«МЕНЮ»1. Привітання від кав'ярні. Кава до смаку. «Вірші, що линуть».2. Чорна кава (на одинці з поетом).3. Комплімент від шеф-кухаря “Кава з кардамоном” (поетичні родзинки – звучить поезія). 4. Насолода смаком. “Лате Мак’ято”5. Музична композиція кавового смаку. Гарячий шоколад.6. Гадання на поетичній гущі.7. Десерт. 8.”А це з собою...”- смаколики для душі.9. Звичайно, це ще не остання кава!!!!
Номер слайду 4
Вірші, що линуть…1 Люди забудуть, що ти говорив, що ти робив, але ніколи не забудуть, що ти змусив їх відчути... Майя Енджелоу
Номер слайду 5
2
Номер слайду 6
Поезія дарує митцю спокуту, а тому творчі муки заради неї завжди набувають святості... В. Свідзинський2https://www.youtube.com/watch?v=QIYv0_F6 PQo
Номер слайду 7
Поезія - це свято, як любов. О, то не є розмовка побутова! Ліна Костенко3 Ну скажи — хіба не фантастично,Що у цьому хаосі доріг. Під суворим небом,Небом вічним,Я тебе зустрів і не зберіг?Ти і я — це вічне, як і небо. Доки мерехтітимуть світи,Будуть Я приходити до Тебе,І до інших йтимуть. Горді Ти. Як це все буденно!Як це звично!Скільки раз це бачила Земля!Але ж ми з тобою…Ми не вічні,Ми з тобою просто — ти і я…І тому для мене так трагічно. Те, що ти чиясь, а не моя.24.09.1962https://www.youtube.com/watch?v=-xj47n. Jk. MEg
Номер слайду 8
Я не заздрю уже нікому —Де ще мудрих таких знайти?Це ж мені стало вперше відомо:Ікс плюс ігрек — це будеш ти.І здається, що я володію. Віковічним секретом краси. Лиш тому, що я розумію. Загадкові твої ікси. Розумію? Який там розум!Просто здорово, що ти є!Що вслухається в ніжні погрози. Збаламучене серце моє. Я не заздрю уже нікому —Де ще мудрих таких знайти?«Ікс плюс Ігрек…»Василь Симоненко3
Номер слайду 9
Насолода смаком. “Латте Мак’ято”4
Номер слайду 10
Поезія - це живопис, який чують... Леонардо да Вінчі5
Номер слайду 11
Поезія - це світ ідей, втілений у слово...(За філософією Г. Сковороди)6 Гадання на поетичній гущі. Паспорт ліричного твору. Робота в групах. Заповнити відповідні пункти шаблона паспортуІ група. Автор: Рід літератури: Вид лірики: Жанр: Тема: Головна думка: Ідея: ІІ група. Образи-символи: Римування: Віршовий розмір: ІІІ група. Художні засоби:антитеза: алітерація: риторичні питання: риторичний оклик: паралелізм: алегорія: уособлення: епітет: рефрен:
Номер слайду 12
Віршовий розмір: п’ятистопний хорей. Жанр: ліричний вірш Тема:зображення нерозділеного кохання ліричного героя, його філософські роздуми. Джерело: https://dovidka.biz.ua/nu-skazhi-hiba-ne-fantastichno-analiz Паспорт твору. Літературний рід: лірика. Вид лірики: інтимна. Римування: перехресне. Ідея:переосмислення ставлення ліричного героя до своєї коханої; сум за тим, що не зумів уберегти стосунки. Джерело: https://dovidka.biz.ua/nu-skazhi-hiba-ne-fantastichno-analiz
Номер слайду 13
Віршовий розмір: тристопний анапест. Жанр: ліричний вірш Тема: зображення першого юнацького захоплення своєю вчителькою. Джерело: https://dovidka.biz.ua/iks-plyus-igrek-analiz-virsha Паспорт твору. Літературний рід: лірика. Вид лірики: інтимна. Римування: перехресне. Ідея: оспівування жіночої краси в образі чорнявої математички
Номер слайду 14
Десерт. Із золотих розсипів рідної мови...7
Номер слайду 15
художні засоби Епітети: гнів пречистий; мале людське життя; Риторичне звертання: Господи, гнiву пречистого; Метафори: думою тугу розвіюю; надiєю довжу його в вiки. У основу вірша ««Господи, гніву пречистого…»покладено канон, запропонований християнським богословом VІІІст. Іоаном Дамаскіном, як «сходження розуму до Бога, прохання потрібного в Бога». Художні засоби:епітети суворе небо; хаос доріг. риторичне питання, оклик скільки раз це бачила Земля?я тебе зустрів і не зберіг? метафори доки мерехтітимуть світи; під суворим небом.
Номер слайду 16
художні засоби Епітети: гнів пречистий; мале людське життя; Риторичне звертання: Господи, гнiву пречистого; Метафори: думою тугу розвіюю; надiєю довжу його в вiки. У основу вірша ««Господи, гніву пречистого…»покладено канон, запропонований християнським богословом VІІІст. Іоаном Дамаскіном, як «сходження розуму до Бога, прохання потрібного в Бога». Художні засоби:епітети віковічний секрет краси; ніжні погрози. Джерело: https://dovidka.biz.ua/iks-plyus-igrek-analiz-virshaриторичне питання де ще мудрих таких знайти? метафорищо вслухається в ніжні погрози збаламучене серце моє.риторичний окликпросто здорово, що ти є!кільце я не заздрю уже нікому — Де ще мудрих таких знайти?Одному лиш мені відомо: Ікс плюс ігрек — це будеш ти.
Номер слайду 17
Номер слайду 18
Номер слайду 19
Поезія - це свято... совість… проза… молитва…8 Чого варта творчість Василя Симоненка? Метод „Прес”Я вважаю, що … Тому що … Наприклад, … Отже, …
Номер слайду 20
Поезія - чарівна скрипка у чудовому оркестрі літератури. Це - душевний стан людини, закоханої в іншу людину, в своє довкілля, в свою роботу... Саме закоханість допомагає створити поетичне бачення світу. У тиші безсонних ночей її Величність Муза приходить до поета, награє йому мелодію, котра торкається душі Митця і надовго стає володаркою його серця.9
Номер слайду 21
Юнак: На краю поля стояли Любов і Розлука і милувалися молодою парою. Розлука говорить Любові:- А давай закладемося, що я їх розлучу?- Любов відповідає:- Стривай, дай я зроблю до них всього один підхід, а потім ти можеш підходити до них стільки, скільки захочеш - і тоді ми побачимо, чи зможеш ти їх розлучити. Дівчина: Розлука погодилася. Любов підійшла до молодої пари, доторкнулась до них, заглянула в їхні очі і побачила, як між ними пробігла іскра... Любов відійшла і каже:- Тепер твоя черга. Розлука відповіла:- Ні, зараз я нічого не можу зробити - зараз їх серця наповнені любов'ю. Я прийду до них пізніше.
Номер слайду 22
Юнак: Минув час. Розлука заглянула в будинок і побачила молоду матір з немовлям, батька. Розлука сподівалася, що любов вже пройшла і тому з надією переступила поріг їхнього будинку. Але, заглянувши в їхні очі, вона побачила Подяку. Розлука повернулась і сказала:- Я прийду до них пізніше. Дівчина: Минув час. Розлука знову з'явилася до них - у будинку шуміли діти, з роботи прийшов втомлений чоловік, мати заспокоювала дітей. Розлука сподівалася, що вже тепер-то вона точно зможе їх розлучити - адже за цей час і Любов, і Подяка вже давно повинні були вивітритися з їх сердець. Але, заглянувши в їхні очі, вона побачила Повагу і Розуміння.- Я загляну пізніше, - сказала Розлука.
Номер слайду 23
Юнак: Минув час. Знову прийшла в їхній дім Розлука. Дивиться вона – діти вже дорослі, сивий батько пояснює щось своїм дітям, дружина щось готує на кухні. Глянула в їхні очі і розчаровано зітхнула: вона побачила в них Довіру.- Я прийду пізніше, - сказала Розлука і вийшла. Дівчина: Минув ще час. Заглядає знову Розлука в будинок, дивиться, а там бігають онуки, біля каміна сидить, похнюпившись, старенька жінка. Розлука дивиться і думає про себе:- Ну от, схоже, мій час настав. Хотіла вона було зазирнути старенькій в очі, але та встала і вийшла з дому. Розлука пішла за нею. Незабаром прийшла старенька на цвинтар і сіла біля могили. Це була могила її чоловіка.- Схоже, я запізнилася, - подумала Розлука, - час зробив за мене мою роботу.І Розлука заглянула в заплакані очі старенької. А в них вона побачила Пам'ять - Пам'ять про Любов, Подяку, Повагу, Розуміння і Довіру ... Звичайно, це ще не остання кава!..
Номер слайду 24
Навчись читати між рядків... Аналіз поетичного твору. Мяус Л. М.