Мета: закріпити вміння розрізняти квадрат і прямокутник, обчислювати і порівнювати периметри фігур, розв’язувати прості і складені задачі на знаходження периметра і сторони квадрата за відомим периметром.
Урок математики у 3 класі НУШУрок № 38. Урок закріплення знань, умінь і навичок з теми «Периметр прямокутника (квадрата)»Підготувала вчитель початкових класів. Козаченко Юлія Миколаївна
Номер слайду 2
Ось дзвінок нам дав сигнал,Працювати час настав. Час даремно не втрачаємо І працювати починаємо!І. Організація класу
Номер слайду 3
ДЕВІЗ УРОКУМети досягає той, хто її прагне!
Номер слайду 4
Вправа «Чи все взяли на урок?» Голова – щоб думати !Руки – щоб працювати !Вуха – щоб чути !Очі – щоб бачити !Серце – щоб відчувати !
Номер слайду 5
Актуалізація опорних знань. Робота над розрядною таблицею.
Номер слайду 6
Хвилинка каліграфіїДев'яте листопада Класна робота 9 9 0 9 0 0 9 9 0 9 0 0 9 9 0 9 0 0 - Як утворюється наступне і попереднє число ?
Номер слайду 7
Робота з підручником – с.1331. У майстерні є 25 м дошки. Скільки метрів дошки залишиться після обгородження двох квадратних пісочниць зі сторонами 3 м і 2 м?3 • 4 = 12 (м);12 + 8 = 20 (м);2 • 4 = 8 (м);25 – 20 = 5 (м). Відповідь: залишиться 5 метрів дошки.
Номер слайду 8
Завдання 2. Чи однакові периметри квадратної рамки зі стороною 4 см та прямокутної рамки зі сторонами 3 см і 5 см?4 • 4 = 16 (см);(3 + 5) • 2 = 8 • 2 = 16 (см). Так, периметри однакові.
Номер слайду 9
Завдання 3. Периметр квадратної рамки для картини — 80 дм. Яка довжина сторони рамки?80 дм : 4 = 20 дм – довжина сторони рамки
Номер слайду 10
Завдання 4. Херсонщина відома своїми баштанами із солодкими кавунами та динями. Розглянь план поля. Знайди периметр:• баштана з кавунами;• баштана з динями.• Р1 = (30 + 20) • 2 = 50 • 2 = 100 (м)• Р2 = (25 + 20) • 2 = 45 • 2 = 90 (м)55 м – 30 м = 25 м – одна зі сторін баштана з динями
Номер слайду 11
РУХАНКА
Номер слайду 12
Завдання 5. Господар Іван із Херсонщини засіяв поле пшеницею, соняшником і засадив розсадою помідорів. Розглянь план поля і дай відповіді на запитання.• Який периметр квадратного поля з помідорами?• Який периметр поля із соняшником?• Яка довжина пшеничного поля?• Який периметр пшеничного поля?• Р = (10 + 10) • 2 = 40 (м) або 10 • 4 = 40 (м)• Р = (25 + 10) • 2 = 35 • 2 = 70 (м)• 25 м + 10 м = 35 м – довжина пшеничного поля• Р = (35 + 15) • 2 = 50 • 2 = 100 (м)
Номер слайду 13
6. Пасічник дядько Ігор привіз свою пасіку на соняшникові поля Херсонщини. Він розповідає про бджіл багато цікавого. Бджоли − чудові архітектори. Вони будують стільники у повній темряві і ніколи не помиляються. Бджолині стільники складаються з комірок, що мають форму шестикутників з однаковими сторонами. Відстань між протилежними сторонами у комірці робочої бджоли − 5 мм, а в комірці трутня − 7 мм.• На яку довжину простягнуться стільники, якщо робочі бджоли збудують у довжину 7 комірок? А якщо 10?• Скільки комірок трутнів може поміститись на відстані 35 мм? А на відстані 7 см?• Чи помістилось би 20 комірок робочих бджіл на довжині 1 м?2) Бджоли будують стільники ось так: Скільки цілих комірок поміститься на відстані 5 см, якщо бджоли збудують їх у три ряди?
Номер слайду 14
Перевіряємо: 1) • 5 мм • 7 = 35 мм5 мм • 10 = 50 мм• 35 мм : 7 мм = 5 (к.) – комірок трутнів7 см = 70 мм70 мм : 7 мм = 10 (к.)5 мм • 20 = 100 мм2) 5 см = 50 мм50 мм : 5 мм = 10 (к.)10 • 3 = 30 (к.) – цілих комірок
Номер слайду 15
Завдання 7. За яким правилом заповнили числа у кольорових фігурах у першому завданні? За тим самим правилом заповни числами кольорові фігури у двох наступних завданнях.