Природа як цілісний системний об'єкт визначає добір змісту, його розподіл і способи організації навчально-пізнавальної діяльності дітей. Основна мета навчального предмета "Природознавства" в початковій школі - формування природознавчої компетентності школярів шляхом засвоєння системи інтегрованих знань про живу і неживу природу, основ екологічних знань, опанування способами навчально-пізнавальної і природоохоронної діяльності, формування ціннісного ставлення до природи та людини. Досягнення зазначеної мети передбачає вирішення завдань : формування наукової картини світу; формування елементарних уявлень про об'єкти і явища природи, їхні взаємозв'язки у системі "нежива природа - жива природа", "природа - людина"; формування способів навчально-пізнавальної й природоохоронної діяльності; оволодіння елементарними дослідницькими вміннями; набуття досвіду природоохоронної діяльності та застосування його у життєвих ситуаціях; засвоєння норм етичного ставлення до природи; виховання любові до природи рідного краю; ознайомлення з традиціями шанобливого ставлення українського народу до природи.
Метод проектів у сучасній початковій школі втілює ідею індивідуалізації навчального процесу та розвивального навчання. Саме у процесі проектної діяльності на уроках природознавства формуються міжпредметні (дослідницька, формування наукової картини світу) таключові (вміння вчитися, інформаційно-комунікативна, соціальна, громадянська, загальнокультурна, здоров'язбережувальна) компетентності.