Урок - інсценізація з природознавства для учнів 3 класу на тему: “ Охорона природи України ».

Про матеріал

Урок - інсценізація з природознавства для 3 класу по підручнику Т.Г. Гільберг на тему: “ Охорона природи України ».

Тема: Людина і природа. Діяльність людини в природі. Мета: розширювати знання дітей про значення природи для життя людей; підвести дітей до усвідомлення необхідності зберігати і примножувати природні багатства, раціонально їх використовувати; обговорити правила поведінки в природі; розширювати кругозір; розвивати логічне мислення, пізнавальний інтерес, вміння працювати групами, колективно і самостійно; вміння аналізувати, узагальнювати, робити висновки ;виховувати бережливе ставлення до природи, бажання охороняти навколишнє середовище , природу.

Тип: урок - інсценізація, казка

Перегляд файлу

 

                     Комунальний  заклад  освіти  «Середня загальноосвітня

                     школа   №97  імені П. І. Шкідченка»  

                      49128, м. Дніпро, вул. Велика, Діївська, 42

Картинки по запросу Малюнки героїв казкарів

 

 

      Урок  -  інсценізація з  природознавства

                    для   учнів 3  класу

      на тему:  “ Охорона  природи  України ».

 

 

 

 

                                                                                     Вельможко   Людмила  Петрівна

  •                                        Посада: учитель  початкових  класів.

                                       Стаж роботи: 38 років,

                                                 « старший учитель »

                                               

                                                      lyda9797@ukr.net

 

 

Урок  -  інсценізація з природознавства  для  3 класу по підручнику Т.Г. Гільберг на тему: “ Охорона природи  України ».

 Тема:  Людина і природа.  Діяльність  людини  в природі. Мета: розширювати  знання дітей про значення природи для життя людей; підвести дітей до усвідомлення необхідності зберігати і примножувати природні багатства, раціонально їх використовувати;  обговорити правила поведінки в природі; розширювати кругозір; розвивати логічне мислення, пізнавальний інтерес, вміння працювати групами, колективно і самостійно; вміння аналізувати, узагальнювати, робити висновки ;виховувати бережливе ставлення до природи, бажання охороняти навколишнє середовище , природу.

Тип:   урок  -  інсценізація, казка

Обладнання: компютер, проектор,  проектна  дошка,  аудіокасети  з записом пісень.

                                                      Хід уроку

І. Організація классу

        Девіз нашого уроку:

           Горішок знань міцний—це знає кожен.

           Та нам — не відступать!

            Його вам розколоти допоможе і

            Бажання ваше все на світі знать!

II . Актуалізація опорних знань учнів та повідомлення теми уроку

      2.1.  Гра  « Мозковий штурм». Вправа  « Мікрофон ».

  Повітря необхідне всім живим організмам?

 Для чого? (Щоб дихати і жити).

 Що є легенями нашої планети? (Ліси)

 Чим вони збагачують повітря?(Киснем)

ІІІ. Повідомлення теми уроку. 

        3.1. Вправа  « Очикування  ».

            Сьогодні  на уроці  я хочу:

            ознайомитись  з………….

    *   поглибити   знання   ……… .

     *   удосконалити  вміння  ……..

    *   закріпити   знання   про  …………..

 

  *    учитись  робити  висновки …….

    *    плідно  працювати.

    ІV  Інсценізація .казка

     Вчитель. Сьогодні казкар дарує вам казку, у якій  герої зрозуміли, що треба  берегти природу. Але було вже пізно.  І як вони вийшли із цього скрутного  положення.

( На екрані хата. Спів півня. Повідомлення по радіо. )

Диктор.

     Послухайте  прогноз погоди нашого синоптика на сьогоднішній

день  Запишіть у свої записники.

      І  прогноз погоди на сьогоднішній урок.

       Київський  час 6 год. 15 хв.  Для тих, хто ще не прокинувся  і тих, хто поспішає,  повідомляємо,  що  у країні  очикується  суха, тепла   погода ,  Лондон,  Париж  зустрічають бабине літо.  У селі             Гадюкино  дощ.

Миша.     ( Виглядаає з аід куща. )

         Ой , лишенько.  Знову дощ.  Я казала вчора бабі: « Не пали  листя та сміття.  І без тебе  вже все небо облітали та закоптили.  Знову  відкрилися азонові  дири.  І вже цілий місяць ллє та ллє. Треба перебиратися  до будівлі , бо тут вже не всидиш. Жучка,  Пусти  до своєї  будки ».

Жучка. 

        - Ні, Вона нова, приватизована . Тільки мишей  тут нам

ще  не вистачало.

Миша.

      -  Ой, ой ,ой! Ти дивись, яка хазяйка. Толі  піду  до баби з дідом . От я їм покажу, як  берегти  природу.

Автор.  Село  Гадюкино  розташоване  на березі  річки. Воно раніше було дуже мальовничим і назвали його  Гайове. У лісах співали  пташки.У річках було повно риби. Але люди  все зробили,  щоб все  це знищити . Ліси  - вирубали, рибу – виловили

 

 

 і витравили. І село Гайове перетварилося  у  Гадюкино. Але гадюк та жаб тут теж не було. Ті, що не виздихали , то повтікали і залишились у селі баба, дід, онука, яка приїхала провідати бабу з дідом  та  ось вже 7 років провідує та провідує. Є ще кішка Муська,  собака  Жучка  і  Миша.

Баба.

      Ой,   лишенько !Що це робити?  ( заглядає у кастheлю. ). Пенсію не дали . Миша останній шматочок сала  з’їла.

Миша  ( з під столу.) 

        .Сама  винна.  Я ж казала : « Бережіть  природу. Будьте 

      хазяйнами   на рідній землі. Раніше , вийдеш  у поле.      Тут тобі  і стіл , і  дім..Все  було : і їжа і до  їжі .А ви :

« Беріть у природи скарби . Їх на всіх вистачить.»

А ось і не вистачило. Ось  і маєте . То ж мовчить  та

годуйте мене до смерті.

(Входить дід та онука.  Онука приберрає павутиння . )

    Онука.

             - ВСЕ! Досить сидіти. Треба щось робити, а

        то я зовсім з вами мохом поросту. Батьки привезли бабусю та  дідуся провідувати. Так вже  7  років  провідую. А коли батьків поїду провідувати .А ну, Жучка , клич

усіх  на нараду.

   (  Усі  сідають  коло  столу.  )

-  Збори мешканців села Гадюкіно вважаю відвкритими.  У нас одне питання Як  вижити

     Миша.

  Як  вижити, як  вижити ?   Ось усе ми поїмо. Полягаємо  та  помремо.

      Онука.

       Досить  вже Клара Новікова ще одна знайшлась  Треба за діло  братись  Самим жити, та природу , що залишилася , незанедбати  вкрай.

 Будемо землю викупати та своє господарство утворювати. Станемо

 

фермерами.

  Баба з дідом ( разом )

    Тю на тебе. Вигадала. За що викупати? Лаття латтям  вкрите!

Онука

Так, Це вірно. Але візьмемо  кредит . Підвал здамо польовим мишам  під офіс . У  них фірма « Загот-зерно на винос ».  Викупаємо Землю та засіваємо ріпку.

Баба

 А де трактор брати? Пальне ?

Онука

Трактор? Пальне ? А рискалі та граблі не хочете ?

Все , Так і порішили.  Хто за ?  Хто проти ? Одностайно.

( Миша заховалася  ). А хто проти, того годувати не буду.

Автор.

Як порішили, так і зробили. Прийшла весна, Узяли рискалі та мотики. Скопали землю, а тут і миша біжить.

Миша

Стійте.  Дивиться , що я здобула.  Усі агрономи  брали . Вони казали , що , якщо оце  посипати , то ріпка виросте , як гора.

Онука

Ага ! Ріпка виросте , як  гора , а ми будемо ,як  мора.

Онука

Ні!  Не яких нітратів у землю. Землю треба любити та шанувати.

І вона нам за це  - добрий врожай.

Дід

Ось  морицею  попринадю. Грабельками підгромадю і сійте.

Автор

Попрацювали вони немарно. Зійшла ріпка гарна, Щодня йшли вони

 

 

Свою ріпку підливати, до життя додавати. Тішиться дід аж не знає де стати.  Час  вже  ріпку рвати.

А  що було далі? Продовжить  казку  далі. ( Діти інсценізують далі

 за бажанням. )

   Фізкультхвилинка  « На нашій  Україні » .

VIІ.  Підсумок  уроку.

         Охороняти природу значить охороняти Батьківщину.  Природу знищити легко а відновити важко.

       7.1.   Вправа  « Мікрофон ».

      7.2. Рефлексія.

     --  Що повторили на уроці?

     --  Які   завдання  найбільше  сподобалися?

    --   Над чим би ви хотіли  попрацювати на наступних   уроках?

    -   Що  було для вас на уроці новим?

    -   Який  досвід  допоміг  розібратися  вам у нових  випадках

     -     обчислень?

      -  Коли вам стануть у нагоді одержані знання і вміння?

7.3.   Вправа. «  Я захисник природи ».

Діти, якщо ви не смітите на вулиці, сплесніть у долоні!

Якщо ви не спалюєте у дворі листя, дим якого забруднює

повітря шкідливими речовинами, почухайте свої носики!

Якщо ви не розбиваєте скляні пляшки, не кидаєте їх на

 землю, у травичку, в річку, погладьте себе по голівці!

Якщо ви обговорюєте з батьками екологічні проблеми міста,

підніміть дві руки!

Якщо болить душа, коли бачите понівечене дерево, зрубану

 ялинку, забруднену річку, покладіть руку на серце!

Якщо хочете дружити з природою, жити з нею у злагоді, красі,

 

мирі, візьміть один одного за руки і підніміть їх угору!

7.4.  Домашнэ  завдання

    Складіть  памʼятку.  « Як ми можемо охороняти  природу ».

 

     Література

Гільберг Т.Г. , Сак Т.В., Природознавство : підручник  для 3 кл., К.: Генеза. 2013.

Волошин О.М. Скарбничка цікавинок з природознавства.-Тернопіль: Підручники і посібники.- 1998.- с.24-30

    3 . Коваль Л.В. Сучасні навчальні технології в початковій школі: Навч.- метод. Посіб.- Донецьк: ТОВ Юго-восток, 2006. – 227 с.

 

 

docx
Додано
12 липня 2018
Переглядів
921
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку