Василь Сухомлинський «Найласкавіші руки». Спостереження за особливостями зображення персонажа. Розповідь за аналогією до прочитаного.
Номер слайду 2
Мамин день. День травневий, день весняний –Трави й квіти весняні. Навкруги – куди не глянеш: Все всміхається мені.І в таку чудову днину,Між пташок дзвінких пісень,В серці кожної людини. Йшов любов’ю Мамин День. В день такий приносять діти. До мамів любов свою –В подаруночках і квітах. Кажуть: я тебе люблю.
Номер слайду 3
Найрідніша, наймиліша,Всіх вона нас пестить, тішить,Завжди скрізь буває з нами. Відгадайте, хто це?... (Мама.)
Номер слайду 4
Новий розділ у букварі, який ми сьогодні розпочинаємо, має назву «Про маму». Цікавинка!- Чи відомо вам, коли і де почали святкувати День матері?Уперше офіційно святкували День матері 105 років тому в Сполучених Штатах Америки. Люди вирішили висловлювати подяку материнській любові в травні, коли Природа-Мати виряджає свою Доню-Землю в пишному уборі весняних квітів у дорогу життя, праці та радості. У нашій державі офіційно щорічно відзначається День матері, починаючи з 2000 року.
Номер слайду 5
• Слухання віршів, порівняння їхнього змісту.- Кажуть, що з мами починається все на цьому світі. Ось як про це написав Анатолій Костецький. Послухайте. УСЕ ПОЧИНАЄТЬСЯ З МАМИМожна у світі багато зробити: Перетворити зиму на літо,Можна моря й океани здолати,Гору найвищу штурмом узяти. Можна пройти крізь пустелі та хащі…Тільки без мами не можна нізащо,Бо найдорожче стоїть за словами: В світі усе починається з мами. Анатолій Костецький- Чого багато можна зробити у світі? Додайте слова. Перетворити зиму (на що?)… на літо. Здолати (що?)… моря і океани. Узяти штурмом (що?)… найвищу гору. Пройти (крізь що?)… пустелі і хащі.
Номер слайду 6
Тренувальне читання • Читання складів. Удосконалення звуковимовних умінь. - Прочитайте склади в таблиці. Чітко вимовляйте звуки.
Номер слайду 7
• Читання слів з пропущеними буквами.
Номер слайду 8
Зберіть і прочитайте слова. Кого ними можна описати?
Номер слайду 9
• Виразне читання. - Прочитайте вірш. Від чийого імені написані слова?
Номер слайду 10
Прочитай по складахпобачила всміхались радощі заспокоювалицікавого каріобступили русявевсміхнулися найкрасивіше
Номер слайду 11
Номер слайду 12
Найласкавіші руки Маленька дівчинка приїхала з мамою до великого міста. Пішли вони на базар. Мама тримала доньку за руку. Дівчинка побачила стільки цікавого, що від радощів заплескала в долоні і … - загубилась в натовпі. Загубилась і заплакала. – Мамо! Де моя мама? Люди обступили дівчинку, питають: – Як тебе звати, дівчинко? – Олею.
Номер слайду 13
– А як маму кличуть? Скажи, ми її зараз же знайдемо. – Маму кличуть... мамою... мамусею... Люди всміхались, заспокоювали дівчинку і знову питали: – Скажи, які у твоєї мами очі – карі, голубі?.. – Очі у неї... найдобріші... – А коси? Яке волосся у мами – чорне, русяве? – Волосся... найкрасивіше... Знову всміхнулися люди. Питають: – Скажи, які в неї руки. Може, якась родимка у неї на руці, згадай. – Руки у неї... найласкавіші...
Номер слайду 14
Пішли люди й оголосили по радіо: «Загубилась дівчинка. У її мами найдобріші очі, найкрасивіше волосся, найласкавіші в світі руки». І мама зразу ж знайшлась.
Номер слайду 15
Вибіркове читання. Куди приїхали мама з дівчинкою?Як пересувалася дівчинка на базарі?Чому вона заплакала?Як звали дівчинку?Що вона відповіла людям про мамине ім`я?Що люди запитали про очі мами?Як відповіла Оля?Що сказала дівчинка про мамине волосся?А про руки?Яку об`яву дали по радіо?Чи знайшлася мама?Чому так швидко знайшлася?
Номер слайду 16
Спостереження за особливостями зображення персонажа.
Номер слайду 17
- Що відповідала маленька? Чи можете ви за відповідями дівчинки намалювати портрет мами?
Номер слайду 18
- Розгляньте малюнки. Який із них, на вашу думку, найбільше підходить до тексту? Чому?Виразне читання тексту в особах.
Номер слайду 19
СЕНКАНМАМАЯка? Яка?Що робить? Що робить? Що робить?Речення. Слово, близьке за значенням
Номер слайду 20
Розгляд репродукцій картин художників.- Подивіться, з якою любов’ю художники зображують маму з дітьми. Пабло Пікасо. «Мати і дитя»Мері Кассатт. «Мати і Сара, що захоплюється дитиною»
Номер слайду 21
- Хто зображений на картині? - Що роблять мати і діти?- Як вони дивляться один на одного?- Які почуття викликає побачене?