Робота з таблицею. ЕТЮД у мистецтвіТеатр Хореографія. Образотворчемистецтво. Література Музикаr
Номер слайду 3
Слово «етюд» має декілька значень:— в образотворчому мистецтві — твір допоміжного характеру, виконаний з натури з метою її вивчення у процесі роботи над картиною, скульптурою тощо;— у літературі — невеликий твір, присвячений якому-небудь окремому питанню; невелика одноактна п’єса, події якої мають драматичний характер;— у музиці — твір віртуозного характеру; п’єса навчального характеру, в якій застосовується певний технічний прийом гри;— у театрі — вправа, яка служить для розвитку та вдосконалення акторської техніки і складається з різних сценічних дій, імпровізованих чи заздалегідь розроблених викладачем;— у фотографії — художній знімок, епізод із життя та ін.
Номер слайду 4
Музичний словничок. Етюд — п’єса навчального хараперу, в якій застосовується певний технічний прийом гри, або невеликий музичний твір віртуозного характеру.
Номер слайду 5
Музичне сприймання. О. Скрябін. Етюд №12; Ф. Бургмюллер.«Арабески» (етюд).
Номер слайду 6
Аналіз музичних творів.1. Розкажіть про особливості звучання прослуханих етюдів. Чи схожі вони на тренувальні вправи?2. Охарактеризуйте засоби музичної виразності етюдів.3. Чим подібні та чим відрізняються прослухані музичні твори?4. Які картини ви уявляєте під звуки цих мелодій?5. Що нагадує вам твір Ф. Бургмюллера? Чи знаєте ви, що таке арабески?
Номер слайду 7
Музичний словничок. Арабеска (італ. - арабський) — складний орнамент з геометричних фігур і стилізованих рослинних мотивів, до якого інколи входять каліграфічні східні написи. В музиці — витончена, примхлива інструментальна п’єса з вигадливим мелодичним малюнком.
Номер слайду 8
Олександр Миколайович СКРЯБІН (1871-1915) Російський композитор, піаніст, педагог. У творчості Скрябіна представлені фортепіанні й симфонічні жанри. Серед інструментальних творів — прелюдії, мазурки, етюди, експромти, поеми, сонати для фортепіано, а також жанри великої форми — концерт для фортепіано з оркестром, 3 симфонії. Музика Скрябіна — це вольовий порив, напружена динамічна експресія, героїчна радість, особлива «політність» і витончена лірика. Серед етюдів композитора особливою популярністю користується етюд до-дієз-мінор №12 («Патетичний»), написаний 1893 року. Це одна з найвищих вершин скрябінського драматизму, бунтівної патетики. Етюд має три частини. Основна тема поривчаста, декламаційна, вона містить характерні злети з пунктирним ритмом. У третій частині музика стає ще більш напруженою та динамічною.
Номер слайду 9
Виконуємо пісню. «Хлоп’ята і дівчата» (слова І. Діка, музика А. Островського). Заспіваємо пісню під фонограму. Розучуємо другий куплет пісні.
Номер слайду 10
Узагальнення вивченого матеріалу. Рефлексія. Яку музику ми слухали на уроці? В чому особливість цього жанру?• Які композитори писали етюди?• Пригадайте історію етюдів О. Скрябіна та Ф. Бургмюллера.• Які етюди вам подобаються? Чому?
Номер слайду 11
Домашнє завдання. Знайдіть і прослухайте етюди Ф. Ліста та Н. Паганіні. Порівняйте їх за настроєм та засобами виразності. Створіть етюд аквареллю або за допомогою фотоапарата.