Презентація до уроку літературного читання. Антуан де Сент -Екзюпері "Маленький принц". Уривки з повісті. Розвиток уяви і здатності створювати свої описи, словесні малюнки.
Урок літературного читання4 клас. Підготувала вчитель початкових класів. Одеського ліцею№ 89 Одеської міської ради. Павленко Ольга Євгенівна. Антуан де Сент-Екзюпері «Маленький принц» Уривки з повісті. Розвиток уяви і здатності створювати свої описи, словесні малюнки.
Номер слайду 2
Організація класу. Гарно й зручно ми сідаєм,Щось нове завжди вивчаєм. Те, що вчили – пригадаєм,Урок новенький починаєм!style.colorfillcolorfill.type
Номер слайду 3
Девіз уроку. Працюймо наполегливо,Швидко, старанно. Щоб кожна хвилина. Не втратилась марно!style.colorfillcolorfill.type
Номер слайду 4
Мовленнєва розминка. Читання чистомовок. Ля-ля-ля – улюблена Земля. Тя-тя-тя – є тільки тут життя.Іть-іть-іть – планету бережіть. Ем-ем-ем – планету збережем.style.colorfillcolorfill.typer
Номер слайду 5
Евристична бесіда— Як називається наша планета?— Яка за порядком Земля в Сонячній системі?— Що ми отримуємо від Землі?(Земля – третя за віддаленістю від Сонця планета Сонячної системи)style.colorfillcolorfill.typerr
Номер слайду 6
Ознайомлення з темою уроку. Сьогодні ми продовжимо спостерігати за подіями фантастичної повісті –притчі «Маленький принц». Ознайомимось з новою главою, будемо міркувати, аналізувати, створювати описи, словесні малюнки.
Номер слайду 7
Бесіда. Хто його автор повісті-прітчі? Що запам’ятали про Екзюпері? Яку частину повісті ми прочитали? Про що йдеться в цій частині? Яку назву можно придумати до цієї частини?style.colorfillcolorfill.type
Позаяк. Кам’яниця. Франк. РахубаҐрамузляти. Впам’ятку. Пяте через десяте. Як Бог на душу покладе. Гра “Знайди пару”— писати каракулями.— кам'яна будівля— тому, що; через те, що.— лічба, рахування.— без зв'язку, безладно, перескакуючи з одного на інше.—пам’ятати.— як вийде. — грошова одиниця Франції, Бельгії, Швейцарії та деяких інших країн.
Номер слайду 10
- Прочитайте які розміри мала планета принца. - Хто винайшов астероїд В 612? - Як зробив турецький астроном, щоб йому повірили? Аналіз змісту із елементами вибіркового читання. style.colorfillcolorfill.type
Номер слайду 11
Маленький принц. Глава ІV. Уривки. Я маю всі підстави думати, що планета, з якої прилетів маленький принц, астероїд В-612. Цей астероїд бачили лишень раз, 1909 року, його помітив у телескоп один астроном турецький. Астроном доповів тоді, навівши всі докази, про своє відкриття на міжнародному астрономічному з'їзді. Але він був одягнутий у східні шати, і йому ніхто не повірив. Отакі ті дорослі!На щастя для астероїда В-612, султан турецький звелів своєму народові під страхом смертної кари носити європейське вбрання. 1920 року астроном — тепер уже в чепурній парі знову доповів про своє відкриття. Цього разу з ним погодилися геть усі.style.colorfillcolorfill.type
Номер слайду 12
Фізкультхвилинка
Номер слайду 13
— Чи любите ви проводити час з дорослими? З ким найбільше?— Якщо вам хочеться похвалитися успіхами, до кого ви звертаєтесь в першу чергу?— Якщо хочеться пожалітися, кого з дорослих ви обираєте?— Як ви думаєте, хто з дорослих вас найбільше розуміє?
Номер слайду 14
Маленький принц. Глава ІV. Уривки Дорослі полюбляють цифри. Коли розповідаєш їм про свого нового приятеля, вони зроду не поцікавляться найістотнішим. Зроду вони не спитають: "А який у нього голос? Які ігри він любить? Чи колекціонує метеликів?" Натомість питають: "Скільки йому літ? Скільки у нього братів? Скільки він важить? Скільки його батько заробляє?" I потім гадають, що вже знають людину. Якщо скажеш дорослим: "Я бачив гарний будиночок цегляного кольору, на вікнах герань, а на даху голубів", вони не можуть уявити його собі. Їм треба сказати так: "Я бачив будинок на сто тисяч франків". Тоді вони вигукують: "Яка розкіш!" Отож, коли їм скажеш: "Маленький принц справді існував, ось вам докази: він був славний, він сміявся і хотів баранця, а як тобі хочеться баранця, то ти існуєш", коли їм скажеш так, вони лише знизять плечима і назвуть тебе дитиною. Але якщо скажеш їм: "Планета, з якої він прилетів, астероїд В-612", це їх переконає, і вони дадуть спокій, не в'язнутимуть із розпитами. Отакі ті дорослі! Не треба на них сердитися. Діти мають бути до тих дорослих вельми поблажливі.style.colorfillcolorfill.type
Номер слайду 15
— Що, на думку автора, питають дорослі, коли ви розповідаєте про нового приятеля? — Як треба розповісти дорослим про принца, щоб вони повірили? Аналіз змісту із елементами вибіркового читання. style.colorfillcolorfill.type
Номер слайду 16
Заповни таблицю. Чим відрізняються дорослі і діти?{6 E25 E649-3 F16-4 E02-A733-19 D2 CDBF48 F0}ДоросліДіти. СерйозніПоважніЗамкнутіВажлива зовнішність. Полюбляють грошіТворчіВідкритіМріють. Фантазують. Уявляють. Граються
Номер слайду 17
Творче завдання. Розплутайте нитки і прочитайте, що говорив Антуан де Сент-Екзюпері про дорослих. Усі дорослі спочатку були дітьми, тільки мало хто з них про це пам'ятає. Як ви розумієте ці слова?
Номер слайду 18
– Чому оповідач набув фарб? Прочитайте. — Чому йому не дуже виходило малювати?Аналіз змісту із елементами вибіркового читання. style.colorfillcolorfill.type
Номер слайду 19
Маленький принц. Глава ІV. Уривки. Живий жаль бере, коли забувають друзів. Не кожен має друга. I я можу стати таким, як дорослі, котрі нічим не цікавляться, окрім своєї циферії. От я ще й тому купив коробочку з фарбами та олівці. Нелегко в мої літа знову братися до малювання, якщо за все життя лише й зобразив, що удава в натурі та в розрізі — колись там у шість років! Я, звісно, намагатимусь якнайліпше передати схожість. Я зовсім не певен, що мені з цим пощастить. На одному малюнку виходить вдало, на іншому портрет зовсім не схожий.. style.colorfillcolorfill.type
Номер слайду 20
Робота з ілюстрацією1. Чому художник використав в основному золоті кольори?(Золото – символізує знатність, могутність і багатство, а також чесноти: силу, вірність, справедливість, милосердя)2. Чому планета зображена в світлому кольорі?(Білий колір – символ чистоти, радості)style.colorfillcolorfill.typestyle.colorfillcolorfill.typestyle.colorfillcolorfill.typestyle.colorfillcolorfill.type
Номер слайду 21
Домашнє завдання. Читати IV частину повісті-притчі. Написати листа Маленькому принцу. Запитати його про те, що вас цікавить.style.colorfillcolorfill.type
Номер слайду 22
Підсумок уроку. Світи дорослих і дітей різні, тому діти і дорослі не завжди розуміють одне одного. Іноді дорослі руйнують віру дитини в себе, свої сили, і це небезпечно. Усі дорослі колись були дітьми, але не всі про це пам’ятають. Бажаю вам стати дорослими, але ніколи не забувати свої дитячі відчуття.style.colorfillcolorfill.type