Презентація до уроку на тему " Ґрунт. Склад ґрунту. Проводимо дослідження".

Про матеріал
Презентація до уроку на тему "Ґрунт. Склад ґрунту. Проводимо дослідження" розроблено до підручника О. Іщенко,
Перегляд файлу

2 клас

Конспект уроку з курсу «Я досліджую світ»

Ґрунт. Склад ґрунту. Проводимо дослідження.

(Описує, що нового дізнався, спостерігаючи та експериментуючи)

Очікувані результати

розрізняє складники ґрунту (пісок, глина, каміння тощо) [2 ПРО 1-1.5-4];

пояснює загрозу для довкілля дій людини (випалювання стерні, спалювання сміття, забруднення повітря та води) [2 ПРО 2-3.2-8]

Мета.

  • Формувати елементарні поняття «ґрунт».
  • Ознайомитися зі складом ґрунту.
  • Розвивати навички дослідницької роботи, логічне мислення, спостережливість, зв’язне мовлення, уяву, пам'ять.
  • Ознайомити учнів із значенням ґрунту для життя рослин, тварин і людей.
  • Виховувати почуття шанобливого ставлення до природи.

Обладнання: відеоматеріали до уроку, обладнання для проведення дослідів, ємкості з водою та ґрунтом, зразки ґрунту, малюнки, цеглинки LEGO, сигнальні картки, картки для самооцінювання.

Хід уроку

І. Організація класу.

  1. Вітання

Доброго ранку! — мовлю за звичаєм,

Доброго ранку! — кожному зичу я.

Доброго ранку, сонце ясне!

Доброго ранку, сонце красне!

Доброго ранку, сонце-друже,

Ми тебе всі любимо дуже!

  • Підніміть праву руку ті діти, хто разом зі мною радий вітати усіх нас сьогодні. Помахайте нею і скажіть «Привіт».
  • Підніміть ліву руку ті, хто готовий подарувати посмішку один одному. Посміхніться!
  • Підстрибніть ті, у кого гарний настрій.
  • Присядьте ті, хто прийшов до школи, і нагніться ті, хто приїхав.
  • Покажіть «Лайк» ті, хто любить дізнаватися щось нове і цікаве.

ІІ. Підсумок фенологічних спостережень.

  • Отже, діти, часу не гаймо працювати розпочинаймо!
  • Яка пора року триває?
  • Як називається місяць, що триває?
  • Яке сьогодні у нас число?
  • Як називається сьогоднішній день?
  • Тепло чи холодно сьогодні?
  • Яка температура повітря сьогодні?
  • Який у нас сьогодні стан неба на вулиці?
  • Чи є опади сьогодні?
  • Цікаві спостереження?

Визначаємо дитину дня. Заповнюємо календар спостережень стр.30 у зошиті.

ІІІ. Мотивація пізнавальної діяльності та повідомлення теми уроку.

Загадка.

  • Щоб дізнатися тему нашого уроку, ми разом з вами розглянемо хмару слів. Скажіть, яке із слів, що на ній записано може бути відгадкою моєї загадки?

Що це за чарівна комора в яку поклали одне відро картоплі, а взяли десять відер картоплі?

Поклали один мішок пшениці, а взяли сто мішків?

Поклали жолудь, а виросло деревце?

d:\Users\Администратор\Desktop\Word Art 12.png 

  • Що це за комора?
  • Слово «земля» багатозначне.
  • Діти, сьогодні на уроці ми познайомимося з ґрунтом. Ви дізнаєтеся, що таке ґрунт, з чого він складається, та для чого він нам потрібен.

IV. Сприймання нового матеріалу.

  1. Перегляд відео.

https://www.youtube.com/watch?v=aRqpMoEytyY&t=16s

або

https://www.youtube.com/watch?v=_ldShp1NiRI

  • Що вам сподобалося у відео?
  • Що найбільше запам’яталося?
  • Від чого залежить урожай рослин?
  1. Цікава інформація. (Дати дітям, щоб прочитали)
  1. У ґрунті ростуть рослини, а також живуть деякі тварини. Наприклад, кроти, черв’яки.  А такі тварини, як лисиці, борсуки, мишу, створюють нори під землею і мешкають там.
  2. Чи знаєте ви, що найродючіший ґрунт чорнозем – у ньому найбільше перегною – розкладених речовин. А наша Батьківщина Україна багата на чорноземи.
  1. Практична робота. Проведення дослідів.
  • Ми побуваємо з вами у ролі дослідників.

Дослід 1.

  • Грудочку землі промочити серветкою. Що ви помітили? (Вода).

Дослід 2.

  • Киньте у воду грудочку ґрунту. Що виходить з неї? (Повітря)

Дослід 3.

  • Роздивіться уважніше, які частини ви бачите в ґрунті? (Дрібні корінці, стебельця, залишки листочків, рештки комах)

Дослід 4.

  • Вкиньте у воду ґрунт та розмішайте. Що ви помітили у розташуванні і кольорі ґрунту? (На самому дні – пісок, трохи вище глина).

Дослід 5 «На виявлення у ґрунті перегною».  Проводить вчитель.

  • Коли ми прожаримо ґрунт, то відчуємо неприємний запах. Це свідчить про те, що в грунті є перегній.
  1. Закріплення знань про склад ґрунту за допомогою 6 цеглинок LEGO.

 

  •          Пісок.
  •          Глина.
  •          Вода.
  •          Повітря.
  •          Перегній.

V. Фізкультхвилинка.

Руханка «Верх-вниз».

VI. Закріплення нового матеріалу.

  1. Диференційовані завдання (Додаток 1)
  2. Гра «Сиджу -стою»).
  • Я буду говорити твердження. Якщо воно правдиве – ви сидите, якщо неправдиве, то потрібно встати.
  • Ґрунт – верхній родючий шар землі. (+)
  • У ґрунті ростуть рослини. (+)
  • Черв’яки живуть у ґрунті. (+)
  • Перегній надає ґрунту червоного кольору. (-)
  • Перегній – це відмерлі рештки рослин і тварин. (+)
  • У ґрунті немає води і повітря. (-)
  • У ґрунті є пісок і глина. (+)
  • Найкращий ґрунт чорнозем. (+)
  • В Україні немає чорноземів. (-)
  • Якщо ґрунт буде поживним, він дасть нам багатий урожай. (+)
  • Всі люди повинні берегти ґрунт. (+)
  1. Колективна робота.

Вирізати і наклеїти тварин, які живуть у ґрунті на плакат на дошці.

  1. Вправа «Крапанка».

VІІ. Підсумок уроку.

  1. Рефлексія «Мікрофон»

Закінчи речення …

Сьогодні на уроці я дізнався/дізналася…

Сьогодні на уроці мені сподобалося…

  1. Самооцінювання. Сигнальні картки «Лайки»

Додаток 1

d:\Users\Администратор\Desktop\Урок ЯДС\Кросворд.png 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

d:\Users\Администратор\Desktop\Урок ЯДС\Слова.png 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

d:\Users\Администратор\Desktop\Урок ЯДС\Схема Склад грунту.png 

docx
Додано
13 листопада 2022
Переглядів
975
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку