Розробка уроку вивчення літери і

Про матеріал
В данній розробці показаний варіант інтегрованого уроку цікавого вивчення звукового та графічного зображення літери для учнів 1 класу.
Перегляд файлу

____________

 

Тема. Звук [і], буква «і». Утворення і аналіз складів з твердими і м’якими приголосними. Читання прямих складів. Графічне зображення прописної літери і.

Мета: ознайомити учнів з артикуляцією звука [і], позначення його буквою і; пояснити дітям, що буква і позначає м’якість попередніх приголосних звуків; розвивати навички чи­тання складів та слів з буквою і; збагачувати активний словник учнів; ознайомити з графічним зображенням літери та алгоритмом написання письмової літери,удосконалювати навички робити звуко-буквений та звуко-складовий аналіз слів; виховувати інтерес до навчання, старанність, бажання активно працювати.

Обладнання:  картки з рукописними та друкованими літерами, картки з друкованими великою та малою буквами,  предметні малюнки на літеру і, чистомовки, сніжинки зі складами, малюнки із зображенням віслюка Іа та бурундучків Чіпа та Дейла.

Тип уроку: комбінований.

Хід уроку

I. Організаційний момент

Пролунав шкільний дзвінок

Всіх покликав на урок!

Одне одному всміхнімося,

І мерщій до роботи берімося!

II. Актуалізація опорних знань учнів

— Діти , перед тим, як почати працювати, давайте пригадаємо пра­вила сидіння за партою. Сидіти треба зручно, ноги тримати на під­лозі повною ступнею, спинку тримати прямо, голову нахилити трошки вліво і вниз так, щоб бачити написане в зошиті, лікті по­класти на парту. Між партою і грудьми повинна бути відстань на ширину долоні. (Розглядання плаката.) Пам’ятаємо про правила поведінки під час уроку.

Гра «Слова розсипались, склади пазл»

— Діти, подивіться! Наш пазл  розсипався . Давайте його складемо та назвемо, що зображено на кожній його частинці.

(Пазл слова на літеру «і»)

Буква І. Слова на букву І. Імена на букву І. Українська Абетка. Український  Алфавіт. - YouTube

Гра «Злови літеру»

— Якщо почуєте у слові звук [і],— плескайте у долоні.

Іграшка, ікра, ірис, інгалятор, індик, ігуана.

  • Що спільного в усіх цих словах? Так, всі слова починаються на літеру і!

 

 

 

 

 

III. Повідомлення теми і завдань уроку

— Сьогодні на уроці ми ознайомимося з новою буквою — і. Ослик Иа | Винни Пух вики | Fandom

А ще до нас на урок завітав завітав гість. Впізнали його? Так, це ж віслючок Іа! Він запрошує нас з вами на свій день народження, та щоб на нього потрапити нам потрібно виконати завдання.

 

IV. Вивчення нового матеріалу

1. Ознайомлення зі звуком

— Розгляньте малюнки на дошці. Назвіть, що на них зображе­но? Який спільний звук є у назвах цих предметів? (Звук [і])

2. Спостереження за вимовою звука

— Коли вимовляємо звук [і], губи розкриті у посмішці, кінчик язика впирається у нижні зуби, повітря проходить через рот.

Вимовте цей звук за мною. Чи є перешкоди у вимові? Який це звук? Чому він голосний?

3. Гра «Хто почує звук [і]?»

Учитель читає вірш. Учні плескають у долоні, якщо почують слово зі звуком [і].

Ігор маленький злякався індика

І на подвір’ї за хвірткою зник.

Іра гукнула: «Ця курка велика —

Це ж белькотун-забіяка індик!»

Фізкультхвилинка

Раз-два — всі присіли,

Потім вгору підлетіли.

Три-чотири — нахилились,

Зі струмочка гарно вмились

П’ять-шість — всі веселі,

Крутимось на каруселі.

Сім-вісім — в поїзд сіли,

Ніжками затупотіли.

Дев’ять-десять — відпочили,

І за парти тихо сіли.

4. Робота за Букварем (с. 32)

— Звук [і] позначається на письмі буквою і. Буква і є велика і мала. (Учитель демонструє картки з літерами.)

— Коли вживають велику букву? (Велику букву вживають на початку речення, коли пишуть імена чи прізвища.)

Велика письмова літера І нагадує нам ручку від парасольки. Подивіться, правда схожа?

парасольку Розмальовки роздрукувати бесплатно.Розумники: Українська мова

Велика літера І має гострий носик, рівну, похилу спинку та крючок. А маленька літера має лише спинку та кючок, проте вона завжди мерзне тому вдягає шапочку, тому над маленькою літерою ми завжди ставимо крапочку (її шапку).

— Прочитайте перший рядок складів, потім — другий. Чим вони відрізняються?

— Порівняйте склад ЛИ та ЛІ. Який можна зробити висновок? (Літера і пом’якшує попередні приголосні звуки.)

— Назвіть зображені в Букварику предмети. (Іграшки, свічка, місяць, ракета, літак, тролейбус, трамвай) У яких із цих слів є звук [і]?

— Назвіть послідовно звуки у словах свічка, літак, ліс.

V. Узагальнення вивченого матеріалу

1. Читання чистомовки

Діти повторюють чистомовку «луною» за вчителем, потім — самостійно.

Презентація Чистомовки

2. Гра «Доповни слово»

— Снігова королева приготувала для вас непросте завдання. Але перед тим, як отримати його, згадайте, якою буквою познача­ється на письмі звук [і]? А ось і завдання. На кожній сніжинці є склад. Вам треба доповнити склад, щоб утворилося слово.

3. Гра «Кидаю склади»

Учитель називає «тверді» склади, а учні — «м’які».

Ти — ті

ни — ні

ми — мі

ри — рі

ви — ві

ди — ді

4. Гра «Кульки»

— На день народження віслюку Іа Бурундучки говорили слова привітання подарували повітряні кульки. В словах побажаннях кульки закривають деякі літери. , їх потрібно лопнути щоб прочитати слова побажань.

Фізкультхвилинка (вправи для збереження зору)

1. Витягнути руку вперед. Подивитися на вказівний палець ви­тягнутої руки на рахунок 1–4. Потім перенести погляд вдале­чінь на рахунок 1–6. Повторити 4–5 разів.

2. Дивитись у далину перед собою 2–3 с. Потім перевести погляд на кінчик носа на 3–5 с. Повторити 6–8 разів.

5. Робота за Букварем (с. 33)

— Розгляньте малюнок. Кого ви бачите на малюнку? (Маму і дітей) Дайте дітям імена, які починаються звуком [і]. (Ігор, Ірин­ка) Як ви гадаєте, Ігор та Іринка допомагають своїй матусі? (Так) А як саме? (Діти допомагають нести сумки з покупками.)

— Я прочитаю текст. Ви уважно слухайте, запам’ятайте слова, які позначені схематично.

Ми і мама. Ми любимо маму. Ми допомагаємо мамі. Мамо, від­починь трішки.

Діти читають текст «ланцюжком» один за одним по реченню.

VI. Підсумок уроку

— З якою буквою ми сьогодні ознайомились?

— Який звук вона позначає?

— Доведіть, що він голосний.

— Ми виконали всі завдання віслюка Іа. Буква і повер­нулася на місце! Ви — молодці!

 

docx
Додано
21 квітня 2023
Переглядів
368
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку