Презентація до уроку"Навчись читати між рядків. Інтимна лірика В.Симоненка"

Про матеріал
Матеріал до нестандартного уроку літератури у форматі "Літературної кав'ярні".
Зміст слайдів
Номер слайду 1

https://www.youtube.com/watch?v=st0z. Vn_9 N8c

Номер слайду 2

Літературна кав’ярня «Навчись читати між рядків…»

Номер слайду 3

«МЕНЮ»1. Привітання від кав'ярні. Кава до смаку. «Вірші, що линуть».2. Чорна кава (на одинці з поетом).3. Комплімент від шеф-кухаря “Кава з кардамоном” (поетичні родзинки – звучить поезія). 4. Насолода смаком. “Лате Мак’ято”5. Музична композиція кавового смаку. Гарячий шоколад.6. Гадання на поетичній  гущі.7. Десерт. 8.”А це з собою...”- смаколики для душі.9. Звичайно, це ще не остання кава!!!!

Номер слайду 4

Вірші, що линуть…1 Люди забудуть, що ти говорив, що ти робив, але ніколи не забудуть, що ти змусив їх відчути... Майя Енджелоу

Номер слайду 5

2

Номер слайду 6

Поезія дарує митцю спокуту, а тому творчі муки заради неї завжди набувають святості... В. Свідзинський2https://www.youtube.com/watch?v=QIYv0_F6 PQo

Номер слайду 7

Поезія - це свято, як любов. О, то не є розмовка побутова! Ліна Костенко3 Ну скажи — хіба не фантастично,Що у цьому хаосі доріг. Під суворим небом,Небом вічним,Я тебе зустрів і не зберіг?Ти і я — це вічне, як і небо. Доки мерехтітимуть світи,Будуть Я приходити до Тебе,І до інших йтимуть. Горді Ти. Як це все буденно!Як це звично!Скільки раз це бачила Земля!Але ж ми з тобою…Ми не вічні,Ми з тобою просто — ти і я…І тому для мене так трагічно. Те, що ти чиясь, а не моя.24.09.1962https://www.youtube.com/watch?v=-xj47n. Jk. MEg

Номер слайду 8

Я не заздрю уже нікому —Де ще мудрих таких знайти?Це ж мені стало вперше відомо:Ікс плюс ігрек — це будеш ти.І здається, що я володію. Віковічним секретом краси. Лиш тому, що я розумію. Загадкові твої ікси. Розумію? Який там розум!Просто здорово, що ти є!Що вслухається в ніжні погрози. Збаламучене серце моє. Я не заздрю уже нікому —Де ще мудрих таких знайти?«Ікс плюс Ігрек…»Василь Симоненко3

Номер слайду 9

Насолода смаком. “Латте Мак’ято”4

Номер слайду 10

Поезія - це живопис, який чують... Леонардо да Вінчі5

Номер слайду 11

Поезія - це світ ідей, втілений у слово...(За філософією Г. Сковороди)6 Гадання на поетичній  гущі. Паспорт ліричного твору. Робота в групах. Заповнити відповідні пункти шаблона паспортуІ група. Автор: Рід літератури: Вид лірики: Жанр: Тема: Головна думка: Ідея: ІІ група. Образи-символи: Римування: Віршовий розмір: ІІІ група. Художні засоби:антитеза: алітерація: риторичні питання: риторичний оклик: паралелізм: алегорія: уособлення: епітет: рефрен:  

Номер слайду 12

Віршовий розмір: п’ятистопний хорей. Жанр: ліричний вірш Тема:зображення нерозділеного кохання ліричного героя, його філософські роздуми. Джерело: https://dovidka.biz.ua/nu-skazhi-hiba-ne-fantastichno-analiz Паспорт твору. Літературний рід: лірика. Вид лірики: інтимна. Римування: перехресне. Ідея:переосмислення ставлення ліричного героя до своєї коханої; сум за тим, що не зумів уберегти стосунки. Джерело: https://dovidka.biz.ua/nu-skazhi-hiba-ne-fantastichno-analiz

Номер слайду 13

Віршовий розмір:  тристопний анапест. Жанр: ліричний вірш Тема: зображення першого юнацького захоплення своєю вчителькою. Джерело: https://dovidka.biz.ua/iks-plyus-igrek-analiz-virsha Паспорт твору. Літературний рід: лірика. Вид лірики: інтимна. Римування: перехресне. Ідея: оспівування жіночої краси в образі чорнявої математички

Номер слайду 14

Десерт. Із золотих розсипів рідної мови...7

Номер слайду 15

художні засоби Епітети: гнів пречистий; мале людське життя; Риторичне звертання: Господи, гнiву пречистого; Метафори: думою тугу розвіюю; надiєю довжу його в вiки. У основу вірша ««Господи, гніву пречистого…»покладено канон, запропонований християнським богословом VІІІст. Іоаном Дамаскіном, як «сходження розуму до Бога, прохання потрібного в Бога». Художні засоби:епітети суворе небо; хаос доріг. риторичне питання, оклик скільки раз це бачила Земля?я тебе зустрів і не зберіг? метафори доки мерехтітимуть світи; під суворим небом.

Номер слайду 16

художні засоби Епітети: гнів пречистий; мале людське життя; Риторичне звертання: Господи, гнiву пречистого; Метафори: думою тугу розвіюю; надiєю довжу його в вiки. У основу вірша ««Господи, гніву пречистого…»покладено канон, запропонований християнським богословом VІІІст. Іоаном Дамаскіном, як «сходження розуму до Бога, прохання потрібного в Бога». Художні засоби:епітети віковічний секрет краси; ніжні погрози. Джерело: https://dovidka.biz.ua/iks-plyus-igrek-analiz-virshaриторичне питання де ще мудрих таких знайти? метафорищо вслухається в ніжні погрози збаламучене серце моє.риторичний окликпросто здорово, що ти є!кільце я не заздрю уже нікому — Де ще мудрих таких знайти?Одному лиш мені відомо: Ікс плюс ігрек — це будеш ти.

Номер слайду 17

Номер слайду 18

Номер слайду 19

Поезія - це свято... совість… проза… молитва…8 Чого варта творчість Василя Симоненка?  Метод „Прес”Я вважаю, що … Тому що … Наприклад, … Отже, …

Номер слайду 20

Поезія - чарівна скрипка у чудовому оркестрі літератури. Це - душевний стан людини, закоханої в іншу людину, в своє довкілля, в свою роботу... Саме закоханість допомагає створити поетичне бачення світу. У тиші безсонних ночей її Величність Муза приходить до поета, награє йому мелодію, котра торкається душі Митця і надовго  стає володаркою його серця.9

Номер слайду 21

Юнак: На краю поля стояли Любов і Розлука і милувалися молодою парою. Розлука говорить Любові:- А давай закладемося, що я їх розлучу?- Любов відповідає:- Стривай, дай я зроблю до них всього один підхід, а потім ти можеш підходити до них стільки, скільки захочеш - і тоді ми побачимо, чи зможеш ти їх розлучити. Дівчина: Розлука погодилася. Любов підійшла до молодої пари, доторкнулась до них, заглянула в їхні очі і побачила, як між ними пробігла іскра... Любов відійшла і каже:- Тепер твоя черга. Розлука відповіла:- Ні, зараз я нічого не можу зробити - зараз їх серця наповнені любов'ю. Я прийду до них пізніше.

Номер слайду 22

Юнак: Минув час. Розлука заглянула в будинок і побачила молоду матір з немовлям, батька. Розлука сподівалася, що любов вже пройшла і тому з надією переступила поріг їхнього будинку. Але, заглянувши в їхні очі, вона побачила Подяку. Розлука повернулась і сказала:- Я прийду до них пізніше. Дівчина: Минув час. Розлука знову з'явилася до них - у будинку шуміли діти, з роботи прийшов втомлений чоловік, мати заспокоювала дітей. Розлука сподівалася, що вже тепер-то вона точно зможе їх розлучити - адже за цей час і Любов, і Подяка вже давно повинні були вивітритися з їх сердець. Але, заглянувши в їхні очі, вона побачила Повагу і Розуміння.- Я загляну пізніше, - сказала Розлука.

Номер слайду 23

Юнак: Минув час. Знову прийшла в їхній дім Розлука. Дивиться вона – діти вже дорослі, сивий батько пояснює щось своїм дітям, дружина щось готує на кухні. Глянула в їхні очі і розчаровано зітхнула: вона побачила в них Довіру.- Я прийду пізніше, - сказала Розлука і вийшла. Дівчина: Минув ще час. Заглядає знову Розлука в будинок, дивиться, а там бігають онуки, біля каміна сидить, похнюпившись, старенька жінка. Розлука дивиться і думає про себе:- Ну от, схоже, мій час настав. Хотіла вона було зазирнути старенькій в очі, але та встала і вийшла з дому. Розлука пішла за нею. Незабаром прийшла старенька на цвинтар і сіла біля могили. Це була могила її чоловіка.- Схоже, я запізнилася, - подумала Розлука, - час зробив за мене мою роботу.І Розлука заглянула в заплакані очі старенької. А в них вона побачила Пам'ять - Пам'ять про Любов, Подяку, Повагу, Розуміння і Довіру ... Звичайно, це ще не остання кава!..

Номер слайду 24

Навчись читати між рядків... Аналіз поетичного твору. Мяус Л. М.

pptx
До підручника
Українська література (рівень стандарту, академічний) 11 клас (Авраменко О.М., Пахаренко В.І., Мовчан Р.В.)
Додано
12 лютого
Переглядів
233
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку