Урок з української літератури для 7 класу "Ліна Костенко "Кольорові миші"".

Про матеріал

Ліна Костенко. Ідея зіткнення неповторності й буденності, стандарту в "Кольорових мишах". Образ особливої дівчинки Анни.

Мета: формувати ключові та предметні компетентності й компетенції шляхом виконання навчально-пізнавальних і практично зорієнтованих завдань; відповідно до змістових ліній (НЛ–1,2,3) з'ясувати суть поезії «Кольорові миші»; навчити пояснювати умовність ситуації, зображеної у вірші; характеризувати образи, пояснювати їх метафоричний підтекст; розвивати уяву, образне мислення, виробляти вміння аналізувати поетичні твори; формувати усвідомлення високих моральних якостей, духовного багатства людини; виховувати естетичні смаки, позитивне мислення, прагнення зберегти власне Я.

Цілі:

§Учні знатимуть: зміст вірша «Кольорові миші», художні засоби, використані в поезії; особливості виразного читання вірша.

§Учні вмітимуть: виразно, вдумливо читати й коментувати поезію, пояснювати умовність ситуації, розрізняти реальне й фантастичне; розкривати алегорію образу кольорових мишей; характеризувати Анну, причину її відокремленості від загалу; висловлювати власні роздуми, що виникли під час прочитання .

§Тип уроку: Урок закріплення та застосування знань, умінь і навичок.

Обладнання: портрет Л.В.Костенко, конверти із завданнями для груп.

Форми роботи: Кінострічка видінь, «Дотик пензля», робота в групах, вправа «Під мікроскопом», метод “Подвійний щоденник”, метод «РОФТ».

Хід уроку

І. Мотиваційний етап

Кінострічка видінь

Із запропонованих слів учням треба скласти зв'язний текст.

Смуток, листок, багряність, радість, мрія.

Похмурий осінній дощовий день. Все довкола здається сірим і сумним. Лише багряний кленовий листок радіє кожній миті. Він усміхається до сонечка, рясно вмивається краплинками дощу, танцює із вітром, бачить у всьому прекрасне. Це - перемога над буденністю, кольорова мрія життя.

Вчитель: Як ви гадаєте про які поняття, людські якості ми говоритимемо на сьогоднішньому уроці?

Учні: індивідуальність, буденність, заздріть, одноманітність, життєрадісність…

Вправа «Дотик пензля»

(Дібрати кольори до ключових слів і збудувати місток до теми уроку).

Індивідуальність – рожевий,

буденність – сірий,

заздріть - чорний,

життєрадісність – помаранчевий.

Учитель: Кожна людина є неповторною. Потрібно лише віднайти свою індивідуальність. Отож давайте поринемо у сиве минуле і віднайдемо красу і велич людської душі.

ІІ. Опрацювання навчального матеріалу

Учитель читає виразно поезію «Кольорові миші».

Бесіда.

  • Які почуття викликав у вас вірш?

Коли відбуваються події, про які йдеться у творі?

А могло насправді таке бути, тобто реальні описані події чи фантастичні?

У яку пору року відбувався суд над Анною?

Чому авторка обрала саме цю пору, а не якусь іншу?

  • § Чи передає пейзаж настрій твору?

Учитель: клас ділиться на 4 групи за кольором, який подобається учню. Кожна група має певні завдання.

1- група

Вправа «Під мікроскопом»

Визначити у поезії тему, ідею, основну думку, жанр, художні засоби, композиційні елементи.

Тема: зображення давніх часів, коли людей страчували за будь-яке чаклування, та звинувачення Анни в тому, що вона з багряного листя робить мишей. Ідея: засудження тих, хто за індивідуальність, творчу думку переслідує людину, звинувачує і виносить вирок на страту.

Основна думка: кожна людина, навіть якщо вона ще маленька, — то неповторна індивідуальність, особистість. І шлях кожної людини — то ще й шлях до самоствердження.

Жанр: філософська поезія

Художні засоби «Кольорові миші»

повторення: «кажу… кажу…»; «коли…, коли…»;

епітети: «розлючений сусід»; «багряне листя»; «осіннє сонце»; «голі клени»; «сірий день»;

метафори: «чаклунка збила … з пуття», «кіт залив … вирок».

2- група

Визначити у поезії «Кольорові миші» композиційні елементи.

Композиція «Кольорові миші» Події минулого (шістсот якийсь рік) переносять читача у сучасність — переслідування інквізицією (судом) індивідуальності людини, її неординарної поведінки, мислення, творчості. Експозиція: знайомство читача з давнім минулим, коли «…розважали стратами юрму…, палили відьом … і не знали до пуття наук». Зав'язка: сусід привів десятирічну Анну до суду, звинувачуючи її в тому, що вона з багряного листя виробляє кольорових мишей, і вони завдають моральної шкоди його дітям. Розвиток дії: суд над Анною. Кульмінація: напруженість Анни в очікуванні вироку. Розв'язка: з'явився кольоровий кіт, який залив, викладений на папері вирок чорнилом, що так і не був проголошений.

3-група – скласти вірш за метафорою до словосполучення кольорові миші.

Умова. Вірш за метафорою складається з шести характеристик, розташованих в певній послідовності: колір, смак, запах, зовнішність, звук, якість переживань; перше слово кожного рядка – назва вірша.

Зразок.

Кольорові миші

Кольорові миші - всі барви веселки.

Кольорові миші – смак нектару.

Кольорові миші – пахнуть свіжістю після дощу.

Кольорові миші – переливаються на сонці самоцвітами.

Кольорові миші – дзвенять музичністю слова.

Кольорові миші – прагнуть до самоствердження.

4- група

Робота зі словником. З'ясувати значення слів контраст, стандарт, індивідуальність.

С т а н д а р т щось позбавлене індивідуальних особливостей, оригінальності.

І н д и в і д у а л ь н і с т ь здатність вирізнитися з-поміж інших чимось особливим, оригінальним.

Контраст - 1.Гостро виражена протилежність.

2.У живопису та фотографії — велика, різка відмінність у яскравості або кольорі предметів.

Учитель: У поезії ми бачимо сіре та яскраве. Контраст. Зіткнулися неповторність і буденність, оригінальність і стандарт, індивідуальність і сірість.

Проблемне запитання. Чи легко бути не таким як всі? (Учні висловлюють свої думки).

3. Літературний диктант.

Розподіліть у два стовпчики іменники - поняття, що асоціюються у вас з образом Анни та образом сусіда: обдарованість, талант, захоплення, заздрість, примітивність, нестандартність, буденність, духовна вбогість, яскравість, сірість, неповторність, індивідуальність.

Метод Подвійний щоденник . Сторінку зошита поділити на дві частини. У першій написати ту інформацію , яка вразила , викликала спогади й асоціації. У другій – описати думки , коментарі , питання ,що з цього приводу виникли.

Запитання – Відповідь

Учні працюють у парах. У ході читання тексту вони ставлять запитання стосовно частин тексту та відповідають на них .

  • §У чому звинувачує сусід Анну?
  • §Що найбільше його дратує?
  • §Яких це мишей робила Анна?
  • §Що означає бачити кольорові сни? (мріяти).
  • §Які кольори використовує Ліна Костенко у вірші?
  • §Які значення слова сірий ви знайшли у словнику? (1. Колір, середній між білим і чорним; барва попелу. 2. Хмарний, похмурий (про погоду, ранок, день і т. ін.). 3. перен. Нічим не примітний, невиразний; безлиций. 4. перен., заст. Який належить до непривілейованого класу; простий. 5. Уживається як складова частина зоологічних, ботанічних, геологічних, технічних та інших назв, термінів).
  • §Як розуміти вислів «сірий сусід»? (недалека, груба, приземлена людина, позбавлена здатності розуміти й мислити).
  • Про кого кажуть «Сіра миша»?
  • Символом чого можна вважати сусіда ? (Обмеженості світогляду, примітивності тощо.)
  • А кольорових мишей? (Вміння помічати і творити прекрасне у щоденному житті)
  • Яке символічне значення втілює поетеса в образі кольорового кота? (Мабуть, це якесь диво, що врятувало дівчинку від покарання.)
  • У чому незвичайність образу дівчинки Анни?
  • §Що означає ім'я Анна? (Ім'я Анна з івриту перекладається як «хоробрість», «сила», «благодать»). Чи є такою героїня поезії?
  • §Яку кінцівку має вірш - щасливу чи трагічну? Чому ви так гадаєте?
  • §Про що цей вірш? (Про оригінальний підхід до сприйняття дійсності, про нестандартність мислення, про творчу уяву…)
  • §У чому полягає, на вашу думку, головний конфлікт твору?
  • §А чи можна вважати, що конфлікт, зображений у поезії, це конфлікт між дорослими та дітьми? (Адже Анна – десятирічна дівчинка, а сусід і суддя – дорослі). Якщо так, то чим у такому випадку відрізняється світ дітей від світу дорослих? ( Кожна дитина вміє краще помічати красу довкілля, тому дорослі прагнуть якнайдовше зберегти у серці дитинство).

Метод «РОФТ».

-Пропоную вам вправу «РОФТ» . Виберіть для себе роль (письменник, герой, живий чи неживий персонаж твору, явище природи), оберіть отримувача повідомлення, форму (лист, побажання) та тему повідомлення. Ці повідомлення потрібно оприлюднити шляхом усного читання, публікації у стінгазеті тощо.

Приклад:

Роль

(хто пише)

Отримувач

(хто отримує)

Форма (у якій формі)

Тема ( про що це)

Сусід

Суддя

Лист

Пане, допоможіть , будь ласка, мені і моїм дітям. Адже вони після спілкування з фантазеркою Анною закинули звичайні іграшки та почали щось вигадувати. Діти були нормальні і здорові, а ця чаклунка збила їх з пуття. Анна нічого хорошого їх не навчить. Покарати її потрібно.

Кольоровий кіт

Анна

Анно, ти індивідуальна та неповторна. Не звертай уваги на сусіда, бо таким людям важко зрозуміти, що щось неповторне можна створити виключно заради краси, а не задля наживи. І суддя такий самий. Я розумію, що бути особливою непросто, однак лише такі люди зможуть змінити світ.

Анна

Читачі

Порада

Я вмію помічати і творити прекрасне у щоденному житті.

Я навчилася робити свій власний вибір і не боюся відстоювати його. І ти не зневірюйся. Будь неповторним і тобі все вдасться.

ІV. Рефлексивно-оцінювальний етап

Метод «Обмін думками» .

Учень. Побачити людину істинну, справжню можна тільки тоді, коли на її долю випадає якесь випробування. І тільки в такій ситуації можна побачити і людське добро, і людський егоїзм.

Учень. Ця поезія про боротьбу добра і зла. Загальнолюдські норми моральності – доброта, справедливість, чуйність, співчуття, повинні проникати в людську психологію, ставати частиною її душі. А це – виховання почуттів, виховання тонкості, духовного багатства.

Учень. Проблема зіткнення фантазії та буденщини, особистості й маси, сірості й неповторності в усі часи гостро поставала перед людством. Людина, що вирізнялася з маси, мала власні погляди на життя, ставала білою вороною. Варто пригадати страшні, темні часи інквізиції, коли на вогні спалювали відьом, чаклунок. Так само з відвертою ворожістю сприймали й думки вчених, наприклад Джордано Бруно чи Галілео Галілея. Час іде, а проблема лишається, бо й сьогодні, у часи нових технологій і всесвітнього загального прогресу, особливо нелегко залишатися особистістю, що здатна зберегти власну думку, душевну неповторність.

Робота з цитатами та афоризмами

Прочитайте та прокоментуйте висловлювання.

«Шукай пізнання у трьох коренях – у землі, з якої піднявся, у небі, до якого прагнеш, і в самому собі, у своїй душі».

Ми — це не безліч стандартних «я», а безліч всесвітів різних».
В. Симоненко

Наше життя чудове і швидкоплинне. Кожен із нас повинен цінувати кожну прожиту мить, навчитися помічати красу довкола , любити і поважати ближніх, усміхатися один одному і тоді все зміниться на краще. Тому, Людино, цінуй своє життя, неси у світ добро та любов і не бійся бути особистістю.

Оцінювання.

Повідомлення домашнього завдання.

Обов'язкове: підготувати виразне читання вірша «Кольорові миші», давати відповіді на запитання у підручнику, давати характеристику Анні та сусідові.

За бажанням: вивчити вірш напам'ять, намалювати ілюстрацію, написати листа Анні чи Л.В.Костенко.

Використані джерела

1. Авраменко О. М. Шабельникова Л. П. Українська література. Підручник 6 класу. – Київ, 2006.

2. «Вивчаємо українську мову та літературу», - №1(185) січень 2009, Методичні орієнтири. С. Г. Лайко.

3. Бібліотечка “Дивослова», №11, 2006

4. www. ykrtvory. ru.

Перегляд файлу

Ліна Костенко. Ідея зіткнення неповторності й буденності, стандарту в "Кольорових мишах". Образ особливої дівчинки Анни.

Мета: формувати ключові та предметні компетентності й компетенції шляхом виконання навчально-пізнавальних і практично зорієнтованих завдань; відповідно до змістових ліній (НЛ–1,2,3) з’ясувати суть поезії «Кольорові миші»; навчити пояснювати умовність ситуації, зображеної у вірші; характеризувати образи, пояснювати їх метафоричний підтекст; розвивати уяву, образне мислення, виробляти вміння аналізувати поетичні твори; формувати усвідомлення високих моральних якостей, духовного багатства людини; виховувати естетичні смаки, позитивне мислення, прагнення зберегти власне Я.

Цілі:

  • Учні знатимуть:  зміст вірша «Кольорові миші», художні засоби, використані в поезії; особливості виразного читання вірша.
  • Учні вмітимуть: виразно, вдумливо читати й коментувати поезію, пояснювати умовність ситуації, розрізняти реальне й фантастичне; розкривати алегорію образу кольорових мишей; характеризувати Анну, причину її відокремленості від загалу; висловлювати власні роздуми, що виникли під час прочитання .
  • Тип уроку: Урок закріплення та застосування знань, умінь і навичок.

Обладнання:  портрет Л.В.Костенко, конверти із завданнями для груп.

Форми роботи: Кінострічка видінь, «Дотик пензля», робота в групах, вправа «Під мікроскопом», метод  Подвійний щоденник”, метод «РОФТ».

Хід уроку

І. Мотиваційний етап

Кінострічка видінь

      Із запропонованих слів учням треба скласти зв’язний текст.

      Смуток, листок, багряність, радість, мрія.

Похмурий осінній  дощовий день. Все довкола здається сірим і сумним. Лише багряний кленовий листок  радіє кожній миті. Він усміхається до сонечка, рясно вмивається краплинками дощу, танцює  із вітром, бачить у всьому прекрасне. Це - перемога над буденністю, кольорова мрія життя.

Вчитель: Як ви гадаєте про які поняття, людські якості ми говоритимемо  на сьогоднішньому уроці?

Учні: індивідуальність, буденність, заздріть, одноманітність, життєрадісність…

Вправа «Дотик пензля»

(Дібрати кольори до ключових слів і збудувати місток до теми уроку).

Індивідуальність – рожевий,

 буденність – сірий,

 заздріть - чорний,

життєрадісність – помаранчевий.

Учитель: Кожна людина є неповторною. Потрібно лише віднайти свою індивідуальність. Отож давайте поринемо у сиве минуле і віднайдемо красу і велич людської душі.

ІІ. Опрацювання навчального матеріалу

Учитель читає виразно поезію «Кольорові миші».

Бесіда.

  • Які почуття викликав у вас вірш?
  • Коли відбуваються події, про які йдеться у творі?
  • А могло насправді таке бути, тобто реальні описані події чи фантастичні?
  • У яку пору року відбувався суд над Анною?
  • Чому авторка обрала саме цю пору, а не якусь іншу?
  •     Чи передає пейзаж настрій твору?

Учитель: клас ділиться на 4 групи за кольором, який подобається учню. Кожна група має певні завдання.

1- група

Вправа «Під мікроскопом»

Визначити у поезії тему, ідею, основну думку, жанр, художні засоби, композиційні елементи.

Тема: зображення давніх часів, коли людей страчували за будь-яке чаклування, та звинувачення Анни в тому, що вона з багряного листя робить мишей. Ідея: засудження тих, хто за індивідуальність, творчу думку переслідує людину, звинувачує і виносить вирок на страту.

Основна думка: кожна людина, навіть якщо вона ще маленька, — то неповторна індивідуальність, особистість. І шлях кожної людини — то ще й шлях до самоствердження.

Жанр: філософська поезія

Художні засоби «Кольорові миші»

 повторення: «кажу… кажу…»; «коли…, коли…»;

 епітети: «розлючений сусід»; «багряне листя»; «осіннє сонце»; «голі клени»; «сірий день»;

 метафори: «чаклунка збила … з пуття», «кіт залив … вирок».

 

2-  група

Визначити у поезії «Кольорові миші» композиційні елементи.

Композиція «Кольорові миші» Події минулого (шістсот якийсь рік) переносять читача у сучасність — переслідування інквізицією (судом) індивідуальності людини, її неординарної поведінки, мислення, творчості. Експозиція: знайомство читача з давнім минулим, коли «…розважали стратами юрму…, палили відьом … і не знали до пуття наук». Зав’язка: сусід привів десятирічну Анну до суду, звинувачуючи її в тому, що вона з багряного листя виробляє кольорових мишей, і вони завдають моральної шкоди його дітям. Розвиток дії: суд над Анною. Кульмінація: напруженість Анни в очікуванні вироку. Розв’язка: з’явився кольоровий кіт, який залив, викладений на папері вирок чорнилом, що так і не був проголошений.

3-група – скласти вірш за метафорою до словосполучення кольорові миші.

Умова. Вірш за метафорою складається з шести характеристик, розташованих в певній послідовності: колір, смак, запах, зовнішність, звук, якість переживань; перше слово кожного рядка – назва вірша.

Зразок.

Кольорові миші

Кольорові миші - всі барви веселки.

Кольорові миші – смак нектару.

Кольорові миші – пахнуть свіжістю після дощу.

Кольорові миші – переливаються на сонці самоцвітами.

Кольорові миші – дзвенять музичністю слова.

Кольорові миші – прагнуть до самоствердження.

4- група

Робота зі словником. З’ясувати значення слів контраст, стандарт, індивідуальність.

С т а н д а р т  щось позбавлене індивідуальних особливостей, оригінальності.

І н д и в і д у а л ь н і с т ь  здатність вирізнитися з-поміж інших чимось особливим, оригінальним.

Контраст - 1. Гостро виражена протилежність. 

2. У живопису та фотографії — велика, різка відмінність у яскравості або кольорі предметів. 

Учитель: У поезії ми бачимо сіре та яскраве. Контраст. Зіткнулися неповторність і буденність, оригінальність і стандарт, індивідуальність і сірість.

Проблемне запитання. Чи легко бути не таким як всі?  (Учні висловлюють свої думки).

3. Літературний диктант.

Розподіліть у два стовпчики іменники - поняття, що асоціюються у вас з образом Анни та образом сусіда: обдарованість, талант, захоплення, заздрість, примітивність, нестандартність, буденність, духовна вбогість, яскравість, сірість, неповторність, індивідуальність.

Метод  Подвійний щоденник . Сторінку зошита поділити на дві частини. У першій написати ту інформацію , яка вразила , викликала спогади й асоціації. У другій – описати думки , коментарі , питання ,що з цього приводу виникли.

Запитання – Відповідь

Учні працюють у парах. У ході читання тексту вони ставлять запитання стосовно частин тексту та відповідають на них .

  • У чому звинувачує сусід Анну?
  • Що найбільше його дратує?
  • Яких це мишей робила Анна?
  • Що означає бачити кольорові сни? (мріяти).
  • Які кольори використовує Ліна Костенко у вірші?
  • Які значення слова сірий ви знайшли у словнику? (1. Колір, середній між білим і чорним; барва попелу. 2. Хмарний, похмурий (про погоду, ранок, день і т. ін.). 3. перен. Нічим не примітний, невиразний; безлиций. 4. перен., заст. Який належить до непривілейованого класу; простий. 5. Уживається як складова частина зоологічних, ботанічних, геологічних, технічних та інших назв, термінів).
  • Як розуміти вислів «сірий сусід»? (недалека, груба, приземлена людина, позбавлена здатності розуміти й мислити).
  • Про кого кажуть «Сіра миша»?
  • Символом чого можна вважати сусіда ? (Обмеженості світогляду, примітивності тощо.)
  • А кольорових мишей? (Вміння помічати і творити прекрасне у щоденному житті)
  • Яке символічне значення втілює поетеса в образі кольорового кота?   (Мабуть, це якесь диво, що врятувало дівчинку від покарання.)
  • У чому незвичайність образу дівчинки Анни?
  • Що означає ім’я Анна? (Ім'я Анна з івриту перекладається як «хоробрість», «сила», «благодать»). Чи є такою героїня поезії? 
  • Яку кінцівку має вірш - щасливу чи трагічну? Чому ви так гадаєте?
  • Про що цей вірш? (Про оригінальний підхід до сприйняття дійсності, про нестандартність мислення, про творчу уяву…)
  • У чому полягає, на вашу думку, головний конфлікт твору?
  • А чи можна вважати, що  конфлікт, зображений у поезії, це конфлікт між дорослими та дітьми? (Адже Анна – десятирічна дівчинка, а сусід і суддя – дорослі). Якщо так, то чим у такому випадку відрізняється світ дітей від світу дорослих? ( Кожна дитина вміє краще помічати красу довкілля, тому дорослі прагнуть якнайдовше зберегти у серці дитинство).

Метод «РОФТ».

  •      Пропоную вам вправу «РОФТ» . Виберіть для себе роль (письменник, герой, живий чи неживий персонаж твору, явище природи), оберіть отримувача повідомлення, форму (лист, побажання) та тему повідомлення. Ці повідомлення потрібно оприлюднити шляхом усного читання, публікації у стінгазеті тощо.

Приклад:

Роль

(хто пише)

Отримувач

(хто отримує)

Форма (у якій формі)

Тема ( про що це)

Сусід

Суддя

Лист

Пане, допоможіть , будь ласка, мені і моїм дітям. Адже вони  після спілкування з фантазеркою Анною закинули звичайні іграшки  та почали щось вигадувати. Діти  були нормальні і здорові, а ця чаклунка збила їх з пуття.  Анна нічого хорошого їх не навчить. Покарати її потрібно.

 

 

Кольоровий кіт

Анна

 

Анно, ти індивідуальна та неповторна. Не звертай уваги на сусіда, бо таким людям важко зрозуміти, що щось неповторне можна створити виключно заради краси, а не задля наживи. І суддя такий самий. Я розумію, що бути особливою непросто, однак лише такі люди зможуть змінити світ.

Анна

Читачі

Порада

Я вмію помічати і творити прекрасне у щоденному житті.

 Я навчилася робити свій власний вибір і не боюся відстоювати його. І ти не зневірюйся. Будь неповторним і тобі все вдасться.

 

ІV. Рефлексивно-оцінювальний етап

Метод «Обмін думками» .

Учень. Побачити людину істинну, справжню можна тільки тоді, коли на її долю випадає якесь випробування. І тільки в такій ситуації можна побачити і людське добро, і людський егоїзм.

Учень. Ця поезія  про боротьбу добра і зла. Загальнолюдські норми моральності – доброта, справедливість, чуйність, співчуття, повинні проникати в людську психологію, ставати частиною її душі. А це – виховання почуттів, виховання тонкості, духовного багатства.

Учень. Проблема зіткнення фантазії та буденщини, особистості й маси, сірості й неповторності в усі часи гостро поставала перед людством. Людина, що вирізнялася з маси, мала власні погляди на життя, ставала білою вороною. Варто пригадати страшні, темні часи інквізиції, коли на вогні спалювали відьом, чаклунок. Так само з відвертою ворожістю сприймали й думки вчених, наприклад Джордано Бруно чи Галілео Галілея. Час іде, а проблема лишається, бо й сьогодні, у часи нових технологій і всесвітнього загального прогресу, особливо нелегко залишатися особистістю, що здатна зберегти власну думку, душевну неповторність.

Робота з цитатами та афоризмами

 Прочитайте та прокоментуйте висловлювання.

«Шукай пізнання у трьох коренях – у землі, з якої піднявся,  у небі, до якого прагнеш, і в самому собі,  у своїй душі».

Ми — це не безліч стандартних «я», а безліч всесвітів різних». 
     В. Симоненко 

Наше життя чудове і швидкоплинне.  Кожен із нас повинен цінувати кожну прожиту мить, навчитися помічати красу довкола , любити і поважати ближніх, усміхатися один одному і тоді все зміниться  на краще. Тому, Людино, цінуй своє життя, неси у світ добро та любов і не бійся бути особистістю.

Оцінювання.

Повідомлення домашнього завдання.

Обов’язкове: підготувати виразне читання вірша «Кольорові миші», давати відповіді на запитання у підручнику, давати характеристику Анні та сусідові.

За бажанням: вивчити вірш напам’ять, намалювати ілюстрацію, написати листа Анні чи Л.В.Костенко.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Використані джерела

 

1. Авраменко О. М. Шабельникова Л. П. Українська література. Підручник  6 класу. – Київ, 2006.

 2. «Вивчаємо українську мову та літературу», - №1(185) січень 2009, Методичні орієнтири. С. Г. Лайко.

3. Бібліотечка “Дивослова»,  №11,  2006

4. www. ykrtvory. ru.

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 4
Оцінки та відгуки
  1. Бельмега Богдан Богданович
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Іванюк Людмила
    Дякую за те, що поділилися чудовою роботою.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Назарко Світлана Федорівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Щитник Ірина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 1 відгук
docx
Додано
15 січня 2018
Переглядів
30624
Оцінка розробки
5.0 (4 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку