Презентація до уроку "Новітня Україна на шляху до державної незалежності. Українська Революція та голодомор"

Про матеріал

Тема. Новітня Україна на шляху до державної незалежності. Українська Революція та голодомор

Мета: ознайомити учнів із подіями української історії першої чверті ХІХ ст., пояснити зміст термінів “революція”, “голод”, “голодомор”;

розвивати вміння аналізувати інформацію, працювати з історичними джерелами, ілюстраціями;

виховувати повагу до історичного минулого.

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Номер слайду 2

Урок 21 Тема. Новітня Україна на шляху до державної незалежності. Українська Революція та голодомор. Мета: ознайомити учнів із подіями української історії першої чверті ХІХ ст., пояснити зміст термінів “революція”, “голод”, “голодомор”;розвивати вміння аналізувати інформацію, працювати з історичними джерелами, ілюстраціями;виховувати повагу до історичного минулого.

Номер слайду 3

Актуалізація знаньІсторичний диктант “Так або ні”Козак – це вільна озброєна людина. Б. Хмельницький не був козаком та гетьманом. Запорізька Січ – місце, де козаки відпочивали після битв та походів. Перша згадка про козаків датується 1489 роком. Чайка – козацький корабель. Козаки використовували такі тактики ведення бою: галас, табір. Хан – глава татар та монголів. Гетьман – помічник керівника козацького війська. Б. Хмельницький та козаки воювали проти поляків. Гетьманщина – козацька держава. Столицею козацької держави було м. Чигирин. Резиденція – місто, в якому знаходиться помешкання гетьмана або хана.

Номер слайду 4

Мотивація навчальної діяльності Метод “Чиста дошка”1. Що таке революція?2. Що таке голодомор?3. Коли була революція? Хто в ній брав участь?4. Що таке голод, голодомор?5. Чим вони відрізняються?

Номер слайду 5

План. Українська революція 1917-1921 рр. Голодомор 1932-1933 рр. Словникова робота. Революція - докорінна зміна влади. Голод – стан людини, в якому їй не вистачає їжі. Голодомор – штучно організований масовий голод людей.

Номер слайду 6

Робота з ілюстраціями С.117-118 Як ви думаєте, що може спонукати багатьох людей одночасно прагнути змін?Що зображено на фотографіях? Що може об’єднувати таку велику кількість людей? Чого вони можуть вимагати?

Номер слайду 7

Прочитайте вірш «На майдані коло церкви...» Поясніть, як у поезії пов’язані слова «революція» і «воля»? Який настрій створює автор?На майдані коло церквиреволюція гуде.— Хай чабан — усі гукнули, —за отамана буде!Прощавайте, ждіте волі, —гей, на коні, всі у путь!Закипіло, зашуміло —тільки прапори цвітуть... Павло Тичина, 1918 р.

Номер слайду 8

Памятник М. Грушевському (м. Київ) Скульптор В. Чепелик. Опишіть зображення. Виконайте завдання на с.33 друкованого зошита.

Номер слайду 9

Попрацюй з документом на с.34 в зошитіЗапитання до документа1. Про що йде мова в документі?2. Які події характеризує документ?

Номер слайду 10

Національний музей “Меморіал памяті жертв Голодомору в Україні”м. Київ. Опишіть зображення. Коли був голодомор в Україні?В якому місті знаходиться цей музей?

Номер слайду 11

Систематизація та узагальнення. Підсумок. Робота з друкованим зошитом на с.33-34 Метод “Чиста дошка”

Номер слайду 12

Карта голодомору 1932-1933 років

Номер слайду 13

Домашнє завдання. Читати параграф 17 Нанести на контурну карту кордони держави УНР

pptx
Додано
18 березня 2018
Переглядів
3403
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку