Презентація до уроку"І.Карпенко -Карий. П'єса "Сто тисяч". Факти. Події. Герої"

Про матеріал

Ознайомити учнів з історією розвитку театрального мистецтва в м. Херсоні та з історією написання п'єси І.Карпенка-Карого «Сто тисяч», головними героями цього драматичного твору; допомогти глибше усвідомити особливості жанру; розвивати навички виразного читання твору за особами, виділення головних епізодів сюжету; виховувати любов до художнього слова

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Іван Карпенко-Карий П'єса ”Сто тисяч”. Факти. Події. ГероїАвтор розробки: учитель Чулаківської ЗОШ І-ІІІ ст Голопристанського району Херсонської області Руденко Т. Г

Номер слайду 2

Мета уроку: Ознайомити учнів з історією розвитку театрального мистецтва в м. Херсоні  та з історією написання п’єси І. Карпенка-Карого «Сто тисяч», головними героями цього драматичного твору, допомогти глибше усвідомити особливості жанру; розвивати навички виразного читання твору за особами,  виділення головних епізодів сюжету; виховувати любов до художнього слова.

Номер слайду 3

«Сцена – мій кумир, театр – священний храм для мене».І. Карпенко-Карий

Номер слайду 4

Як називається ця архітектурна споруда?Де її можна побачити?

Номер слайду 5

Амфітеатр антична споруда для різних масових видовищ; овальна арена, навколо якої уступами розташовувалися місця для глядачів. Слово має грецький корінь «amphi» (навколо). Відомі амфітеатри в Римі (Колізей), Капуа, Ель-Джемі, Ефесі, Вероні, Помпеї та інші.

Номер слайду 6

— найбільший амфітеатр Стародавнього Риму, символ імператорської могутності. Розташований у Римі. Вміщав близько 50000 глядачів. Колізе́й (лат. Colosseum) (раніше Амфітеатр Флавіїв)

Номер слайду 7

Сцена й розміщення посадкових місць сучасного театру - відлуння античних часів

Номер слайду 8

ХЕРСОНСЬКИЙ ОБЛАСНИЙ АКАДЕМІЧНИЙ МУЗИЧНО-ДРАМАТИЧНИЙ ТЕАТР ІМЕНІ…Чиє ім'я носить музично-драматичний театр в м. Херсоні?

Номер слайду 9

Микола Куліш — український драматург, представник Розстріляного Відродження. З 9 років навчався у церковно-парафіальній школі, виявився здібним учнем. Чаплинські інтелігенти (особливо шкільний вчитель Володимир Пилипович Губенко) вирішили допомогти обдарованому хлопцеві і зібрали кошти,— близько 100 карбованців, - щоб він міг продовжувати освіту.20 грудня 1892(с. Чаплинка)— 3 листопада 1937р.р. Перші його твори написані в Олешках, де й навчався в училищі. Це сатиричні вірші, фейлетони, епіграми, п’єси. Микола Куліш займався літературною діяльністю майже все своє життя — 30 років із 45. Драматург писав навіть тоді, коли перебував на Соловках, в ув'язненні. За 1923 — 1934 роки Микола Куліш створив близько 15 п'єс. Проте тексти першого («На рыбной ловле») та останнього («Такі») твору були вилучені у письменника під час арешту, і тому вважаються втраченими.

Номер слайду 10

З історії Херсонського музично-драматичного театру…перші вистави херсонці побачили у 1830 році. у 1889 році відбулося відкриття нового приміщення професійного театру. у 1936 році організовано Херсонський український музично-драматичний театр. у 1990 році Херсонському театру було присвоєно ім’я видатного українського драматурга Миколи Гуровича Куліша. 

Номер слайду 11

Вони виступали на сцені Херсонського музично-драматичного театру ім. М. Куліша…

Номер слайду 12

Основні ролі: Виборний, Чупрун («Наталка Полтавка», «Москаль-чарівник» І. Котляревського), Шельменко («Шельменко-денщик» Г. Квітки-Основ'яненка), городничий («Ревізор» М. Гоголя та ін. Михайло Щепкін. У 1846 році у Херсонському театрі з трупою Д. Жураховського та місцевими аматорами грав видатний актор М. Щепкін. Сценічну діяльність почав у трупі І. Штейна та О. Калиновського; у 1813—1821 pp. — актор полтавського театру, керованого І. Котляревським, який укупі з іншими допоміг викупити Щепкіна з кріпацтва.

Номер слайду 13

У 1875 році очолював херсонську драматичну трупу видатний український актор і режисер Марко Лукич Кропивницький. У травні 1885-го та в жовтні 1886-го у складі трупи Кропивницького в цьому театрі виступала геніальна акторка Марія Заньковецька1922-го їй, першій в Україні, уряд присвоїв високе звання Народної артистки республіки. Марія Заньковецька

Номер слайду 14

Восени 1891-го та у 1894 році в новому херсонському міському театрі виступала трупа П. К. Саксаганського. В її складі були І. К. Карпенко-Карий...Іван Карпенко-Карий. П. К. Саксаганський

Номер слайду 15

Проблемне запитання. Чи справедливо підмітив народ, що срібло-злото тягне людину в болото?

Номер слайду 16

“Сто тисяч” (перша назва п'єси - “Гроші”)Головний герой драматичного твору – Герасим Калитка

Номер слайду 17

Калитка або Капшук Мішечок для грошей. Чи випадково І. Карпенко-Карий підбирає для головного героя прізвище Калитка?

Номер слайду 18

Історія написання п'єси “Сто тисяч”Одного разу, перебуваючи під наглядом поліції у станиці Костянтинівська, Іван Карпенко-Карий був свідком того, як біля трактиру, в якому, як на біржі, відбувалася купівля-продаж, підписувались векселі, переходили з рук до рук гроші, збиралося багато бурлак, які розповідали про те, як багатого глитая обдурили шахраї, продавши замість фальшивих грошей прості папірці. Почута історія дала драматургу матеріал для роботи.

Номер слайду 19

Екранізація 1968 року. Мета життя Калитки – земля. Засоби – фальшиві гроші

Номер слайду 20

Калитка з дружиною. Про що міг розмовляти чоловік із дружиною? Як себе почуває дружина? Як себе поводить Калитка?Метод передбачення

Номер слайду 21

Бонавентура і Роман(син Калитки)Спробуйте охарактеризувати Бонавентуру. Яким міг бути зміст розмови із Бонавертурою?Як реагують на сказане мати, Роман, наймичка?

Номер слайду 22

Виразне читання п'єси за особами. Коментуймо цікаві епізоди твору. Звернімо увагу на мову, дії персонажів твору. Яка роль діалогів і монологів у драматичному творі?Чи помітне ставлення автора до дійових осіб?Яка роль ремарок ?

Номер слайду 23

Домашнє завдання. Дочитати тект п'єси. Написати монолог будь-якого персонажа, використовуючи цитати із твору. (Що про себе може розпавісти Роман, мати, Бонавентура…)

pptx
Додано
16 липня 2018
Переглядів
2808
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку