Презентація до уроку -проєкту: «Умови плавання тіл.Розвиток судноплавства та повітроплавання.»

Про матеріал
Презентація до проєкту «Умови плавання тіл. Розвиток судноплавства та повітроплавання» у курсі фізики 7 класу демонструє роль архімедової сили в практичній діяльності людини й дозволяє пов’язати знання законів фізики з реальними явищами та фактами, що впливають на здоров’я людини, розвиток техніки. Проєкт учить самостійно працювати з інформаційними ресурсами; вибирати потрібну інформацію, аналізувати її й робити відповідні висновки. Проєкт заснований на міжпредметних зв’язках фізики й біології, фізики й техніки.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Перелік питань для проєкту1. Поводження різних тіл у воді.2. Прилади для вимірювання густини рідини.3. Умови плавання тіл і живі організми.4. Використання людиною умов плавання тіл.5. Історія розвитку повітроплавання.6. Розвиток судноплавства.7. Сучасний стан судноплавства та повітроплавання. Урок-проєкт: «Умови плавання тіл. Розвиток судноплавства та повітроплавання.»

Номер слайду 2

Навчальна: поглибити знання учнів про умови плавання тіл на основі поняття про архімедову силу; розкрити практичне використання умов плавання тіл у житті людини, природі; познайомити учнів з історією розвитку судноплавства та повітроплавання. Розвивальна: розвивати в учнів експериментальні навички й уміння; продовжити формування інформаційно-комунікативних умінь учнів: вибирати потрібну інформацію, аналізувати її й робити відповідні висновки; розвивати критичне мислення, творчу активність і творчі здібності учнів. Виховна: виховувати самостійність і наполегливість у навчанні; показати роль знань і їх застосування для практичних потреб людини; формувати професійні інтереси; виховувати почуття відповідальності й бережливого ставлення до природи. 7. Сучасний стан судноплавства та повітроплавання. Перелік питань для проєкту:6. Розвиток судноплавства.5. Історія розвитку повітроплавання.4. Використання людиною умов плавання тіл.3. Умови плавання тіл і живі організми.2. Прилади для вимірювання густини рідини.1. Поводження різних тіл у воді.

Номер слайду 3

Перелік питань для проєкту1. Поводження різних тіл у воді.2. Прилади для вимірювання густини рідини.3. Умови плавання тіл і живі організми.4. Використання людиною умов плавання тіл.5. Історія розвитку повітроплавання.6. Розвиток судноплавства.7. Сучасний стан судноплавства та повітроплавання. Очікувані результати: - учні називають поняття архімедової сили; - учні пояснюють урахування архімедової сили під час проєктування морських суден та літальних апаратів; - учні уміють застосовувати теоретичні знання про архімедову силу для пояснення судноплавства та повітроплавання. Навчальна: поглибити знання учнів про умови плавання тіл на основі поняття про архімедову силу; розкрити практичне використання умов плавання тіл у житті людини, природі; познайомити учнів з історією розвитку судноплавства та повітроплавання. Виховна: виховувати самостійність і наполегливість у навчанні; показати роль знань і їх застосування для практичних потреб людини; формувати професійні інтереси; виховувати почуття відповідальності й бережливого ставлення до природи. Мета: Розвивальна: розвивати в учнів експериментальні навички й уміння; продовжити формування інформаційно-комунікативних умінь учнів: вибирати потрібну інформацію, аналізувати її й робити відповідні висновки; розвивати критичне мислення, творчу активність і творчі здібності учнів.

Номер слайду 4

Перелік питань для проєкту1. Поводження різних тіл у воді.2. Прилади для вимірювання густини рідини.3. Умови плавання тіл і живі організми.4. Використання людиною умов плавання тіл.5. Історія розвитку повітроплавання.6. Розвиток судноплавства.7. Сучасний стан судноплавства та повітроплавання. План заняття{7 DF18680-E054-41 AD-8 BC1-D1 AEF772440 D}Час. Метод навчання. Зміст роботи2 хв2хв38хв2хв1хв. Очікувані результати: - учні називають поняття архімедової сили; - учні пояснюють урахування архімедової сили під час проєктування морських суден та літальних апаратів; - учні уміють застосовувати теоретичні знання про архімедову силу для пояснення судноплавства та повітроплавання.

Номер слайду 5

Перелік питань для проєкту1. Поводження різних тіл у воді.2. Прилади для вимірювання густини рідини.3. Умови плавання тіл і живі організми.4. Використання людиною умов плавання тіл.5. Історія розвитку повітроплавання.6. Розвиток судноплавства.7. Сучасний стан судноплавства та повітроплавання. Теорії, гіпотези, закони й постулати. Для того й відкривалися, щоб їх застосувати.{7 DF18680-E054-41 AD-8 BC1-D1 AEF772440 D}Час. Метод навчання. Зміст роботи2 хв. Бесіда. Організаційний момент2хв. БесідаІІ. Мотивація вивчення нового матеріалу38хв. Звіти групІІІ. Захист проєків2хв. Метод ‘’Мікрофон’’IV. Підбиття підсумків уроку1хв. V. Домашнє завдання. План заняття:

Номер слайду 6

Перелік питань для проєкту1. Поводження різних тіл у воді.2. Прилади для вимірювання густини рідини.3. Умови плавання тіл і живі організми.4. Використання людиною умов плавання тіл.5. Історія розвитку повітроплавання.6. Розвиток судноплавства.7. Сучасний стан судноплавства та повітроплавання. Теорії, гіпотези, закони й постулати. Для того й відкривалися, щоб їх застосувати.

Номер слайду 7

Захист проектів

Номер слайду 8

Група 1. «Експериментатори» Завдання 1. 1. Дослідити , за якої умови тіло тоне, плаває в середині рідини, плаває на поверхні

Номер слайду 9

Група 1. «Експериментатори» Завдання 1. 1. Дослідити , за якої умови тіло тоне, плаває в середині рідини, плаває на поверхніЗавдання 2. - Чи можна змусити плавати тіло, яке у звичайних умовах тоне у воді, наприклад, картоплину та пластилін? - Як розподіляються в рідині кілька рідин? Наприклад, олія і вода?

Номер слайду 10

Група 1. «Експериментатори» Завдання 2. - Чи можна змусити плавати тіло, яке у звичайних умовах тоне у воді, наприклад, картоплину або пластилін? Як розподіляються в рідині кілька рідин? Наприклад, олія і вода?

Номер слайду 11

Поводження тіл у водіВисновок: щоб примусити плавати тіла, що тонуть, можна змінити густину води. Змінюється сила Архімеда, що діє на тіло. Речовина з більшою густиною опускається вниз.

Номер слайду 12

Поводження тіл у водіЦі висновки стосуються не тільки твердих тіл, але й рідин та газів.

Номер слайду 13

Поводження тіл у водіВисновок: щоб примусити плавати тіла, що тонуть, можна змінити густину води. Змінюється сила Архімеда, що діє на тіло. Розподіл води та олії у посудині

Номер слайду 14

Розподіл води та олії у посудиніВисновок: речовина з більшою густиною опускається вниз.

Номер слайду 15

Група 2. «Конструктори»

Номер слайду 16

Завдання 1. 1. Дослідити історію створення ареометра.2. Скласти «паспорт» ареометра.

Номер слайду 17

Завдання 2.1. Запропонувати ідею конструкції приладу для визначення густини рідин з використанням підручних матеріалів.2. Пояснити принцип роботи такого приладу. Історія винаходу ареометра. Ареометр це прилад для вимірювання густини рідин.

Номер слайду 18

Історія винаходу ареометра Ареометр - це прилад для вимірювання густини рідин. Саморобний ареометр. Застосування ареометра: - дає можливість відрізнити керосин від бензину;- визначає щільність електроліту в акумуляторі;- на виробництві визначає концентрацію кислоти, солі, цукру;- у медицині ареометр називають урінометром, ним вимірюють щільність урини;- на молочній фермі ареометр називають лактометром, ним вимірюють кількість жиру в молоці. Гіпатія Олександрійська 4-5 ст. стародавня Греція. Антуан Боме18 ст. французький фізик

Номер слайду 19

Застосування ареометра: - дає можливість відрізнити керосин від бензину;- визначає щільність електроліту в акумуляторі;- на виробництві визначає концентрацію кислоти, солі, цукру;- у медицині ареометр називають урінометром, ним вимірюють щільність урини;- на молочній фермі ареометр називають лактометром, ним вимірюють кількість жиру в молоці.

Номер слайду 20

Саморобний ареометр. За даним приладом можна визначити густину солоної води, цукрового сиропу, молока, соку в домашніх умовах.

Номер слайду 21

Група 3 «Біологи»

Номер слайду 22

Завдання 1. 1. Дослідити пристосованість живих організмів до умов плавання.2. Підібрати фото й відео представників флори та фауни, які у своїй життєдіяльності використовують плавання тіл.

Номер слайду 23

Завдання 2. - З’ясувати, де й для чого людина використовує плавання тіл.

Номер слайду 24

Номер слайду 25

Пристосованість організмів до умов плавання. Екологічні катастрофи

Номер слайду 26

Екологічні катастрофи

Номер слайду 27

Група 4. «Інженери»

Номер слайду 28

Завдання 1. - Чому плавають судна?- Основні характеристики суден.- Чому літають повітряні кулі?- Для чого потрібні повітряні кулі?- Переваги та недоліки дирижаблів та аеростатів.- Сучасний стан судноплавства та повітроплавання.

Номер слайду 29

Завдання 2. Використовуючи шматок пластиліну, сконструювати модель плаваючого судна, яке не тонутиме у воді. Визначити його вантажопідйомність (за допомогою монет).

Номер слайду 30

Плавання тіл

Номер слайду 31

Чому плавають судна?Середня густина човна за рахунок повітря в середині нього набагато менша від густини води.

Номер слайду 32

Плавання суден. Глибину занурення корабля називають його осадкою. Осадка змінюється залежно від навантаження корабля та від того в річковій чи морській воді він перебуває.

Номер слайду 33

Плавання суден. Найбільша допустима осадка корабля відмічається червоною лінією на його корпусі, яка називається ватерлінією (water –воді, linе – лінія).

Номер слайду 34

Плавання суден. Вага води, витісненої кораблем при його зануренні до ватерлінії, називається водотоннажністю. 𝑷вит.води=𝑭𝑨 

Номер слайду 35

Плавання суден. Якщо відома водотоннажність корабля, то можна визначити, який найбільший вантаж він може взяти на борт. Вага цього вантажу дорівнює різниці між водотоннажністю і вагою корабля у повітрі. Називають цю величину вантажопідйомністю корабля: 𝑷вант=𝑭𝑨-𝑷коробля 

Номер слайду 36

Саморобний кораблик. Вантажопідйомнцість кораблика 30 монет по 1 коп. 𝑷вант= 45 г. 

Номер слайду 37

Повітроплавання5 травня 1783 року у французькому містечку Анноне було запущено першу повітряну кулю братами Монгольф`є. Брати Монгольф’є

Номер слайду 38

Повітроплавання. Перший в історії політ людини на літальному апараті 21 листопада 1783 р.

Номер слайду 39

Повітроплавання1 грудня 1783 французький фізик Жак Шарль піднявся на повітряній кулі заповненій воднем.

Номер слайду 40

Повітроплавання. Недоліком повітряних куль є те, що вони не керовані, рухаються в повітрі під дією вітру. Повітроплавання

Номер слайду 41

Повітроплавання. На початку 20 ст. були розроблені керовані повітряні апарати – дирижаблі. Недоліком дирижаблів є їх відносно мала швидкість, низька маневреність, сладність зберігання та облуговування.

Номер слайду 42

Сучасне повітроплавання. Застосування: Для військової розвідки;Для дослідження верхніх шарів атмосфери; Для метеорологічних прогнозів; Для перевезення великогабаритних вантажів;Для демострації і спортивних польотів.

Номер слайду 43

Повітроплавання. Підіймальна сила повітряної кулі дорівнює різниці між архімедовою силою та силою тяжіння, що діє на кулю з вантажем: 𝑭підн=𝑭𝑨-𝑭тяж 

Номер слайду 44

Завдяки законам фізики, здійснилась мрія людини плавати, як риба і літати, як птах.

Номер слайду 45

Метод «Мікрофон» - Що ми вивчили сьогодні на уроці?- Чому ця тема є важливою?- Чим зацікавив вас цей урок?

Номер слайду 46

- Повторити § 27.- Опрацювати § 28, 29. - Підготуватись до лабораторної роботи №10.- Знайти матеріал про річковий та морський флот України, його розвиток та екологічні проблеми, пов’язані з ним.

pptx
Додав(-ла)
Дубогай Анна
Пов’язані теми
Фізика, 7 клас, Презентації
Додано
26 травня 2023
Переглядів
1024
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку