Мета: формувати уявлення про умови перетворення води з одного стану в інший (з рідкого в газоподібний стан і з газоподібного — в рідкий, з рідкого у твердий стан і з твердого — в рідкий), про властивості снігу і льоду, про кругообіг води в природі; про охорону води; розвивати творчу уяву, вміння аналізувати природні явища, робити висновки; виховувати прагнення висловлювати власну думку і доводити її. виховувати бережливе ставлення до води.
Обладнання: мультимедійна презентація, силуетний малюнок Капи – казкового героя, дидактичні та роздаткові картки у вигляді краплинок, ребус, аудіозапис «Звуки дощу», фонограма української народної пісні «Дощик», підручник Т.М.Байбари, Н.М.Бібік «Я і Україна» 3 клас.
* * ПОЯСНЕННЯ ФРАЗЕОЛОГІЗМ Зажурений, засмучений Мов води в рот набрати Зникнути, перестати існувати Канути в воду Мовчати за будь – яких обставин Водою не розлити Той, хто нічого не робить, нічого й не здобуде Наче у воду опущений Про тісну дружбу Під лежачий камінь вода не тече Вправа “Знайди пояснення”
Звідки береться вода і куди вона зникає? Вчора була калюжа, а сьогодні її немає? Після дощу утворюються калюжі. Та ось з-за хмари визирає гаряче й ласкаве сонечко. Воно нагріває поверхню води , частина її перетворюється на пару. А пара легка , повітря підіймає її в небо все вище і вище.
* * Перевір себе: 1/ Найважливіша речовина на нашій планеті – це : а) нафта б) вода в) пісок г) олія 4/ Вода в твердому стані в природі зустрічається у вигляді а) води б) граду в) пари 5/ Вода у газоподібному стані зустрічається у природі у вигляді: а) роси б) криги в) водяної пари 2/ Океани, моря ,річки та озера складаються з води а)так б) ні 3/ В якому стані перебуває вода в побуті: а) в рідкому б) в твердому в) газоподібному