Комунальний заклад освіти «Середня загальноосвітня
школа №97 імені П. І. Шкідченка»
49128, м. Дніпро, вул. Велика, Діївська, 42
Урок - інсценізація з природознавства
для учнів 3 класу
на тему: “ Охорона природи України ».
Вельможко Людмила Петрівна
-
Посада: учитель початкових класів.
Стаж роботи: 38 років,
« старший учитель »
lyda9797@ukr.net
Урок - інсценізація з природознавства для 3 класу по підручнику Т.Г. Гільберг на тему: “ Охорона природи України ».
Тема: Людина і природа. Діяльність людини в природі. Мета: розширювати знання дітей про значення природи для життя людей; підвести дітей до усвідомлення необхідності зберігати і примножувати природні багатства, раціонально їх використовувати; обговорити правила поведінки в природі; розширювати кругозір; розвивати логічне мислення, пізнавальний інтерес, вміння працювати групами, колективно і самостійно; вміння аналізувати, узагальнювати, робити висновки ;виховувати бережливе ставлення до природи, бажання охороняти навколишнє середовище , природу.
Тип: урок - інсценізація, казка
Обладнання: комп’ютер, проектор, проектна дошка, аудіокасети з записом пісень.
Хід уроку
І. Організація классу
Девіз нашого уроку:
Горішок знань міцний—це знає кожен.
Та нам — не відступать!
Його вам розколоти допоможе і
Бажання ваше все на світі знать!
II . Актуалізація опорних знань учнів та повідомлення теми уроку
2.1. Гра « Мозковий штурм». Вправа « Мікрофон ».
Повітря необхідне всім живим організмам?
Для чого? (Щоб дихати і жити).
Що є легенями нашої планети? (Ліси)
Чим вони збагачують повітря?(Киснем)
ІІІ. Повідомлення теми уроку.
3.1. Вправа « Очикування ».
Сьогодні на уроці я хочу:
ознайомитись з………….
* поглибити знання ……… .
* удосконалити вміння ……..
* закріпити знання про …………..
* учитись робити висновки …….
* плідно працювати.
ІV Інсценізація .казка
Вчитель. Сьогодні казкар дарує вам казку, у якій герої зрозуміли, що треба берегти природу. Але було вже пізно. І як вони вийшли із цього скрутного положення.
( На екрані хата. Спів півня. Повідомлення по радіо. )
Диктор.
Послухайте прогноз погоди нашого синоптика на сьогоднішній
день Запишіть у свої записники.
І прогноз погоди на сьогоднішній урок.
Київський час 6 год. 15 хв. Для тих, хто ще не прокинувся і тих, хто поспішає, повідомляємо, що у країні очикується суха, тепла погода , Лондон, Париж зустрічають бабине літо. У селі Гадюкино дощ.
Миша. ( Виглядаає з аід куща. )
Ой , лишенько. Знову дощ. Я казала вчора бабі: « Не пали листя та сміття. І без тебе вже все небо облітали та закоптили. Знову відкрилися азонові дири. І вже цілий місяць ллє та ллє. Треба перебиратися до будівлі , бо тут вже не всидиш. Жучка, Пусти до своєї будки ».
Жучка.
- Ні, Вона нова, приватизована . Тільки мишей тут нам
ще не вистачало.
Миша.
- Ой, ой ,ой! Ти дивись, яка хазяйка. Толі піду до баби з дідом . От я їм покажу, як берегти природу.
Автор. Село Гадюкино розташоване на березі річки. Воно раніше було дуже мальовничим і назвали його Гайове. У лісах співали пташки.У річках було повно риби. Але люди все зробили, щоб все це знищити . Ліси - вирубали, рибу – виловили
і витравили. І село Гайове перетварилося у Гадюкино. Але гадюк та жаб тут теж не було. Ті, що не виздихали , то повтікали і залишились у селі баба, дід, онука, яка приїхала провідати бабу з дідом та ось вже 7 років провідує та провідує. Є ще кішка Муська, собака Жучка і Миша.
Баба.
Ой, лишенько !Що це робити? ( заглядає у кастheлю. ). Пенсію не дали . Миша останній шматочок сала з’їла.
Миша ( з під столу.)
.Сама винна. Я ж казала : « Бережіть природу. Будьте
хазяйнами на рідній землі. Раніше , вийдеш у поле. Тут тобі і стіл , і дім..Все було : і їжа і до їжі .А ви :
« Беріть у природи скарби . Їх на всіх вистачить.»
А ось і не вистачило. Ось і маєте . То ж мовчить та
годуйте мене до смерті.
(Входить дід та онука. Онука приберрає павутиння . )
Онука.
- ВСЕ! Досить сидіти. Треба щось робити, а
то я зовсім з вами мохом поросту. Батьки привезли бабусю та дідуся провідувати. Так вже 7 років провідую. А коли батьків поїду провідувати .А ну, Жучка , клич
усіх на нараду.
( Усі сідають коло столу. )
- Збори мешканців села Гадюкіно вважаю відвкритими. У нас одне питання Як вижити
Миша.
Як вижити, як вижити ? Ось усе ми поїмо. Полягаємо та помремо.
Онука.
Досить вже Клара Новікова ще одна знайшлась Треба за діло братись Самим жити, та природу , що залишилася , незанедбати вкрай.
Будемо землю викупати та своє господарство утворювати. Станемо
фермерами.
Баба з дідом ( разом )
Тю на тебе. Вигадала. За що викупати? Лаття латтям вкрите!
Онука
Так, Це вірно. Але візьмемо кредит . Підвал здамо польовим мишам під офіс . У них фірма « Загот-зерно на винос ». Викупаємо Землю та засіваємо ріпку.
Баба
А де трактор брати? Пальне ?
Онука
Трактор? Пальне ? А рискалі та граблі не хочете ?
Все , Так і порішили. Хто за ? Хто проти ? Одностайно.
( Миша заховалася ). А хто проти, того годувати не буду.
Автор.
Як порішили, так і зробили. Прийшла весна, Узяли рискалі та мотики. Скопали землю, а тут і миша біжить.
Миша
Стійте. Дивиться , що я здобула. Усі агрономи брали . Вони казали , що , якщо оце посипати , то ріпка виросте , як гора.
Онука
Ага ! Ріпка виросте , як гора , а ми будемо ,як мора.
Онука
Ні! Не яких нітратів у землю. Землю треба любити та шанувати.
І вона нам за це - добрий врожай.
Дід
Ось морицею попринадю. Грабельками підгромадю і сійте.
Автор
Попрацювали вони немарно. Зійшла ріпка гарна, Щодня йшли вони
Свою ріпку підливати, до життя додавати. Тішиться дід аж не знає де стати. Час вже ріпку рвати.
А що було далі? Продовжить казку далі. ( Діти інсценізують далі
за бажанням. )
Фізкультхвилинка « На нашій Україні » .
VIІ. Підсумок уроку.
Охороняти природу значить охороняти Батьківщину. Природу знищити легко а відновити важко.
7.1. Вправа « Мікрофон ».
7.2. Рефлексія.
-- Що повторили на уроці?
-- Які завдання найбільше сподобалися?
-- Над чим би ви хотіли попрацювати на наступних уроках?
- Що було для вас на уроці новим?
- Який досвід допоміг розібратися вам у нових випадках
- обчислень?
- Коли вам стануть у нагоді одержані знання і вміння?
7.3. Вправа. « Я захисник природи ».
Діти, якщо ви не смітите на вулиці, сплесніть у долоні!
Якщо ви не спалюєте у дворі листя, дим якого забруднює
повітря шкідливими речовинами, почухайте свої носики!
Якщо ви не розбиваєте скляні пляшки, не кидаєте їх на
землю, у травичку, в річку, погладьте себе по голівці!
Якщо ви обговорюєте з батьками екологічні проблеми міста,
підніміть дві руки!
Якщо болить душа, коли бачите понівечене дерево, зрубану
ялинку, забруднену річку, покладіть руку на серце!
Якщо хочете дружити з природою, жити з нею у злагоді, красі,
мирі, візьміть один одного за руки і підніміть їх угору!
7.4. Домашнэ завдання
Складіть памʼятку. « Як ми можемо охороняти природу ».
Література
Гільберг Т.Г. , Сак Т.В., Природознавство : підручник для 3 кл., К.: Генеза. 2013.
Волошин О.М. Скарбничка цікавинок з природознавства.-Тернопіль: Підручники і посібники.- 1998.- с.24-30
3 . Коваль Л.В. Сучасні навчальні технології в початковій школі: Навч.- метод. Посіб.- Донецьк: ТОВ Юго-восток, 2006. – 227 с.