Завдання за змістом повісті "Дорогою ціною" Михайла Коцюбинського 8 клас

Про матеріал

Завдання створено для перевірки знань тексту повісті "Дорогою ціною" Михайла Коцюбинського учнями 8 класу, для розвитку критичного мислення школярів.

Перегляд файлу

Завдання для перевірки знань учнів 8 класу

змісту повісті «Дорогою ціною» Михайла Коцюбинського

 

Знайти правильну відповідь на запитання (4 бали)

 

  1. В які часи відбувалися події, описані в повісті  «Дорогою  ціною» Михайла Коцюбинського?

а) в 20-ті роки минулого століття;                     

б) в 30-ті роки минулого століття ;

в) на початку ХХІ століття;      

г) наприкінці епохи Середньовіччя.

 

  1. З чим автор порівнює українське поспільство у повісті «Дорогою ціною»?

а) з диким конем;                     

б) з диким вепром;

в) з господарським волом;      

г) з диким туром.

 

  1. Старше покоління, свідок іншого життя, показувало на долонях мозолі від чого?

а) від плуга та коси;                 

б) від меча й мушкетів;

в) від шаблі;                              

г) від шаблі й плуга.

 

  1. Хто і в яких традиціях виховував Остапа?

а) дід виховував у давніх традиціях любові до волі;           

б) батько навчав бути патріотом своєї землі;

в) старий козак, який жив у селі;             

г) брат, який приходив із Задунайської Січі.

 

  1. У дорозі до Остапа й Соломії пристав…

а) дід Овсій;                           

б) Іван Котигорошок;

в) старий циган;                      

г) мірошник Яким.

 

  1. Яке почуття обхопило Остапові груди, коли втікачі переправилися через Дунай?

а) почуття радості й перемоги;           

б) почуття смутку за рідним краєм;

в) почуття впевненості у своїх силах;             

г) «замість радості – сильне обурення стрепехнуло його душу.

 

  1. Кому належить слова: «Оце ззаду пам’ятка від пана, а спереду, між ребрами, маю дарунок від москаля»?  

а) дідові Овсію;          

б) Остапові Мандриці;         

в) мірошнику Якимові;            

г) Іванові.

 

  1. Хто допомагав Соломії у спробі визволити Остапа з турецької неволі?

а) циган Раду;          

б) козак-січовик ;         

в) дід Овсій;            

г) Іван Котигорошок.

 

Установіть відповідність

«Персонаж твору – характеристика персонажу» (4 бали)

 


  1. «Був то молодий, безвусий парубок, міцно збудований, у високій сивій кучмі, короткій чугаїнці і з довгим ціпком»
  2. «… одіж із щирого срібла-злата, шабля довжелезна. Він оповіда козакам, за віщо пан хотів його оббілувати»
  3. «Охоче розповідав про своє життя домашнє; з оповідання того можна було зрозуміти, що втік він не так від панщики, як від лютої жінки»
  4. «Він уже старий. І билиці-казки про Січ, козацтво, про боротьбу з панами за волю… будили в дитячій голові химерні мрії, вояцький запал»

 

А) Козак із Задунайської     Січі;

Б) Соломія;

В) Остап;

Г) Іван Котигорошок;

Д) Дідусь Остапа.


Установіть відповідність

«Імена персонажів повісті - висловлювання персонажів повісті» (4 бали)

 


  1. «Не так мені страшно ляха, як злість бере на наших людей; застромив віл шию в ярмо та й байдуже йому… Ех, піду, де воля»
  2. «Пропадай воно все пропадом… Піду і я світ за очі… Уже за тобою хоч серцеві легше буде»
  3. «Бунтар. Гайдамака!  Він мені людей баламутить. З живого шкуру здеру, чисто оббілую… я ж йому пригадаю, гайдамаці, Кодню»
  4. «Хіба я боюся смерті? Зроду-віку. Рад умирати – не двічі»

А) Соломія; 

Б) Остап; 

В) пан; 

Г) Іван;   

Д) мірошник Яким.


 

 

docx
Додано
17 липня 2018
Переглядів
3756
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку