Згадаємо! І. Щоб додати два числа з різними знаками, треба: 1)знайти модулі доданків; 2) від більшого модуля відняти менший модуль; 3)перед отриманим числом поставити знак доданка з більшим модулем. Наприклад: -8 + 3 = -(8-3)= -5; 7 + (-2) = +(7-2) = 5 ІІ. Щоб додати два від’ємних числа, треба: 1)знайти модулі доданків; 2)додати модулі доданків; 3)перед отриманим числом поставити знак “ –”. Наприклад: -6 + (- 2) = -(6 + 2)= - 8; -4+ (-3) = -7
Замініть зірочки знаками «+» або «-» так, щоб утворились правильні рівності: а) 7,2 * (-5,3) = 12,5; б) 3,6 * 8,1 = -4,5; в) -6,1 * (-2,3) * 3,8 = 0; г) -3,7* (-6,9) = -10,1; д) -4,9 * 1,7 = -3,2; є) 3,9 * 7,4 * (-9,3) = -12,8. 2. Замість квадратиків запишіть такі числа, щоб утворились правильні рівності: а) -9 – 12 = 9 - □; б) – 2 - □ = □ – 3; в) □ – 7 = 13 - □; г) □ + □ = -8; д) □ - □ = -8.
Усні вправи Обчисліть різницю: 6 - (-3); 8 - (-10); -12 - (-5); - 12 - (+5); 24 - (-30); -8 - 14; -18 - (-18); -18 - 18. 2. Серед виразів знайдіть рівні: a – b - (-с), a + b + c; a + (-b) + (-c); a + (-b) + c, а - (-b) - (-с). Письмові вправи (А.Г.Мерзляк, В.Б.Полонський, М.С.Якір “МАТЕМАТИКА 6”, Харків, “Гімназія”, 2014р) №№ 992 (1-6), 994 (1-4) (колективно), 1001 (самостійно), 1004(1-2), 1007(колективно).