Презентація до уроку: "Інтегрований урок української мови і технології"

Про матеріал
Матеріал для розвитку досконалого володіння мовою як важливий компонент загальної культури особистості, що сприяє грамотній підготовці фахівців у різних сферах людської діяльності.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Ну що б, здавалося, слова…Слова та голос – більш нічого,А серце б’ється – ожива,Як їх почує!Т. Г. ШевченкоІнтегрований урок української мови та технології

Номер слайду 2

Мова – це не просто спосiб спiлкування, а щось бiльш значуще. Мова – це всi глибиннi пласти духовного життя народу, його iсторична пам'ять, найцiннiше надбання вiкiв, мова – це ще й музика, мелодика, фарби, буття, сучасна, художня, інтелектуальна i мисленнєва дiяльнiсть народу (Олесь Гончар).

Номер слайду 3

Давньогрецький філософ Сократ писав: «Заговори, щоб я тебе побачив», а українська народна мудрість навчала: «Птаха пізнають по пір'ю, а людину по мові». Людину, яка вміє гарно говорити, в усі часи шанували, нею захоплювалися, прагнули бути в її товаристві. Адже культурне мовлення не тільки основа духовного життя нації, а також її честь і гідність. Відомо, культура мовної поведінки - своєрідне дзеркало людини, її зовнішнє, а відтак і внутрішнє інтелектуальне обличчя. Культурне мовлення

Номер слайду 4

Досконале володіння мовою є важливим компонентом загальної культури особистості, що сприяє грамотній підготовці фахівців у різних сферах, оскільки саме творче використання засобів мовлення повною мірою проявляє професійні обдарування особистості, сприяє її самотворенню та самовираженню. Чому культура мови є важливою?

Номер слайду 5

Використовуючи прислів’я та приказки на уроках технології, варто пам’ятати, що їх вживають, як правило, тоді, коли треба наголосити, підкреслити, виділити головну думку з усього перед тим сказаного, аби дати лаконічну оцінку побаченому, почутому, зробленому. Прислів’я та приказки на уроках технології

Номер слайду 6

Прислів’я — довершений за змістом вислів про риси та вчинки людей із повчальним характером. Приказка — це образний вислів, що влучно характеризує людину, але, на відміну від прислів’я, висловлює думку неповно. Згадаймо

Номер слайду 7

доводити розпочате до кінця . До організації праці висувають конкретні вимоги: «Добрий початок — половина справи» подбати про вдалий початок роботи працювати енергійно «Робить, як мокре горить» працювати зосереджено, не поспішаючи і не відволікаючись від головного «Хто спішить, той людей смішить», «Коли почав орати, то у сопілку краще вже не грати» бути витриманим, наполегливим й організованим, не боятися труднощів «Поки не упріти, доти не вміти», «Вовків боятися — в ліс не ходити» «Кінець — справі вінець»

Номер слайду 8

Народні приповідки застерігають необачну людину від небезпеки, вчать правил безпечної праці в трудовій діяльності: За комаром не ганяйся із сокирою. Не бійся, але стережися. Не спитавши броду, не лізь у воду. Раз опечешся – другий остережешся. Сокира гостра, та мотика їй сестра.

Номер слайду 9

Роботящі руки гори вернуть. Прислів’я, які допомагають усвідомити значущість власних зусиль, наполегливості, старанності, у виконанні творчих завдань: Голкою криниці не викопаєш. Доки не впріти, доти не вміти. Доки не намучиться, доти не научишся. За один раз не зітнеш дерева враз. За одним разом дуба не зрубаєш. Коли став робить, то байдики не бить. Мед їсти – у вулик лізти. Не взявшись за сокиру, хати не зробиш. Не гляди межі, а сади сади

Номер слайду 10

Бити того, хто не пильнує свого. Все добре у свій час. Згаяного часу і конем не доженеш. Зробити спішно, не вийшло б смішно. Коли маєм – не шануєм, а згубивши плачем. Краще на п’ять хвилин раніше ніж на хвилину пізніше. Краще пізно, ніж ніколи. Людська праця – не дурниця, розкидати не годиться. На все свій час. На годину спізнишся, за рік не доженеш. Не відкладай на завтра те, що можна зробити сьогодні. Час – не кінь: не підженеш, тай не зупиниш. Не кидай старих чобіт, доки нових не купив. Бережливе ставлення до витрачених матеріалів, раціональне використання зусиль, часу, на виготовлення виробів

Номер слайду 11

Як не вмієш, то й не берися. Знання і труд поруч ідуть. Казав Наум: візьми на ум. Прислів'я пов’язані з метою і результатами трудового навчання, підкреслюють особистісну значущість знань, удосконалення вмінь, засвідчують взаємозв’язок процесів пізнання й праці: Наука і труд добрий плід дають. Наука – срібло. А практика – золото. Не вчися безділлю, а вчися рукоділлю. Ніколи не кажи: «Не вмію», а завжди говори «Навчуся!»Розумні руки вчать голову. Руки твої – найкращий клад, коли зумієш дати їм лад. Як віз ламається, чумак ума набирається. Як умієш робити, навчишся, як жити.

Номер слайду 12

16. Щоб людиною стати…1. Бджілка маленька… – треба працювати.треба працю любити.нема плода.а людину праця.– в житті не тужити.а лінь – марнує.і та трудиться.тільки небо коптити. – будеш кормитися.а на людину – як робить.– добре й буде.солодко їсться.а людина – трудовим горінням.все перетруть.а людина – в труді.а добрі справи.2. Без діла жити …3. З ремеслом дружити… 4. Будеш трудитися… 5. Вміння і труд… 6. Гірко зароблене… 7. Дерево міцне корінням,… 8. Добре роби… 9. Землю прикрашає сонце,… 10. Золото пізнається у воді, ... Відновіть прислів’я та приказки11. Без труда… 12. На дерево дивись, як родить, …13. Не одяг красить людину, …14. Праця людей годує, …15. Щоб добре жити, …і та трудиться.тільки небо коптити. – в житті не тужити.– будеш кормитися.все перетрутьсолодко їсться.а людина – трудовим горінням– добре й буде.а людину працяа людина – в труді.нема плода. а на людину – як робитьа добрі справи.а лінь – марнує.треба працю любити.треба працювати

Номер слайду 13

1. Байдики бити                              А. Напружено думати2. Розбити глека                         Б. Хитрити3. Ходити на голові                  В. Посваритися4. Сушити голову                     Г. Бешкетувати                                                      Д. Ледарювати. Встановити відповідність між фразеологізмами та їх значеннями

Номер слайду 14

Говорить, наче соловей співає – милозвучно говорить Сказав як відрізав – різко висловився Сказав як зав’язав – влучно підібрав слово Сказав як сокирою відрубав – різко висловився Вода все сполоще, а злого слова ніколи – не злослов. Сказав як цвях забив – дуже різко сказав. Дати пояснення висловам:

Номер слайду 15

Слова, слова — це чарівні ключі. Як до душі їх вдало підібрати,Вони засвітять сонечко вночі,Й дорогу можуть правильну вказати. Вони відчинять двері у казки,Освітять шлях, зупинять бурі й грози…Запам’ятаються людині на віки,Зігріють душу в холод і в морози. Надію вселять й щастя у серця,Пригорнуть, наче добрі руки мами.І по життю вестимуть до кінця,І захищатимуть, і грітимуть роками…Тож говорімо всім такі слова,Що гріють, світять і дарують крила. Бо в тих словах надія є жива,Любов і доброта, велика сила. Слова, слова

Номер слайду 16

Слова важливі, людям всім потрібні,Бо слово інформацію несе. Слова бувають і багаті, й бідні. У слові можна розгадати все. Багате слово збагатить людину,Додасть їй сили, радості й тепла.І буде ввись її нести невпинно,І захистить, та не допустить зла. Прибавить світла, мудрості, любові,Культури і поваги, добротиІ зазвучить тепло у кожнім слові,Тому слова добра в собі рости. Збагачуй мову мудрими словамиІ заглядай частіше в словники. Хай буде гарна мова поміж нами,І будьмо ми як ті садівники,Що садять сад, ростять його щодниниІ доглядають, щоб зібрать плоди. Важлива мова дуже для людини,Тож у життя з хорошим словом йди. Слова важливі

Номер слайду 17

Вислови відомих людей

Номер слайду 18

Вислови відомих людей

Номер слайду 19

https://sites.google.com/a/vomsgpmrada.pp.ua/sait/novini/zagovorisobatebepobacivhttps://www.facebook.com/Poklykannia/posts/298121370557798/https://krasotkina.com/%D0%B2%D1%96%D1%80%D1%88%D1%96/https://www.stihi.in.ua/avtor.php?author=50991&poem=275437 Використані джерела

pptx
Пов’язані теми
Технології, 7 клас, Презентації
Додано
9 листопада 2023
Переглядів
267
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку