Презентація до уроку хімії на тему "Гідроліз солей"

Про матеріал

Пропоную Вашій увазі методичну розробку уроку хімії по темі " Гідроліз солей" .Даний матеріал можна використовувати на уроках хімії .

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Гідроліз солей

Номер слайду 2

Мета: Вивчити процес гідролізу водних розчинів солей; розвивати вміння записувати рівняння гідролізу для різних типів солей; використовуючи індикатори визначати середовище солей під час гідролізу і пояснювати це записом відповідних рівнянь реакції.

Номер слайду 3

Пригадай!Які речовини називають солями?Як класифікують солі?Сіль (з точки зору ТЕД) – це…?Гідроліз – це?

Номер слайду 4

Є декілька способів класифікації солей: За кислотою якій відповідає ця сіль (Хлориди, фосфати, нітрати)За середовищем : Середні (нормальні) солі, Кислі солі, Основні солі

Номер слайду 5

Солі – це хімічні речовини іонної будови, до складу яких входять кислотні залишки, поєднані з катіонами різного походження.

Номер слайду 6

Сіль (з точки зору ТЕД) – це речовина що дисоціює на катіони металу (або йони амонію) та аніони кислотного залишку.

Номер слайду 7

Гідроліз — реакція обмінного розкладу між речовиною й водою

Номер слайду 8

Гідролізу піддаються різні речовини: неорганічні - солі, карбіди і гідриди металів, галогеніди неметалів; органічні - галогеналкани, складні ефіри та жири, вуглеводи, білки, полінуклеотіди. Водні розчини солей мають різні значення р. Н і різні типи середовищ - кислотну (р. Н <7), лужну (р. Н> 7), нейтральну (р. Н = 7). Це пояснюється тим, що солі у водних розчинах можуть піддаватися гідролізу.

Номер слайду 9

Гідроліз солей. Можна виділити декілька видів гідролізу. Насамперед — оборотний та необоротний гідроліз. У разі оборотного гідролізу з водою взаємодіє не більше декількох відсотків розчиненої солі, а в разі необоротного майже вся речовина піддається гідролізу. В оборотному гідролізі також можна виділити три види, залежно від того, якою кислотою і якою основою утворена сіль

Номер слайду 10

Розглянемо поведінку солей різних типів в розчинісолі сильної кислоти і сильної основи (Na. Cl, KNO3, Na2 SO4)при розчиненні у воді не гідролізуються. Na. Cl + H-OH —> Na. OH + HCl. Na+ + Cl- + H-OH —> Na+ + OH- + H+ + Cl-H-OH —> OH- + H+ - гідроген-іони і гідроксид-іони в розчині містятться в однаковій кількості отже середовище нейтральне

Номер слайду 11

солі слабої кислоти і сильної основи (Na2 CO3, K2 SO3, Ba. S)Na2 CO3 + H-OH —> Na. OH + Na. HCO32 Na+ + CO32 - + H-OH —> Na+ + OH- + Na+ + HCO3-CO32 - + H-OH —> OH- + HCO3-- гідролізуються утворюючі вільні гідроксид-іони, що зумовлюють лужне середовище

Номер слайду 12

солі сильної кислоти і слабкої основи (Fe. Cl3, Zn(NO3)2, Pb. SO4)Fe. Cl3 + H-OH —> Fe(OH)Cl2 + HCl. Fe3+ + 3 Cl- + H-OH —> Fe(OH)2+ + 2 Cl- + H+ + Cl-Fe3+ + H-OH —> Fe(OH)2+ + H+ - гідролізуються утворюючі вільні гідроген-іони, що зумовлюють кисле середовище

Номер слайду 13

Солі, утворені леткою слабкою кислотою та нерозчинним у воді гідроксидом, піддаються необоротному гідролізу. Al2 S3 + 6 H2 O → 2 Al(OH)3↓ + 3 H2 S↑Необоротний гідроліз характерний для солей, під час гідролізу яких обидва продукти реакції виводяться з розчину (у вигляді газуватої або нерозчинної речовини) і не здатні вступати у зворотну реакцію. Зазвичай ці солі в таблиці розчинності позначені як такі, що не існують у розчині або розкладаються водою

Номер слайду 14

Вплив зовнішніх умов на перебіг гідролізу. Оскільки гідроліз є, як правило, оборотним процесом, то чинники, що впливають на стан хімічної рівноваги , діють і в разі взаємодії солі з водою. Згідно з принципом Ле Шательє, додавання води (розбавляння розчину) або підвищення температури зміщує рівновагу в бік прямої реакції — гідроліз солі посилюється (це — ендотермічна реакція). І навпаки, гідроліз послабиться, якщо додати в реакційну суміш один із його продуктів — кислоту або луг, а також знизити температуру.

Номер слайду 15

ЛАБОРАТОРНИЙ ДОСЛІД № 1 Визначення p. H середовища водних розчинів солей за допомогою індикаторів. Обладнання: штатив із пробірками, піпетки. Реактиви: універсальний індикатор (розчин або папір), розчини солей: натрій етаноату, натрій карбонату, амоній хлориду, цинк хлориду, амоній етаноату, натрій хлориду. Правила безпеки:• для виконання дослідів використовуйте реактиви в невеликих кількостях;• остерігайтеся потрапляння реактивів на шкіру, в очі, на одяг; у разі потрапляння їдкої речовини змийте її великою кількістю води та протріть ушкоджене місце розведеним розчином боратної кислоти. Хід роботи. У пробірки налийте по 1-2 мл наявних розчинів солей. До кожної пробірки додайте індикатор і визначте p. H розчинів, використовуючи еталонну шкалу. Установіть, у яких випадках відбувається гідроліз солі, запишіть рівняння в молекулярній та йонно-молекулярній формах. Зробіть висновок

Номер слайду 16

ВИСНОВКИГідроліз солі — реакція обміну солі з водою з утворенням сполуки основного характеру і сполуки кислотного характеру. З водою взаємодіють солі, які походять від слабких основ або/і слабких кислот. Середовище водних розчинів солей може бути кислим, лужним або нейтральним. Гідроліз більшості солей — оборотна реакція; хімічна рівновага зміщена ліворуч, у бік утворення води.

Номер слайду 17

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.7
Оригінальність викладу
4.2
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.6
Всього відгуків: 6
Оцінки та відгуки
  1. Бурда Тетяна Валеріївна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Гура Ірина Сергіївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Чуб Світлана
    Презентація дуже неестетично оформлена, рясніє помилками на кшталт "гідролізуються утворюючі вільні гідроген-іони"
    Загальна:
    3.7
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    2.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Шевченко Світлана Василівна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
  5. Стародуб Інна Анатоліївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  6. Тимошенко Тамара Кіндратівна
    Дякую ! Дуже допомогло при проведенні уроку. В сільських школах бракує реактивів, тому можна ще підключити "Віртуальну лабораторію" або матеріали з неї.
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 3 відгука
pptx
Додано
10 листопада 2019
Переглядів
20909
Оцінка розробки
4.6 (6 відгуків)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку