Презентація до уроку на тему: "Дж.Р. Кіплінг. «Балада про Схід і Захід». Протистояння і примирення Сходу і Заходу в баладі. Ідеї миру і дружби. Динаміка образів головних героїв"
Життєвий і творчий шлях Р.Д. Кіплінга Ім’я англійського письменника, лауреата Нобелівської премії Р.Кіплінга тісно пов’язане з Індією – далеким дивовижним світом, куди вирушають його мужні і невтомні герої – прості солдати, відважні мореплавці – усі ті, хто живе за девізом: «Боротися, шукати, знайти і не здаватись!» Незважаючи на смертельну небезпеку, яка чатує на них щомиті, ці лицарі духу не вагаючись жертвують собою, бо служать єдиному для них богу – великій британській імперії. Та минув час, колишні колонії Англії здобули незалежність,а читачі знову і знову звертаються до дивних, чудових творів Р.Кіплінга. За плечима письменника багато доріг Європи і Америки, й Африки. Та Індія вабила Редьярда найбільше, вона була його любов’ю і біллю. Кіплінг намагається довести співвітчизникам, що їх місія – нести індійцям цивілізацію білої людини, адже атмосфера Сходу дуже часто була незбагненною для англійських солдат.
Продовження аналізу балади - Назвіть головних героїв балади. - Якими постають Камаль і полковничий син? - Які деталі допомагають уявити героїв? - Скільки разів Камаль подарував полковничому сину життя? - Чому він не вбив його відразу? - На який рівень переходить протистояння головних героїв? - Чому Камаль віддає полковничому сину лошицю? - Які речі дарує йому ще? - Чому це «вуздечка,сідло і срібні два стремена»? - Як вчинив у відповідь полковничий син? - Що наказує Камаль своєму сину? - Як саме давали клятву герої? - Чому на «солі і кислих хлібах»? - Чому полковничий син не дозволяє своїм воякам вбити сина Камаля?
Зв’язок з міфологією Порівняння воїна з вовком сягає своїм корінням індоєвропейської міфології. Вовк – істота наближена до бога. Так, у скандинавській міфології вовк співвідноситься з ватажком бойової дружини або з богом війни. У останній якості вовк виступає і у давньогерманській традиції. Вовк супроводжує бога Одіна. До цієї групи архетипів належить і порівняння війська , військового загону із вовчою зграєю. У індійському епосі «Махабхарата» Біхам також представлений в образі воїна-вовка. Можливо, архаїчні корені образної системи підказали Кіплінгу найбільш відповідний у цьому випадку жанр – баладу, яка є однією з найдавніших форм європейського фольклору і літератури