Горька Валентина Борисівна. Вчитель хімії Тишківського ліцею Новомиргородської міської ради. Презентація до уроку на тему: «Класифікація хімічних реакцій за кількістю та складом реагентів та продуктів реакції»
Номер слайду 2
ДЕВІЗ УРОКУ: «Успіх приходить із працею»
Номер слайду 3
Виберіть смайлик, який відповідає вашому настрою
Номер слайду 4
Метод «Мікрофон»Які бувають речовини? Що таке прості речовини? Що таке складні речовини? Що таке хімічна реакція? Які ознаки хімічних реакцій? Які речовини називають реагентами, а які продуктами реакції? Ba. Cl2 + H2 SO4 = Ba. SO4 + 2 HCl ? ?
Номер слайду 5
Вправа «Так чи ні»1. Жовтіння листя…….. 2. Утворення криги на річках….3. Подих людини……………4. Скисання молока………………..5. Туман в повітрі………………..6. Ржавіння металу……………...7. Сніг на вулиці…………………..8. Хімічне явище – це хімічна реакція?.......
Номер слайду 6
«Класифікація хімічних реакцій за кількістю і складом реагентів та продуктів реакцій: реакції сполучення, розкладу, заміщення, обміну» завдання уроку:●Знати визначення основних типів хімічних реакцій;●Наводити приклади основних типів реакцій;●Відрізняти реакції сполучення, розкладу, заміщення, обміну;●Вміти складати самостійно рівняння реакцій сполучення, розкладу, заміщення, обміну;
Номер слайду 7
Класифікація хімічних реакцій
Номер слайду 8
{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Ознака класифікації хімічних реакцій. Типи реакцій. За кількістю та складом вихідних речовин і продуктів реакції Розкладу Сполучення. Обміну. Заміщення. За тепловим ефектом. Екзотермічні (виділення теплоти)Ендотермічні (поглинання теплоти)За оборотністю. Оборотні Необоротні За зміною ступеня окиснення Окисно – відновні (ступінь окиснення елементів змінюється)Кислотно - основна (ступінь окиснення елементів не змінюється)За наявністю каталізатора. Каталітичні Некаталітичні За агрегатним станом речовин Гомогенні (речовини в одному агрегатному стані)Гетерогенні (речовини в різних агрегатних станах)
Номер слайду 9
Вправа «Хмари слів»Завдання : знайти і підкреслити типи реакцій про які ви вже чули, які ми вивчали.
Номер слайду 10
Реакції сполучення - це реакції, в яких із кількох простих або складних речовин утворюється одна складна речовина. Схема реакції : А + В = АВ 2 Mg + O2 = 2 Мg. O
Номер слайду 11
Реакція розкладу - це реакція, внаслідок якої з однієї складної речовини утворюється декілька простих або складних речовин Схематично ці процеси можна записати так: АВ = А + В АВС=АС+ВС Сu2 CO3(OH)2 = 2 Cu. O +H2 O +CO2
Номер слайду 12
Реакція заміщення - це реакція між складною і простою речовинами, внаслідок якої атоми простої речовини заміщують атоми (йони) складної речовини. Схема реакції: А+ВС = АС+В Zn + 2 HCl = Zn. Cl2 + H2
Номер слайду 13
Реакція обміну - це взаємодія двох складних речовин, під час якої вони обмінюються своїми структурними частинками. Реакції обміну між електролітами в розчині дістали назву реакцій йонного обміну. Схема реакції: АВ+СД = АД+СВ Ba. Cl2 + H2 SO4 = Ba. SO4 + 2 HCl
Номер слайду 14
Проблемне питання: За якою ознакою розрізняють реакції сполучення, розкладу, заміщення, обміну?
Номер слайду 15
Висновок: реакції сполучення, розкладу, заміщення, обміну розрізняють за ознакою кількості та складу реагентів і продуктів реакції.
Номер слайду 16
І варіант Здійснити перетворення. Вказати тип реакції. K →KOH → K2 CO3 → Ca. CO3 →Ca. O → Ca. CL2ІІ варіант. Здійснити перетворення. Вказати тип реакції. S → SO3 → H2 SO4 →Cu. SO4 → Cu(OH)2 → Cu. O → Cu
Номер слайду 17
Літературна хвилинка Визначте про яку реакцію йдеться в уривку літературного твору. Запишіть її хімічне рівняння. Класифікуйте цю реакцію за кількістю та складом реагентів і продуктів «Шипить та куриться вапно, що його гасять у великих дощаних скринях» (І. Франко «Муляр»)
Номер слайду 18
«Закінчи речення»Сьогодні на уроці я дізнався…Сьогодні на уроці я зрозумів…Сьогодні на уроці найцікавішим було…
Номер слайду 19
Номер слайду 20
Домашнє завдання 1. Вивчити матеріал параграфа №13 підручник П. П. Попель, Л. С. Крикля2. Творче завдання: Намалюйте комікси, які зображують хімічні реакції сполучення, розкладу, заміщення, обміну.