Презентація до уроку мистецтва для 8-го кл. на тему "Стиль бароко"

Про матеріал

Пропонована презентація розроблена відповідно нової навчальної програми з інтегрованого курсу мистецтва та покликана доповнити матеріал уроку додатковими наочними матеріалами. Даний ресурс покликаний забезпечити підвищення ефективності вивчення теми шляхом демонстрації відомостей про стиль бароко у мистецтві.

Матеріали апробовані на уроках мистецтва у 8 класі, можуть бути використані учнями для самостійного вивчення та поглиблення знань стилю бароко

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Величність бароко8 кл. ОНЗ-Городищенська ЗОШ №3 Шендрик А. В.

Номер слайду 2

Пам'ятник Джордано Бруно в Римі на місці його страти В цей час вчені здійснюють великі наукові відкриття (Ньютон, Декарт, Галілей), але новаторські погляди піддавалися гонінню, осуду. Спалюють на багатті Джордано Бруно, заслали Г. Галілея. XVIIст. – переломна епоха у розвитку мистецтва. Завершується Середньовіччя і починається Новий час. В суспільстві відбувається гостра боротьба – старе не бажало поступатися новому.

Номер слайду 3

У XVIIст. в європейській культурі виникають два головні напрями – бароко і класицизм Епоха бароко породжує величезну кількість розваг заради розваг: замість паломництва - променад (прогулянки в парку); замість лицарських турнірів - «каруселі», прогулянки на конях; замість містерій – театр, бал-маскаради, феєрверки.  В інтер'єрах місце ікон зайняли портрети і пейзажі, а музика з духовної перетворилася в приємну гру звуку.

Номер слайду 4

Бароко к. XVI - с. XVIIІ ст. Від італ. «дивний, чудернацький», від португ. «перлина неправильної форми»Стиль виник в Італії ще в XVI ст. та розповсюдився в Європі з 17–сер.18 ст. Засновником бароко в Італії вважають Мікеланджело Буонаротті (1475—1564) Цьому стилі притаманні динамічність: виразність, вигнуті форми, різкі контрасти об’ємів, драматизм, парадність: яскравість кольорів, контрастність, декоративність: велика кількість декору, що підкреслює розкішність капелла Коранаро в церкві Санта-Марія дела Вітторія

Номер слайду 5

Декоративні елементи Пілястри, пучки колон і напівколон. Фігурні карнизи, хвиляста стіна Волюта – завиток, спіраль. Вікна різної конфігураціїБагата ліпнина з позолотою Форма овал – медальйон

Номер слайду 6

Провідним мистецтвом є архітектура. Пов’язаний стиль з ім'ям великого скульптора і архітектора Лоренцо БернініСтроге відчуття міри епохи Відродження змінилося фантастичним багатством і декором (атланти, кариатиди)Цей стиль став придворним і уславлював міць влади і церкви.

Номер слайду 7

одна з найкрасивіших і відомих площ у світі, що носить ім'я святого Петра, ключника раю, має форму замкової щілини. Посередині площі височіє єгипетський обеліск із рожевого граніту заввишки 25,5 метрів, привезений в Рим імператором Калігулою в І ст. Обеліск і кругла площа - це сонячний годинник. Площа Святого Петра в Римі пьяцца Сан-Пьєтро (арх. Л. Берніні)

Номер слайду 8

Ківорій «Балдахін Святого Петра»29 м навіс над престолом (головним алтарем) із позолоченої бронзи, який тримається на чотирьох витих колонах, на яких стоять статуї ангелів

Номер слайду 9

Церква Сан Карло алле Куатро Фонтане 1665-67 Франческо БорромініНайвідомішим майстром архітектури бароко був італійський архітектор Франческо Борроміні. Його церква Сан Карло алле Куатро Фонтане є мініатюрним символом архітектури бароко: уникнення прямих ліній та кутів, прихильність до багатогранників та хвильоподібна стіна – все це робить споруду неповторною. Церква Сан-Джованні-деі-Фіорентіні

Номер слайду 10

Палац Сан-Сусі Німеччина

Номер слайду 11

Завдяки химерній пластиці фасадів споруди бароко легко вписуються в навколишній простір садово-паркового мистецтва. Цвінгер. Дрезден

Номер слайду 12

Інтер'єр Версальського палацу. У розкішних інтер'єрах бароко все підпорядковувалося основним рисам стилю – динамічності й декоративності. Дзеркальні вікна, двері, розписи плафонів, ліпнина. Дзеркальна галерея, довжиною в 73м – окраса Великого палацу Версаля

Номер слайду 13

Барокові меблі за формою мали складні обриси. Їх декорували мозаїкою, позолоченими накладками, коштовними тканинами з бахромою. Стіни прикрашали гобеленами. Виникло поняття «гарнітур»-комплект з декількох предметів, виконаних в одному стилі

Номер слайду 14

Скульптура бароко. Передача нюансів: текстура тканини, чуттєвість тілафонтанна скульптура використання ефектних ракурсів, динамічних жестів. Позолочені статуї«застиглий» рух. Лоренцо Берніні «Викрадення Прозерпіни»«Я переміг мармур і зробив його пластичним, як віск»Лоренцо Берніні «Давид»Фонтан Треві, Італія

Номер слайду 15

Скульптура Лоренцо БернініВизначний скульптор епохи бароко. Прагнув передати, схопити мить. Екстаз святої Терези. Передано ідею божественної любові

Номер слайду 16

Аполлон і Дафна Сюжет міфічного переслідування бога Сонця Аполлона прекрасної німфи Дафни. Дафна просить допомоги у богів і починає перетворюватись на лавр. Бачимо той самий момент, коли Аполлон настигає біглянку. Її руки вже починають перетворюватись у гілки, а ноги у коріння лавра

Номер слайду 17

Зображені статуї річкових богів головних річок чотирьох частин світу (Нілу, Гангу, Дунаю і Ла-Плати) Щоб побудувати цей фонтан, у Римі довелося підняти податок на хліб. Фонтан Чотирьох Рік і обеліск на площі Навона в Римі

Номер слайду 18

Живопис. В живописі переважали монументальні декоративні композиції колориту і ефектів освітлення на релігійні чи міфологічні теми. Помітна барвистість і динамічність. Людовик XIV Король Сонце Парадні портрети були призначені для прикрашення інтер'єру

Номер слайду 19

Мікеланджело да Караваджо. Він створив могутній стиль, використовуючи контрасти світла й тіні. Точно фокусуючись на предметах, окреслюючи світлом суттєві частини, залишаючи деталі в напівтемряві. італійський живописець періоду раннього бароко, засновник європейського реалістичної течії у мистецтві - «караваджизм»«Юнак з кошиком фруктів»«Юнак з лютнею»

Номер слайду 20

Дієго Родрігес де Сільва Веласкес. Видатний представник іспанського бароко. Однією з характерних особливостей творчості майстра було те, що на його полотнах майже відсутні релігійні сюжети 40 років митець служив художником при дворі Філіпа IV. Його блискучі психологічні портрети сповнені гідності, вражають глибиною проникнення у внутрішній світ своїх героїв. Король Філіп IV

Номер слайду 21

інфанта Маргарита. Будучи придворним художником зображав багато портретів дітей короля, а особливо полюбляв малювати інфанту Маргариту

Номер слайду 22

Стоячи біля мольберта, сам художник малює короля і королеву, відображення яких глядач бачить у дзеркалі, що висить на дальній стіні. На передньому плані інфанта (принцеса) Маргарита в оточені фрейлін, придворних і собаки. У дверях покою – канслер.«Меніни» (фрейліни)

Номер слайду 23

Рембрандт Харменс ван Рейн – «великий голландець»Його творчість знаменує собою вершину розвитку голландського мистецтва 17 ст. Видатний художник Писав чудові твори майже в усіх жанрах. Нічна варта. Святе сімейство

Номер слайду 24

Рембрандт ван Рейн «Флора»Робота художника також відома як «Саскія в образі Флори»чарівний портрет юної Саскії в одязі Флори являється німим, але красномовним свідком цієї "пори весни і любові" геніального живописця1634 р.

Номер слайду 25

Фламандський живописець. За великий талант Рубенса називали «королем живопису і живописцем королів». Його полотна можна розділити на три категорії: ті, які він малював сам, ті, які він малював частково, зазвичай руки й обличчя, та ті, Портрет камеристки інфанти Ізабелли. Автопортрет з Ізабеллою Брант. Рубенс Пітер Паульякі були намальовані під його загальним керівництвом. Як було заведено в ті часи, він мав велику майстерню, в якій працювали численні підмайстри й учні. Союз Землі і Води

Номер слайду 26

Виразний, пишний рубенівський стиль характеризується зображенням великих за розміром фігур у стрімкому русіЧотири сторони світу

Номер слайду 27

Ян Вермеєр нідерландський художник, майстер побутового живопису і жанрового портрета. Разом з Рембрандтом і Франсом Галсом є одним з найбільших живописців «Золотого століття» голландського мистецтва. Молода жінка з глечиком води. Дівчина з перловою сережкою Дівчина, що читає лист біля відкритого вікна

Номер слайду 28

Епоха розквіту натюрморту припала на 17 ст. Особливо його полюбляли голландські художники. Більш за все голландці любили зображати овочі, фрукти, квіти, красивий посуд, дичину. Караваджо «Кошик із фруктами»«Золоте століття» натюрморту. Амбросіус Босхарт «Квіткоаий натюрморт"

Номер слайду 29

«Сніданок» -найбільш характерний вид голландського натюрморту Зображує накритий стіл з наїдками та посудом. Балтазар ван дер Аст «Натюрморт із фруктами», Пітер Артсен «М’ясна лавка»Клас ван Харлем «Натюрморт із крабом»Віллєм Клас Хеда Сніданок із єжевічним пирогом

Номер слайду 30

Пітер Джузеппе АрчимбольдоІталійський художник ХVІ ст. творив незвичайні картини: його майстерно вписані портрети – це чудове компонування фруктів, овочів, тварин, квітів.

Номер слайду 31

Мода епохи бароко. Франція періоду правління Людовика XIV, ІІ пол. XVII ст. При дворі панували суворий етикет і складний церемоніал. Для костюма були характерні манірність, пишність, велика кількість прикрас, коштовностей. Чоловіки носили пишні перуки. Ідеалом чоловіка був Людовик XIV, «король-сонце»Жіноче плаття плавно розширювалося до низу, іззаду носили шлейф. По боках спідницю і декольте прикрашало драпірування. під сукнею носили корсет. З’явилась косметика. Пудрили лице і парики

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 4
Оцінки та відгуки
  1. Успенська Ольга Леонідівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Таранцова Анна Сергіївна
    Гарно підібраний матеріал!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Покась Галина Вікторівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Демків Марія Василівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 1 відгук
pptx
До підручника
Мистецтво 8 клас (Масол Л.М.)
Додано
2 березня 2018
Переглядів
4742
Оцінка розробки
5.0 (4 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку