Презентація до уроку "Марина Павленко «Русалонька із 7-В, або Прокляття роду Кулаківських». Казкове й реалістичне в повісті-казці, час теперішній і минулий у ній"
Презентація до уроку "Марина Павленко «Русалонька із 7-В, або Прокляття роду Кулаківських». Казкове й реалістичне в повісті-казці, час теперішній і минулий у ній"
Марина Павленко «Русалонька із 7-В, або Прокляття роду Кулаківських». Казкове й реалістичне в повісті-казці, час теперішній і минулий у ній ТЛ: повість-казка «Життя окремої людини має сенс лише в тій мірі, наскільки вона допомагає зробити життя інших людей кращим і шляхетнішим» Альберт Ейнштейн
Номер слайду 2
Павленко Марина Степанівна народилася 30 березня 1973 року в селі Старичах Яворівського району Львівської області. У дворічному віці переїхала з батьками на Черкащину. Протягом 1991–1996 років здобула вищу педагогічну освіту в Уманському державному педагогічному інституті імені Павла Тичини.
Номер слайду 3
З 1995 по 2000 роки працювала вчителькою початкових класів Уманської міської гімназії. З 2000 року – викладач кафедри української літератури й українознавства Уманського державного педуніверситету імені Павла Тичини.
Номер слайду 4
Творчість Поезія «Бузкові зошити», «Чар-папороть»; Проза збірка оповідань «Як дожити до ста», повість-казка «Домовичок із палітрою», цикл казок «Півтора бажання».
Номер слайду 5
«Русалонька із 7-В або прокляття роду Кулаківських» «Русалонька із 7-В та загублений у часі»; «Русалонька із 7-В проти Русалоньки з Білокрилівського лісу»; «Русалонька з 7-В в тенетах лабіринту».
Номер слайду 6
Письменниця Марина Павленко своїм рідним краєм вважає Черкащину, уся її родина мешкає в м. Умані. А розповідь про наших героїв «списана з життя» роду Дульських із села Вишнопіль Тальнівського району Черкаської області. Дульська Євгенія Іванівна, старенька, що розповіла письменниці історію свого роду, була щиро переконана у тому, що він прόклятий…
Номер слайду 7
Гадаєш, казки – то тільки дитячі баєчки і чудес на світі не буває? Але якщо над красенем однокласником висить родове прокляття, якщо тебе домучили нічні жахіття сусідської квартири, якщо тітоньку треба рятувати від її ж власного весілля, а старовинна шафа перетворюється на машину часу, і про все це навіть не здогадуються такі розумні батьки, – ти ніде інде, як у казці. Справжнісінькій сучасній казці, щасливий кінець якої мусиш дописати самостійно. Марина Павленко
Номер слайду 8
Номер слайду 9
Перевірка домашнього завдання - Бесіда за розділами 1-9 Як звуть головну героїню твору? До якої важливої події готувались у родині Софійки? Без чого у родині дівчинки неможливо було виходити заміж? Розкажіть про дивну бабусю – сусідку. Назвіть друзів та однокласників Софійки. Що сталося з коралями, які дали поносити Софійці? Розкажіть історію про світлину тітоньки з Валентином.
Номер слайду 10
Часові площини у повісті «Русалонька із 7-В…» Час теперішній Час минулий Час майбутній Розповідь про Софійку, її батьків та однолітків. Розповідь про давно минулі часи (розпочина-ється з 1810р.) Зустріч із Сашком і Вадимом у кафе
Номер слайду 11
Займи позицію Події повісті реальні чи вигадані?
Номер слайду 12
Номер слайду 13
«ПРЕС» Я ТАК ВВАЖАЮ … ТОМУ, ЩО … ОТЖЕ, …
Номер слайду 14
Номер слайду 15
«Незакінчене речення» Чарівні предмети, про які ви прочитали в цих розділах… (коралі, шафа) Слово, за допомогою якого можна було повернутись із подорожі в минуле… (іларок) Дівчинка вирішила врятувати Вадима від … (родового прокляття) Щоб потрапити у минуле, потрібно було … (залізти в шафу, покласти світлину на коліна) Чоловіка з виколотими на фото очима звали…. (Гордій Кулаківський) Софійка для розгадки таємниці побувала у місті… (Вишнополі) Події у творі відбуваються у паралельних … (часових вимірах)
Номер слайду 16
Робота в групах 1 група – родина Кулаківських 2 група – родина Міщенків 3 група – родина Вишні(Ягоди) Складання генеалогічних дерев роду
Номер слайду 17
Літературна гра «Впізнай героя за цитатою» «Не я краду – прокляття моє краде» «Мамо, мені снилося…Тато покинув маленького хлопчика і одружується з іншою!...» «Тепер усі в мене отут! – показує великого кулака. І регоче…» «Де тобі втямити! У тебе, либонь, таких бісових предків не було…» «Ну, це ваші гімназійні штучки! Вчать усяких там наголосів!...» «Поноси, поки я добра! Але на весілля…»
Номер слайду 18
№ Оцініть себе за кожним із тверджень 0-2б. 1. Я активно працював(ла) на уроці. 2. Я висловлював(ла) свою позицію. 3. Я давав(ла) повні відповіді на питання. 4. Я правильно коментував (ла) текст. 5. Я працював(ла) в групі і самостійно. 6. Я узагальнював(ла) сказане . САМООЦІНЮВАННЯ
Номер слайду 19
Підготувати переказ розділів 15-25 , вміти їх коментувати.
Номер слайду 20
«Мікрофон» У творі мене найбільше вразило … Здивувало те, що… Обурило…