвольна війна? Яку роль у цій війні належить Б. Хмельницькому? Які риси характеру гетьмана втілені у портреті? Який головний здобуток війни?
Література: Власов В . С.Історія України( Вступ до історії): підручник для 5 кл. – К.: Генеза, 2013. Гісем О.В.,Мартинюк О.О. Вступ до історії України. 5 клас: Універсальний навчальний комплекс. – К.; Х.: Веста,2006. Власов В. ,Островський В. Використання дидактичних ігор у 5 класі//Історія і суспільствознавство в школах України . - 2013.- №7-8. Інтернет - ресурси: http://images.yandex.ua http://osvita.ua
Михайло Грушевський уславився також як видатний український історик.Протягом багатьох років він досліджував історію України, яку цікаво виклав у багатотомній праці «Історія України-Руси».Детальніше дізнатися про життєвий шлях діяча можна за посиланням: https://goo.gl/Snvgjt. Пам’ятник Михайлові Грушевському в м. Київ
В історичній пам’яті нашого народу назавжди залишиться подвиг Героїв Крут. Холодного дня 29 січня 1918 р. юнаки та молоді старшини дали відсіч загонам російських більшовиків на залізничній станції Крути. Вони виступили проти значно численнішого ворога, щоб затримати наступ більшовиків на м. Київ Меморіальний комплекс Крути в с. Пам’ятне (Чернігівська область)
Його вчинила комуністична влада на чолі з Йосипом Сталіним для того, щоб налякати й підкорити українців. У селян вилучали не лише зерно, а й усі їстівні припаси. Якщо хтось намагався чинити спротив, чи збирав колоски на полях, щоб прогодувати дітей, то він підлягав жорстокому покаранню згідно із «законом про п’ять колосків». Голодомор став тяжкою раною на душі україн- ського народу. Страшною смертю загинули від 3 до 6 млн осіб. 28 листопада 2006 р. Верховна Рада України ухвалила Закон «Про Голодомор 1932–1933 рр. в Україні», який визнав події 1932–1933 рр. геноцидом українського народу. ГЕНОЦИД — злочинні дії з метою знищення певної спільноти людей. Національний музей «Меморіал пам’яті жертв Голодомору в Україні» (м. Київ)