Презентація до уроку №7 з ОМЗ для 11 класу на тему: «Обмороження та його періоди. Класифікація обмороження. Домедична допомога при обмороженнях».

Про матеріал
Сформувати у здобувачів освіти поняття про обмороження; навчити розрізняти його ступені; з’ясувати причини та симптоми розвитку; навчити заходам профілактики та навичкам домедичної допомоги при обмороженнях; виховувати небайдуже ставлення до власного здоров’я і до потерпілих; розвивати здоров’язбережувальну та природничу компетентність, навички побудови алгоритму дій у надзвичайній ситуації.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Тема уроку: Обмороження та його періоди. Класифікація обмороження. Домедична допомога при обмороженнях Матеріали підготувала Скляренко Ольга Анатоліївна – учитель зарубіжної літератури та основ медичних знань ОЗО «Балаклеївський ліцей імені Євгенії Гуглі» Балаклеївської сільської ради Черкаської області

Номер слайду 2

Мета уроку Навчальна: сформувати у здобувачів освіти поняття про обмороження; навчити розрізняти його ступені; з’ясувати причини та симптоми розвитку; навчити заходам профілактики та навичкам домедичної допомоги при обмороженнях; виховна: виховувати небайдуже ставлення до власного здоров’я і до потерпілих; розвивальна: розвивати здоров’язбережувальну та природничу компетентність, навички побудови алгоритму дій у надзвичайній ситуації.

Номер слайду 3

Актуалізація знань Як організм людини зберігає постійну температуру тіла в холодну погоду? Що таке терморегуляція організму? Яким чином одяг впливає на цей процес?

Номер слайду 4

Мотивація навчальної діяльності На минулому уроці ми говорили про пристосування організму до жарких умов навколишнього середовища. Сьогодні ми поговоримо про протилежну небезпеку — холод та його вплив на організм людини.

Номер слайду 5

Мотивація навчальної діяльності З курсів географії, біології ви знаєте, що народи світу, які мешкають у полярних широтах чи високо у горах, мають антропологічні пристосування до суворих тривалих холодів. Спробуйте назвати ці пристосування, пояснивши сутність. Чи маємо ми такі пристосування, чи їх можна набути?

Номер слайду 6

Вивчення нового матеріалу 1. Переохолодження та його періоди Переохолодження — це загальний стан людини, коли на всю поверхню тіла впливає холод, а температура тіла при цьому нижча за 35 °С.

Номер слайду 7

Вивчення нового матеріалу Стадії загального замерзання тіла І стадія — загальмованість, утруднення мови, скутість рухів, озноб, блідість шкірних покривів, уповільнення серцебиття, зниження температури тіла до 33-35 °С, супутнє відмороження І—II ступеня;

Номер слайду 8

Вивчення нового матеріалу II стадія — адинамія; загальне задубіння; шкірні покриви холодні, «мармурові», синюшні (більше на кінцівках); самостійні рухи неможливі; завдяки напруженню м’язів з’являється поза «скоцюрбленої людини». Частота серцевих скорочень уповільнюється до 50-30 на хвилину; артеріальний тиск знижується; дихання рідке, поверхневе; зниження температури до 32 °С;

Номер слайду 9

Вивчення нового матеріалу III стадія — свідомість втрачена; судоми; блювота; заледеніння кінцівок; задубіння тіла; серцебиття поодиноке; артеріальний тиск зазвичай не визначається; дихання рідке; температура тіла падає до 29 °С і нижче; наявне відмороження обличчя і кінцівок. За температури тіла 22-25 °С оживлення потерпілого практично неможливе.

Номер слайду 10

Вивчення нового матеріалу 2. Класифікація обмороження Обмороження — це ушкодження тканин організму з розвитком місцевих та системних змін під дією холоду. Головний чинник обмороження — низька температура; чинники, які сприяють йому: підвищена вологість (теплопровідність шкіри збільшується), вітер, затісний одяг та взуття, вже перенесені обмороження, нерухомість чи надмірно зігнені кінцівки, судинні захворювання, порушення в організмі (поранення, голод, сп’яніння, порушення свідомості тощо).

Номер слайду 11

Вивчення нового матеріалу Чотири ступені обмороження І ступінь — шкіра блідого кольору, незначно набрякла, чутливість знижена або повністю відсутня; II ступінь — пухирі, наповнені прозорою або білою рідиною; підвищення температури тіла, охолодження;

Номер слайду 12

Вивчення нового матеріалу III ступінь — пухирі, наповнені рідиною темно-червоного або темно-бурого кольору; навколо омертвілої ділянки запальний валик; охолодження, пото­виділення, значне погіршення самопочуття, апатія; IV ступінь — поява пухирів, наповнених чорною рідиною; наявні ознаки шоку.

Номер слайду 13

Вивчення нового матеріалу 3. Домедична допомога постраждалим у разі переохолодження/обмороження Переконатися у відсутності небезпеки. Провести огляд постраждалого, визначити наявність свідомості, дихання. Викликати бригаду швидкої медичної допомоги. Якщо у постраждалого відсутнє дихання, розпочати проведення серцево-легеневої реанімації.

Номер слайду 14

Вивчення нового матеріалу За можливості усунути дію холоду: перемістити постраждалого в тепле приміщення, зняти мокрий одяг. Взуття та одяг знімати обережно, без зусиль, щоб не ушкодити вражені ділянки тіла. Якщо постраждалий при свідомості, зігріти його: проводити загальне зігрівання постраждалого, давати постраждалому безалкогольні гарячі напої. Не рекомендуються інтенсивне розтирання і масаж обмороженої частини тіла.

Номер слайду 15

Вивчення нового матеріалу Накласти на ушкоджену ділянку чисту пов’язку. Забезпечити нерухомість переохолоджених пальців, кистей і стоп. За необхідності виконати іммобілізацію за допомогою імпровізованих або стандартних шин. Якщо постраждалий непритомний, але у нього збережене нормальне дихання, перевести у стабільне положення.

Номер слайду 16

Вивчення нового матеріалу Накрити постраждалого ковдрою; Забезпечити постійний нагляд за постраждалим до приїзду бригади швидкої медичної допомоги. При погіршенні стану постраждалого до приїзду бригади швидкої медичної допомоги повторно зателефонувати диспетчеру екстреної медичної допомоги.

Номер слайду 17

Перегляд відео Допомога при обмороженні https://www.youtube.com/watch?v=gd3OY94FnGI&ab_channel=PravdaTUTLviv

Номер слайду 18

Закріплення знань Вікторина

Номер слайду 19

Підсумки уроку Поясніть, чому не слід розтирати шкіру снігом у разі переохолодження. Зараз усе більш поширеним є використання термобілизни, головна функція якої — відведення вологи від тіла. Яким чином це допомагає організму зберігати тепло?

Номер слайду 20

Домашнє завдання Вивчити § 6 підручника. Скласти пам’ятку туристам, що заблукали у снігову холодну погоду.

Номер слайду 21

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ: Література Захист Вітчизни. Основи медичних знань. Рівень стандарту : підручник для 11 класу закладів загальної середньої освіти / А.А. Гудима, А.О. Пашко, І.М. Герасимів, М.М. Фука. – Тернопіль : Астон, 2019. – 240 с. : іл. Інтернет-ресурси https://vseosvita.ua/library/konspekt-z-temi-persa-dopomoga-pri-opikah-dopomoga-pri-teplovomu-ta-sonacnomu-udari-obmorozenni-ta-elektrotravmah-76572.html http://osnova.com.ua/preview/book/5847/%D0%A1%D1%82%D1%80%D0%B0%D0%BD%D0%B8%D1%86%D1%8B%20%D0%B8%D0%B7%20MK_zahist_11%20kl_butenko_pavluk.pdf Відео: https://www.youtube.com/watch?v=gd3OY94FnGI&ab_channel=PravdaTUTLviv

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
4.5
Загальна:
4.9
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Domanetska Valentina
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    4.0
  2. Злидень Ольга Петрівна
    Дякую за пророблену роботу і гарний матеріал
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
ppt
До підручника
Захист Вітчизни (рівень стандарту, академічний, профільний, для дівчат – Основи медичних знань) 11 клас (Гудима А.А., Пашко К.О., Герасимів І.М., Фука М..М.)
Додано
10 серпня 2022
Переглядів
7173
Оцінка розробки
4.9 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку