Презентація до уроку: Леся Українка. «Давня казка». Проблеми і мотиви: роль митця в суспільстві, служіння музі й народові, суть людського щастя, вдячності.
Дана презентація полегшить роботу вчителю на уроці.
Робота в групах“Хто швидше”1. Дівоче прізвище Лесі Українки 2. Край, який поетеса називала рідним куточком 3. Поема про роль поета і поезії в суспільстві 4. Місто, у якому похоронена Леся Українка 5. Місто у Грузії, де часто бувала і померла поетеса 6. Ім'я старшого брата Лесі Українки 7. Прізвище чоловіка Лесі Українки 8. Місто, у якому народилась майбутня поетеса
Літературна гра «Так чи ні». 1) Поет був красивим і щасливим. 2) До оселі Поета постійно приходила молодь. 3) Лицар Бертольдо був благородним та ввічливим. 4) Поет сказав, що має стільки багатства, що його стане й на лицаря. 5) Бертольдо зацікавився й вирішив подружитися з поетом 6) Граф визнав дивну силу слова. 7) Поет допоміг лицареві завоювати серце вродливої донни Ізідори. 8) Поет допоміг лицареві завоювати бусурманське царство 9) Бертольдо щедро нагородив поета. 10) Граф справді був спочатку гідний щастя — чинив справедливий суд, був лагідний до підданих. 11) По далеких війнах граф привчився до грабунку. 12) Поет вирішив стати наближеним до графа, щоб допомогти трудящим полегшити їхню долю.
Літературний футбол. З поданих прислів’їв виберіть ті, які стосуються поета, і ті, які –графа: 1. Не зробиш людям добра, не побачиш від них лиха.2. Ти його борони від собак, а він тобі покаже кулак.3. На моїй шиї сидиш, а мені добра не твориш.4. Не сподівайся дяки від приблудної псяки. 5. Як напився, то до криниці задом обернувся. 6. Я на його хлібом, а він на мене каменем. 7. Для нашого Федота не страшна робота. 8. Не плюй у криницю, бо прийдеться напитися.