Практична значимість даної роботи полягає в тому, що використання інтерактивних методів та нестандартних форм організації уроку зацікавлю-ють дітей, підвищують ефективність засвоєння знань, розвивають критичне мислення. Дана розробка покликана допомогти вчителю в підготовці до уроку.
УРОК –ВІДКРИТТЯ
УКРАЇНА –
ЄВРОПЕЙСЬКА
ДЕРЖАВА
Тема. Україна – європейська держава
Мета: сформувати ключову компетентність:
Вміння вчитися– формувати якості: наполегливість, старанність, оволодіти прийомами планування робочого часу, тренування уваги, зосередженості, досягнення успіху, запам’ятовування;
Громадянську – прагнення жити в європейській країні;
Соціальну – продуктивно співпрацювати з різними партнерами в змінних групах;
Предметну – визначити роль і місце України в Європі,дати учням короткі відомості про Україну – незалежну європейську державу, спонукати до дослідницької та пошукової діяльності, творчо підходити до виконання поставлених завдань, виховувати патріотичні почуття.
Обладнання: ілюстративний та демонстраційний матеріал, карта світу, фо-тографії, дитячі малюнки, портрети Роберта Шумана, Йогана Бетховена, дер-жавна символіка України та символіка європейської організації, мікрофон, зошит, підручник, євроромашка, єврокросворд, єврознайка.
Особливостіпроведення: урок розроблено з використанням ІКТ: «Коло ідей», «Діалог», « Метод моделювання ситуації», «Рольова гра», «Дискусія», метод «Мікрофон», інтерактивна вправа «Так чи ні», використано різні форми парної, групової та колективної роботи, ігрові моменти.
Тип уроку: урок-відкриття
Хід уроку
І.Організаційний момент
Девіз уроку:
Хто там говорить, що й сам не впевнений,
Ким був і як звуся?
Я – українець, я – європеєць
І цим горджуся!
Ви – майбутнє України!
Україна – європейська країна, європейська держава
і велика європейська нація!
Самоналаштування
- Любі друзі! Сьогодні ми з вами поговоримо про наш рідний край, а допомагати нам буде герой дитячого журналу. Але він з`явиться у нашій класній кімнаті, якщо ви назвете його ім`я, яке зашифровано у «лабіринті».
Б К В
І О
Відповідь: Барвінок
(З’являється хлопчик, який виконує роль Барвінка )
Барвінок:
- Доброго дня, вам любі друзі! Дозвольте бути присутнім на вашому уроці. Відгадайте, як називається мій і ваш сонячний дім?
Привітний і світлий наш сонячний дім,
Як радісно й весело жити у нім.
Тут мамина пісня і усмішка тата,
В любові й добрі тут зростають малята.
Дзвінка наша пісня до сонечка лине:
«Мій сонячний дім – це моя …» (Україна). (Андрій Німенко)
ІІ. Актуалізація опорних знань
- Розкажіть, якою ви хочете бачити нашу державу?
- Що ви для неї можете зробити вже сьогодні?
ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку
- Діти! Сьогодні у нас не простий урок, урок–відкриття. Ми відкриємо для себе, чому ж Україна європейська держава. Завданнями нашого уроку є:
- відкрити для себе щось нове та цікаве;
- визначити роль і місце України в Європі;
- більше дізнатися про європейські держави;
- навчитися творчо підходити до виконання поставлених завдань;
- розвивати свою пошукову діяльність;
- виховувати любов до своєї Батьківщини.
IV. Вивчення нового матеріалу
1. Робота з географічною картою
- Розгляньте географічну карту і знайдемо там свою Україну – вільну і незалежну державу, у якій ми з вами живемо.
- У центрі Європи знаходиться наша держава– Україна.
- А що ж таке Європа?
Барвінок:
- Європа – це частина світу і розташована вона на заході Європейського материка, має багаторічну історію, досвід, політичні, духовні традиції європейських народів.
Вчитель
- Україна бажає стати повноправною жителькою давньоєвропейського до-му. Адже про Україну знають у всьому світі. Українські козаки воювали в арміях різних країн Європи, захищали їх народ від загарбників.
-Що таке Європейський Союз?
- Напередодні нашого уроку учні об’єдналися в 6 груп. Кожна група отри-мала своє завдання:
2. Виступи кореспондентів
Послухаємо наших кореспондентів.
І група учнів
- Європейський Союз – це об`єднання 27 демократичних європейських країн, які підписали Маастрихтський договір 7 лютого 1992 року в Нідер-ландах.
11 листопада 1993 року – це дата виникнення Європейського Союзу. До складу Євросоюзу входять такі країни: - 25.03.1957 р. Франція, Німеччина, Італія, Бельгія, Нідерланди, Люксембург.
- 1.01.1973 р. Данія, Ірландія, Великобританія.
-1.01.1981р. Греція.
- 1.01.1986 р. Іспанія, Португалія.
-1.01.1995 р. Австрія, Фінляндія, Швеція.
- 2004 р. Чехія, Естонія, Кіпр, Латвія, Литва, Угорщина, Мальта, Польща, Словенія, Словаччина
- 1.01.2007 р. Болгарія, Румунія.
ІІ група учнів
ІІІ група учнів
- Офіційною мовою ЄС є 21 мова країн-членів співтовариства. Щоб ми були зрозумілими Європі, а Європа нам, треба знати багато іноземних мов. У 2012 році в школах України з першого класу запроваджено вивчення іноземних мов, бо українці розуміють, що вирішити політичні, економічні, культурні задачі без знання іноземних мов неможливо.
ІV група учнів
- У 12 країнах ЄС використовується єдина валюта – євро. Банкноти та монети євро знаходяться в обігу з 1 січня 2007 року. - Україна є членом Ради Європи з 1995 року.
V група учнів
Європейський Союз для нас - майбуття,
Де забудемо ми про злиденне життя,
Де не буде міграцій, збережеться сім`я.
Разом не відчуєм жаху у слові «війна».
Україна – велика і сильна держава,
Що несе з давнини перемоги і славу.
Незалежна, розвинена наша країна,
Дорога і найкраща мені Батьківщина.
Громадянином європейським хочу стати я,
Щоб у неньки моєї було кращим життя,
Щоб країна була конкурентноспроможна,
А кожна родина - щаслива й заможна.
VI група учнів
- У 1985 році Рада Європи схвалила європейський гімн. Музика гімну взята з Дев`ятої симфонії Бетховена «Ода радості». Гімн виражає ідеали свободи, миру та солідарності, на яких тримається Європа.
(Звучить Дев’ята симфонія Бетховена)
- У 1983 році Європейський парламент затвердив прапор ЄС. На ньому сяє коло з дванадцяти золотих зірок на блакитному тлі. Європейський прапор є символом єдності народів Європи. Число 12 для європейців це символ досконалості: 12 країн-засновників – 12 апостолів, це також і кількість місяців у році, і кількість цифр на циферблаті годинника.
3. Робота з підручником
- Прочитайте текст на с. 111-112 і поділіться своїми думками щодо прочитаного.
Метод «Мікрофон»
- Що із прочитаного було вам знайоме?
- Що нового ви дізналися?
- На якому материку знаходиться Європа?
- Скільки держав у Європі?
- Що ви прочитали про територію України?
- З якими країнами межує Україна?
- Де знаходиться центр Європи?
- Як називають жителів Європи?
Робота в групі
- Розгляньте таблицю на с. 112. За таблицею розкажіть про деякі країни, з якими межує Україна. Про які цінності йдеться у прислів’ях?
Робота в парі
- Розкажіть за схемою, які країни входять до Євросоюзу. Дізнайтеся назви решти країн -учасниць.
4. Фізкультхвилинка
Хвилинка відпочинку.
«Ми усі одна сім’я»
Ми усі одна сім’я.
Він, вона, і ти, і я. (Разом)
Підморгни тому, хто зліва,
Підморгни тому, хто справа
Ти погладь того, хто зліва,
Ти погладь того, хто справа,
Насвари того, хто зліва,
Насвари того, хто справа,
Усміхнись тому, хто зліва,
Усміхнись, тому, хто справа.
Ми усі одна сім’я.
Він, вона, і ти, і я. (Разом)
V. Узагальнення і систематизація знань
- Саме наш сьогоднішній урок відкриває для нас багато невідомого, можна сказати, загадкового, що таїть в собі Європа. Символом Європейського Сою-зу є синє полотнище з дванадцятьма зірочками. Спробуємо створити такий символ під час виконання наших завдань. За кожне правильно виконане зав-дання ви будете прикріплювати на синьому полотнищі зірочку.
1. Гра «Так чи ні»
- А зараз давайте пограємо в гру «Так – ні». Ваше завдання – дати найбільшу кількість правильних відповідей.
дружби, розвитку культури, духовності кожного народу, мови. (Так)
10. Місто Лондон стоїть на річці Дніпро. (Ні)
11. Найбільша за площею європейська держава – Україна. (Так)
- Дякую. З першим завданням ви дуже добре впоралися і отримуєте можливість прикріпити першу зірочку.
2. Завдання «Єврознайка»
Євроалфавіт
Вам потрібно за одну хвилину скласти якомога більше назв європейських держав. Запрошуємо п’ятьох учнів. Будь ласка, розпочали.
( Звучить лірична музика європейських композиторів)
- Молодці! Справилися і з цим завданням. Прикріплюємо ще зірочки.
«Євроромашка»
- У нас є красива «Євроромашка». Але вона незвичайна. В ній зберігаються деякі запитання. Виберіть одну з пелюсток і дайте відповідь на питання.
.
- За кожну правильну відповідь ми отримали право прикріпити ще по одній зірочці. Молодці!
- А чи вмієте ви розв’язувати кросворди? Зараз ми перевіримо.
«Єврокросворд»
По горизонталі:
4. На якому континенті розташований Європейський Союз (Європа)
6. Столиця Болгарії (Софія)
7. Ідею об’єднання Європи проголосив Робер …(Шуман)
9. Об’єднати Європу придумав Жан …(Моне)
10. У столиці цієї країни розміщена держава Ватикан (Італія)
12. Одна з прибалтійських країн (Естонія)
По вертикалі:
1. Місто, в якому розташовані керівні органи ЄС (Брюссель)
2. Гімн ЄС «Ода…» (радості)
3. Одна з країн, що приєдналися до ЄС в 1986р. (Іспанія)
5. Член ЄС з 2007 р. (Румунія)
8. Німецький композитор, автор музики гімну ЄС (Бетховен)
11. Столиця країни-засновниці Олімпійських ігор (Афіни)
- Молодці! Розгадали правильно кросворд. Давайте прикріпимо ще зірочки.
- А зараз цікава вправа для тих хто любить географію.
3. «Гра в асоціації»
Вкажіть, якій країні-члену ЄС відповідає кожна з вказаних пам’яток.
1. Брандербурзькі ворота 2. Колізей
3. Вестмінстерське абатство та Біг Бен 4. Королівський палац країни тюльпанів
5. Ринкова площа культурної 6. Успенський Собор
столиці західного сусіда України
7. Карловий міст 8. Амфітеатр Куріон
Відповіді
1. Німеччина, 2. Італія, 3. Великобританія, 4. Нідерланди, 5. Польща,
6. Фінляндія, 7. Чехія, 8. Кіпр.
- Молодці! Ми можемо прикріпити ще зірочку.
VI. Підбиття підсумків. Рефлексія
Метод «Прес»
- Яке відкриття ви сьогодні зробили для себе? (Відповіді учнів )
- Що ви запам’ятали про нашу Батьківщину?
- Чому Україну називають європейською державою?
- Завершуючи наш урок - відкриття, хочеться сказати: на маленькій тери-торії Європи існують 44 держави. Їх економіка й культура тісно пере-плітаються між собою. А наша Україна знаходиться в епіцентрі цих по-дій, тому дуже прагне стати європейською державою. Тому кожен із нас може з гордістю сказати: «Я - європеєць!»
Барвінок оцінив роботу кожної групи, а вчитель кожного учня зокрема.
VII. Домашнє завдання
1. Чому Україну називають європейською державою?
2. Намалювати прапор Євросоюзу.
3. Запитання від Всезнайка.