Презентація до уроку №5 з ОМЗ для 11 класу на тему: «Характеристика термічних та хімічних опіків. Домедична допомога при термічних та хімічних опіках».

Про матеріал
Сформувати в учнів поняття про хімічний опік, розуміння причин хімічного опіку; навчити здійснювати домедичну допомогу при хімічних опіках; розвивати здоров’язбережувальну та природознавчу компетентність, навички побудови алгоритму дій у надзвичайній ситуації; виховувати небайдуже ставлення до власного здоров’я і до потерпілих.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Тема уроку: Характеристика хімічних опіків. Домедична допомога при хімічних опіках Матеріали підготувала Скляренко Ольга Анатоліївна – учитель зарубіжної літератури та основ медичних знань ОЗО «Балаклеївський ліцей імені Євгенії Гуглі» Балаклеївської сільської ради Черкаської області

Номер слайду 2

Мета уроку Навчальна: сформувати в учнів поняття про хімічний опік, розуміння причин хімічного опіку; навчити здійснювати домедичну допомогу при хімічних опіках; розвивальна: розвивати здоров’язбережувальну та природознавчу компетентність, навички побудови алгоритму дій у надзвичайній ситуації; виховна: виховувати небайдуже ставлення до власного здоров’я і до потерпілих.

Номер слайду 3

Опитування домашнього завдання: Продемонструйте свої дії в ситуації, коли на людині від полум’я побутової газової плити зайнявся одяг. Класифікуйте опіки за причиною та ступенем. Складіть алгоритм домедичної допомоги постраждалому з термічним опіком кінцівки.

Номер слайду 4

Актуалізація знань Що таке опік? Які види опіків за походженням ви знаєте? Які ступені ураження опіків виділяють? Назвіть їх симптоми.

Номер слайду 5

Мотивація навчальної діяльності 10 липня 1976 року о 12:40 в м. Севезо з труб хімічного комбінату ІСМЕSА, що виробляв різні хімічні речовини, через вибух робочого котла стався викид отруйної хмари, у якій було близько 2 кг діоксину. Відбулося тотальне забруднення 1500 га густо заселеної місцевості. Світ облетіла страшна фотографія отруєної італійської дівчинки, яка дивом залишилася живою. Її обличчя було закрито марлею, тому що шкіра на обличчі облізла повністю.

Номер слайду 6

Вивчення нового матеріалу 1. Характеристика хімічних опіків Хімічні опіки виникають унаслідок дії на шкіру, слизові оболонки концентрованих розчинів кислот, лугів, солей деяких важких металів, токсичних газів. Глибина ураження тканин у разі хімічних опіків залежить від низки умов: природи речовини, її концентрації, температури навколишнього середовища, терміну дії на тканини.

Номер слайду 7

Вивчення нового матеріалу Дія деяких хімічних речовин не тільки спричиняє ураження шкіри і слизових оболонок, а й може зумовлювати загальний токсичний вплив, як, наприклад, у разі опіків, спричинених фенолом, солями ртуті. У разі опіків фосфором може доєднатися токсичне ураження нирок, у разі опіків фосфорною кислотою — печінки.

Номер слайду 8

Вивчення нового матеріалу Хімічні опіки за ступенем ураження також можуть бути чотирьох ступенів. Надзвичайно важливим є тип хімічної речовини, що спричинила опік. За цією ознакою хімічні опіки поділяють на кислотні, лужні, фтористі, фенольні, фосфорні.

Номер слайду 9

Вивчення нового матеріалу По тяжкості і глибині поразки тканин опіки підрозділяються на 4 ступені: I ступінь (поразка епідермісу, верхнього шару шкіри); II ступінь (поразка глибших шарів шкіри); III ступінь (поразка глибших шарів шкіри до підшкірної жирової тканини); IV ступінь опіку (поразка усіх тканин: шкіри, м’язів, сухожиль до кісток).

Номер слайду 10

Глибина і тяжкість хімічного опіку залежить від: сили і механізму дії хімічної речовини; кількості і концентрації хімічної речовини; тривалості дії і міри проникнення хімічної речовини. Вивчення нового матеріалу

Номер слайду 11

Вивчення нового матеріалу Вплив на тканини кислот, солей важких металів спричиняє згортання білків, забирає в них воду і призводить до некрозу з формуванням щільного поверхневого струпа (сухого).

Номер слайду 12

Вивчення нового матеріалу Концентровані розчини лугів забирають у тканин воду, зв’язуються з білками й омилюють жири. Тому вони порівняно з кислотами проникають у тканини глибше і призводять до їх розплавлення і глибшого ураження. Струп м’який, желеподібний (мильний), у разі опіків І і II ступеню легко збирається у складку, під час його видалення тканини кровоточать.

Номер слайду 13

Вивчення нового матеріалу У разі поширених опіків виникає небезпека розвитку інтоксикації. У разі пожежі можна припустити хімічний опік дихальних шляхів і набряк легень. Вдихуваний дим може містити азотну або азотисту кислоти, а при згоранні пластика — фосген і газоподібну гідроціановую кислоту.

Номер слайду 14

Вивчення нового матеріалу 2. Домедична допомога при хімічних опіках Переконатися у відсутності небезпеки. Провести огляд постраждалого, визначити наявність свідомості, дихання. Викликати бригаду швидкої медичної допомоги. Якщо у постраждалого відсутнє дихання, розпочати проведення серцеве легеневої реанімації.

Номер слайду 15

Вивчення нового матеріалу Місце ураження постійно промивати чистою водою кімнатної температур до прибуття бригади швидкої медичної допомоги за урахуванням можливості змиву хімічної речовини й оброблення нейтралізуючим розчином.

Номер слайду 16

Вивчення нового матеріалу Забезпечити постійний нагляд за постраждалим до приїзду бригади екстренної (швидкої) медичної допомоги.

Номер слайду 17

Перегляд відео Хімічні опіки https://www.youtube.com/watch?v=b7KWj08P2Lo&t=8s&ab_channel=%D0%A1%D0%B2%D1%96%D1%82%D0%BB%D0%B0%D0%BD%D0%B0%D0%A0%D0%B5%D0%B4%D0%BA%D0%BE%D0%B4%D1%83%D0%B1%D1%81%D1%8C%D0%BA%D0%B0

Номер слайду 18

Вивчення нового матеріалу Вправа «Мозаїка» Завдання: серед карток з видами першої допомоги вибрати ті, що притаманні термічним та хімічним опікам, пояснити свій вибір і прикріпити картку на дошці, складаючи таким чином схему. ПЕРША ДОПОМОГА ПРИ ТЕРМІЧНИХ ОПІКАХ Усунути причину опіку Зняти з обпечених частин браслети, часи тощо. Ушкоджену поверхню підкласти під струмінь холодної води та потримати 5-10 хвилин. Здерти з поверхні шкіри одяг. Накрити чистою сухою тканиною. Дати потерпілому таблетку анальгіну. Викликати «швидку допомогу». Роздерти пухирі. Обробити пошкоджену поверхню присипками та рідинами, що вміщують спирт.

Номер слайду 19

Практичний етап Робота в парах Накладання стерильної пов’язки на уявний термічний опік.

Номер слайду 20

Закріплення вивчення матеріалу Чому деякі народні методи лікування опіків є шкідливими? Які з них досі є уживаними?

Номер слайду 21

Закріплення знань Інтерактивна вправа

Номер слайду 22

Підсумки уроку Чи можна в разі підозри на перелом залишати каблучки на руках, опускати руку, накладати теплу грілку? Чому перелом шийки стегна — хвороба переважно літніх жінок? У дітей переломи часто описують «за типом зламаної зеленої гілки». Як це можна пояснити?

Номер слайду 23

Закріплення вивченого матеріалу Розгадайте ребуси.

Номер слайду 24

Домашнє завдання Вивчити § 4 підручника. Тренуватися в наданні домедичної допомоги при опіках.

Номер слайду 25

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ: Література Захист Вітчизни. Основи медичних знань. Рівень стандарту : підручник для 11 класу закладів загальної середньої освіти / А.А. Гудима, А.О. Пашко, І.М. Герасимів, М.М. Фука. – Тернопіль : Астон, 2019. – 240 с. : іл. Інтернет-ресурси http://shkola.in.ua/533-zakhyst-vitchyzny-11-klas-hudyma.html http://shkola.in.ua/1114-zakhyst-vitchyzny-11-klas-hudyma-2019.html Відео: https://www.youtube.com/watch?v=b7KWj08P2Lo&t=8s&ab_channel=%D0%A1%D0%B2%D1%96%D1%82%D0%BB%D0%B0%D0%BD%D0%B0%D0%A0%D0%B5%D0%B4%D0%BA%D0%BE%D0%B4%D1%83%D0%B1%D1%81%D1%8C%D0%BA%D0%B0

ppt
До підручника
Захист Вітчизни (рівень стандарту, академічний, профільний, для дівчат – Основи медичних знань) 11 клас (Гудима А.А., Пашко К.О., Герасимів І.М., Фука М..М.)
Додано
10 серпня 2022
Переглядів
1146
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку