Презентація до теми "Стереотипи та упередження"

Про матеріал

Презентація до теми "Стереотипи та упередження" допоможе вчителю ефективніше використати час на уроці та більш різнопланово підійти до висвітлення ролі стереотипів у нашому житті. Короткі визначення будуть зручними для конспектуванні, фото-та відеоматеріали сприяють більш емоційному сприйняттю теми учнями.

Як показує практика, учні активно долучаються до виготовлення власноруч листівок на тему толерантності.

Дані матеріали також можуть бути основою для проведення виховних заходів з питань толерантності чи критичного мислення

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Тема. Стереотипи та упередження. План вивчення. Стереотипи та їх роль у житі людини і суспільстваҐендерні стереотипи. Поняття дискримінації. Ксенофобія. Расизм. Упередження. Толерантність

Номер слайду 2

Ярослав Мудрий. Якщо будете жити в любові, бог буде при вас і дасть вам пере­могу над воро­гом; а як будете жити ненавис­но... то й самі загинете, і втрати­те землю ваших батьків і дідів... державний діяч, великий князь київський ХІ ст

Номер слайду 3

Зміст поняття. Тлумачний словник. СТЕРЕОТИП – це те, що часто повторюється, стало звичайним, загальноприйнятим і чого дотримуються, що наслідують у своїй діяльностіУкраїнський відповідник. ШАБЛОН - загальноприйнятий або визнаний зразок, позбавлений індивідуальності, сліпо наслідуваний. Стереотип — це усталене ставлення до подій, вироблене на основі порівняння їх з внутрішніми ідеалами

Номер слайду 4

Поняття «стереотип» вперше використав американський журналіст Волтер Ліппман для характеристики системи сприйняття людиною навколишнього світу

Номер слайду 5

Звідки беруться стереотипи: Формуються у процесі життєдіяльності суспільства. Передаються від батьків, родичів, знайомих. Формуються за допомогою літературних джерел, кіно, засобів масової інформації

Номер слайду 6

1. Повні люди - привітні2. В Україні проживає понад 100 національностей3. Більшість сенаторів США - чоловіки4. Аборигени - люди відсталі5. Усі шведи - світловолосі6. Політики - люди безчесні7. Усі українці люблять сало8. Темношкірі більш схильні до занять спортом, ніж до інтелектуальної праці9. Хворі на СНІД - люди аморальні10. Араби – фанатики, поширюють тероризм. Вкажіть, що в наведених тезах факти, а що - стереотипи

Номер слайду 7

За змістом стереотипи поділяються на Професійні - узагальнені образи типових представників певних професій Фізіономічні - ґрунтуються на визнанні зв’язку між зовнішністю та рисами характеру Етнічні - фіксують взаємини між етнічними групами, пов’язані з національним характером

Номер слайду 8

Хто це?Джастін Трюдо – прем'єр-міністр Канади

Номер слайду 9

ВПЛИВ СТЕРЕОТИПІВ{69 C7853 C-536 D-4 A76-A0 AE-DD22124 D55 A5}ПозитивніНегативніпередають життєвий досвід поколіньспричиняють опір навчанню або критицісприяють формуванню та усвідомленню наших цінностейзаважають об’єктивному сприйняттю речейзахищають наше становище в суспільстві і наші праваформують негативне ставлення до явища або соціальної групиформують стиль поведінкипризводять до неправомірної поведінки або злочинів та виправдовують їхдозволяють робити відбір інформаціїсприяють виробленню комплексів є гарантією нашої самоповагидозволяють зомбувати та маніпулювати людьми

Номер слайду 10

Гендерні стереотипи – це уявлення в суспільстві про соціальні ролі чоловіків і жінок, їх психологічні та фізіологічні особливості. Приклади ґендерних стереотипів. Відмінність між чоловіками і жінками мають біологічну природу тому неподолані і вічніЖінки мають нижчі інтелектуальні здібності. Чоловіки менш емоційні, нездатні до співчуття й співпереживання. Жінки від природи мають потребу у створенні сім'ї та народженні дітей, для чоловіків це не потрібно

Номер слайду 11

- Щорічно більше мільйона українок стикаються з фізичним та сексуальним насильством в сім'ї. - 600 жінок кожного року гинуть від домашнього насильства. - Тільки кожна десята постраждала звертається до поліції.

Номер слайду 12

Середній робочий день чоловіка триває 7,5 годин, в жінка в середньому працює 8,4 години та майже 5 годин вона витрачає на неоплачувану працю - приготування їжі, прибирання, догляд за дитиною

Номер слайду 13

Номер слайду 14

Упере́дженняхибна думка, яка складається щодо кого-, чого-небудь наперед, без ознайомлення, та пов'язане з нею відповідне ставлення. Приведіть приклади упередженого ставлення із власного досвіду

Номер слайду 15

Номер слайду 16

Ксенофобія термін, котрий позначає певний стан людини, що виявляється у нав’язливому страху щодо чужинців чи просто чогось незнайомого або страх перед чужоземцями та ненависть до них. З точки зору біосоціології, ксенофобія є суспільною проекцією інстинкту самозбереження певної національно-економічної формації. Незначні прояви ксенофобії є цілком природними і нешкідливими для суспільства загалом, але таке твердження багато хто піддає сумніву.

Номер слайду 17

Расизмсвітогляд, що ґрунтується на визнанні вищості однієї раси над іншою на основі особливостей зовнішнього вигляду, як-от: колір шкіри, структура та колір волосся, риси обличчя, будова тіла. Яка державна ідеологія, керуючись расовою теорією, призвела свідомого винищення мільйонів людей?

Номер слайду 18

Голокост Біля 6 млн. євреїв було знищенонацистами у роки Другої світової війни

Номер слайду 19

Голодомор 1932-33 рр. Кожну годину гинуло 1440 осіб,Кожну добу – 34 560 українців

Номер слайду 20

Дискримінація навмисне обмеження прав громадян за расовою або національною ознакою, політичними або релігійними переконаннями Негативні наслідки існування дискримінаціїПриниження особистості або групи індивідів, позбавляє їх участі у громадському житті;Обмежує комунікацію між людьми;Призводить до страждань, комплексу неповноцінності тих людей, що зазнають дискримінації. Узагальнюючи переглянуте відео, які поради можна дати людям, які зазнають упередженого ставлення?

Номер слайду 21

Расова дискримінація Означає:будь-яке розрізнення, виняток, обмеження чи перевагу, засновані на ознаках раси, кольору шкіри, родового, національного чи етнічного походженнязнищення або применшення визнання, використання чи здійснення на рівних засадах прав людини та основних свобод у політичній, економічній, соціальній, культурній чи будь-яких інших галузях суспільного життя.

Номер слайду 22

плакат у м. Кельн ТВІЙ ХРИСТОС - ЄВРЕЙ, ТВОЄ АВТО - ЯПОНСЬКЕ, ТВОЯ ПІЦЦА - ІТАЛІЙСЬКА, ТВОЯ ДЕМОКРАТІЯ - ГРЕЦЬКА,ТВОЯ КАВА - БРАЗИЛЬСЬКА, ТВОЯ ВІДПУСТКА - У ТУРЕЧЧИНІ, ТВІЙ РАХУНОК - АРАБСЬКИЙ, ТВІЙ АЛФАВІТ - ЛАТИНСЬКИЙ... ТАК ХТО ТУТ ІНОЗЕМЕЦЬ: ТВІЙ СУСІД ЧИ ТИ САМ?

Номер слайду 23

Катерина Глікман. Бестселлер про Голокост: Рута Ванагайте показує дорогу до покаяння. Запитання та завдання : Які проблеми підняті письменницею стосуються нашої теми стереотипів?Чому вона піднімає дану тему?Як її земляки сприйняли книгу?Чи згодні ви із Рутою?Чи стосується піднята проблема України?

Номер слайду 24

Міжнародні документи. Загальна декларація прав людини 10 грудня 1948 року проголосила: Стаття 1. «Усі люди народжуються вільними і рівними у своїй гідності та правах»Міжнародна конвенція про ліквідацію усіх форм расової дискримінації 21 грудня 1965 року визначає:«… забороняється будь-яка пропаганда і будь-яке заохочування расової дискримінації...»

Номер слайду 25

Толерантністьце повага, сприйняття та розуміння багатого різноманіття культур нашого світу, форм самовираження та самовиявлення людської особистості. Формуванню толерантності сприяють знання, відкритість, спілкування та свобода думки, совісті й переконань.

Номер слайду 26

Толерантність — це мис­тецтво жити у світі несхожих людей та ідей. Для цього необхідно:бути готовими до того, що всі люди різні – не кращі й гірші, а просто різні;навчитися сприймати людей такими, якими вони є, не намагаючись змінити в них те, що нам не подобається;цінувати в кожній людині особистість і поважати її думки, почуття, переконання незалежно від того, чи збігаються вони з нашими;зберігати «власне обличчя», знайти себе і за будь-яких обставин залишатися собою.

Номер слайду 27

Домашнє завдання. Опрацювати відповідний матеріал підручника. Підготувати емблему до листівки «Толерантність»Знайти приклади в історії, культурі, коли злам стереотипів призвів до змін в історії людства

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.8
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 6
Оцінки та відгуки
  1. Gurba Elena
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Успенський Дмитро
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Устимець Юлія Олександрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Носіковська Лілія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  5. Іванченко Олена Анатоліївна
    Ольга Миколаївна! Дуже Вам дякую, до Вашої презентації я додала деякі слайди, відео, завдання та використовую на власних уроках.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  6. Tsyhanenko Halyna
    дуже цікава розробка, дякую!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 3 відгука
pptx
Додано
15 березня 2018
Переглядів
25416
Оцінка розробки
5.0 (6 відгуків)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку