Пропонована презентація розроблена відповідно нової навчальної програми з інтегрованого курсу мистецтва та покликана доповнити матеріал уроку додатковими наочними матеріалами. Даний ресурс покликаний забезпечити підвищення ефективності вивчення теми шляхом демонстрації відомостей про стиль бароко у мистецтві.
Матеріали апробовані на уроках мистецтва у 8 класі, можуть бути використані учнями для самостійного вивчення та поглиблення знань стилю бароко
Пам'ятник Джордано Бруно в Римі на місці його страти В цей час вчені здійснюють великі наукові відкриття (Ньютон, Декарт, Галілей), але новаторські погляди піддавалися гонінню, осуду. Спалюють на багатті Джордано Бруно, заслали Г. Галілея. XVIIст. – переломна епоха у розвитку мистецтва. Завершується Середньовіччя і починається Новий час. В суспільстві відбувається гостра боротьба – старе не бажало поступатися новому.
У XVIIст. в європейській культурі виникають два головні напрями – бароко і класицизм Епоха бароко породжує величезну кількість розваг заради розваг: замість паломництва - променад (прогулянки в парку); замість лицарських турнірів - «каруселі», прогулянки на конях; замість містерій – театр, бал-маскаради, феєрверки. В інтер'єрах місце ікон зайняли портрети і пейзажі, а музика з духовної перетворилася в приємну гру звуку.
Бароко к. XVI - с. XVIIІ ст. Від італ. «дивний, чудернацький», від португ. «перлина неправильної форми»Стиль виник в Італії ще в XVI ст. та розповсюдився в Європі з 17–сер.18 ст. Засновником бароко в Італії вважають Мікеланджело Буонаротті (1475—1564) Цьому стилі притаманні динамічність: виразність, вигнуті форми, різкі контрасти об’ємів, драматизм, парадність: яскравість кольорів, контрастність, декоративність: велика кількість декору, що підкреслює розкішність капелла Коранаро в церкві Санта-Марія дела Вітторія
одна з найкрасивіших і відомих площ у світі, що носить ім'я святого Петра, ключника раю, має форму замкової щілини. Посередині площі височіє єгипетський обеліск із рожевого граніту заввишки 25,5 метрів, привезений в Рим імператором Калігулою в І ст. Обеліск і кругла площа - це сонячний годинник. Площа Святого Петра в Римі пьяцца Сан-Пьєтро (арх. Л. Берніні)
Церква Сан Карло алле Куатро Фонтане 1665-67 Франческо БорромініНайвідомішим майстром архітектури бароко був італійський архітектор Франческо Борроміні. Його церква Сан Карло алле Куатро Фонтане є мініатюрним символом архітектури бароко: уникнення прямих ліній та кутів, прихильність до багатогранників та хвильоподібна стіна – все це робить споруду неповторною. Церква Сан-Джованні-деі-Фіорентіні
Скульптура бароко. Передача нюансів: текстура тканини, чуттєвість тілафонтанна скульптура використання ефектних ракурсів, динамічних жестів. Позолочені статуї«застиглий» рух. Лоренцо Берніні «Викрадення Прозерпіни»«Я переміг мармур і зробив його пластичним, як віск»Лоренцо Берніні «Давид»Фонтан Треві, Італія
Мікеланджело да Караваджо. Він створив могутній стиль, використовуючи контрасти світла й тіні. Точно фокусуючись на предметах, окреслюючи світлом суттєві частини, залишаючи деталі в напівтемряві. італійський живописець періоду раннього бароко, засновник європейського реалістичної течії у мистецтві - «караваджизм»«Юнак з кошиком фруктів»«Юнак з лютнею»
Дієго Родрігес де Сільва Веласкес. Видатний представник іспанського бароко. Однією з характерних особливостей творчості майстра було те, що на його полотнах майже відсутні релігійні сюжети 40 років митець служив художником при дворі Філіпа IV. Його блискучі психологічні портрети сповнені гідності, вражають глибиною проникнення у внутрішній світ своїх героїв. Король Філіп IV
Фламандський живописець. За великий талант Рубенса називали «королем живопису і живописцем королів». Його полотна можна розділити на три категорії: ті, які він малював сам, ті, які він малював частково, зазвичай руки й обличчя, та ті, Портрет камеристки інфанти Ізабелли. Автопортрет з Ізабеллою Брант. Рубенс Пітер Паульякі були намальовані під його загальним керівництвом. Як було заведено в ті часи, він мав велику майстерню, в якій працювали численні підмайстри й учні. Союз Землі і Води
Ян Вермеєр нідерландський художник, майстер побутового живопису і жанрового портрета. Разом з Рембрандтом і Франсом Галсом є одним з найбільших живописців «Золотого століття» голландського мистецтва. Молода жінка з глечиком води. Дівчина з перловою сережкою Дівчина, що читає лист біля відкритого вікна
Мода епохи бароко. Франція періоду правління Людовика XIV, ІІ пол. XVII ст. При дворі панували суворий етикет і складний церемоніал. Для костюма були характерні манірність, пишність, велика кількість прикрас, коштовностей. Чоловіки носили пишні перуки. Ідеалом чоловіка був Людовик XIV, «король-сонце»Жіноче плаття плавно розширювалося до низу, іззаду носили шлейф. По боках спідницю і декольте прикрашало драпірування. під сукнею носили корсет. З’явилась косметика. Пудрили лице і парики