Презентація до уроку " Образотворче мистецтво Італії. «Епоха титанів»"

Про матеріал
Тип уроку: урок-екскурс Тема: Образотворче мистецтво Італії. «Епоха титанів» Мета: зацікавити учнів італійським мистецтвом, активізувати знання учнів про мистецтво Італії в Епоху «титанів»; поглибити знання учнів про образотворче мистецтво Італії епохи Відродження; познайомити з творчістю великих художників епохи відродження (Леонардо да Вінчі, Сандро Ботічеллі, Рафаеля Санті, Мікеланджело Буонарроті); прищеплювати любов до прекрасного, навчити розуміти твори мистецтва, «читати» їх, орієнтуватися в особливостях «мови» живопису.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Епіграф Усі види мистецтва служать найвеличнішому з мистецтв - мистецтву жити на Землі. Б. Брехт

Номер слайду 2

Відстрочена загадка За наставницю я взяв собі природу, учительку усіх учителів. ???

Номер слайду 3

Фасилітована дискусія

Номер слайду 4

Христос щойно вимовив: «Один із вас зрадить мене», – і його слова глибоко вразили апостолів. Їхні жести й міміка виражають складну гаму переживань – від обурення й сумного подиву до жаху бути запідозреним і страху викриття.

Номер слайду 5

Хижий профіль зрадника поруч із прекрасним лицем Іоана, його переляк, викликаний словами Христа й гнівним жестом Петра, що схопився за ніж, нарешті, тінь, що впала на звернене до Христа обличчя Іуди, дозволяють глядачеві легко й безпомилково впізнати його.

Номер слайду 6

Композиція побудована на математичному розрахунку. Фігура Христа займає центральне положення, підкреслене тим, що точка сходження перспективи збігається з його головою. Щоб акцентувати цю фігуру, Леонардо помістив її на тлі найбільшого прорізу задньої стіни, відокремивши від фігур апостолів.

Номер слайду 7

Усупереч давній традиції Іуда не поміщений окремо від інших, а перебуває серед них. Щоб виділити його, Леонардо вдався до свого улюбленого прийому – контрастного протиставлення, помістивши Іуду в групі по праву руку від Христа разом із лагідним Іоаном і запальним Петром. У «Таємній вечері» Леонардо відкрив для мистецтва нову царинцу – психологічного конфлікту.

Номер слайду 8

Епоха Відродження. Інтерес до античності Досконалість у мистецтві Краса в житті Гармонія фізичних та духовних якостей Відродження Італія - батьківщина Відродження Гуманізм Реалізм Особиста свобода Емпіризм Нове світобачення

Номер слайду 9

Принципи культури Відродження Гуманізм-повага до людини, віра в її сили та здібності; Реалізм-бачення світу таким, який він є; Інтерес до античності; Критика католицької церкви;. Емпіризм (досвід як засіб пізнання світу); Епоха великих відкриттів, розвиток наук; Ідеал людини - гармонійно розвинена особистість

Номер слайду 10

нитаТи хиепо нняродВідже Є митці, твори яких ми можемо назвати символами епохи Відродження: в них ця епоха знайшла своє найяскравіше виявлення.

Номер слайду 11

Леонардо да Вінчі 1452 - 1519 Живописець Скульптор Зодчий Музикант Співак Поет Теоретик мистецтва Фізик Астроном Анатом Оптик Біолог Зоолог Ботанік

Номер слайду 12

Леонардо да Вінчі народився 15 квітня 1452 року в селищі Анкіано поблизу Вінчі, укріпленої фортеці за 30 км від Флоренції. Батько намагався залучити Леонардо до сімейної професії, але безуспішно: син не цікавився законами суспільства. Приблизно з 15 років навчався у майстерні Верроккіо. Майстерня Верроккіо містилася в інтелектуальному центрі тодішньої Італії, місті Флоренції, що дозволило Леонардо навчитися гуманітарним наукам, а також набути деяких технічних навичок.

Номер слайду 13

Номер слайду 14

Леонардо да Вінчі прекрасно музикував, грав на лірі, співав, був геніальним живописцем, крім того – інженером і натуралістом. У картині «Мадонна в гроті» Леонардо втілює відкриту ним повітряну перспективу.

Номер слайду 15

Мадонна з квіткою (Бенуа) Мадонна Літта

Номер слайду 16

Леонардо вносить зміни в портретний живопис. «Малюй його так, щоб тебе не бачили», – казав він. Тобто уникаючи навмисного позування в портреті. Леонардо да Вінчі. Дама з горностаєм

Номер слайду 17

«Картини або написані фігури повинні бути зроблені так, щоб глядачі могли з легкістю розпізнавати стан їхньої душі за їхніми позами», – стверджував Леонардо.

Номер слайду 18

Мона Ліза В залежності від кута зору на картину виникає дуже сильний психологічний ефект – ефект контрасту (життя і смерті в одному образі) Досі не збагнути, як митцю вдалося зобразити символ смерті - череп, що мерехтить крізь гарне жіноче обличчя Сфумато – м'якість живописного виконання, плавність тональних переходів, розпливчатість контурів, “димка”.

Номер слайду 19

Вітрувіанська людина знаменитий малюнок, що супроводжується пояснювальними написами, виконаний Леонардо приблизно в 1490 році і поміщений в одному з його журналів. Малюнок і пояснення до нього іноді називають канонічними пропорціями. Малюнок написано пером, чорнилом та аквареллю з допомогою металевого олівця, його розміри 34,3Ч24,5 сантиметри.

Номер слайду 20

Рафаель Санті 1483 - 1530 В його творчості більше ніж 20 образів мадон (поклоніння жіночій красі)

Номер слайду 21

Народився в місті Урбіно, у родині придворного живописця й поета. У 1500 р. в майстерні Перуджино написав вівтарний образ «Заручини Марії». Сцена заручин подана на тлі круглого храму, колорит підкреслює врочистість того, що відбувається.

Номер слайду 22

У 1504 р. Рафаель переїжджає у Флоренцію. Головна тема живопису флорентійського періоду – Мадонна з дитиною, якій присвячено не менш ніж 15 робіт. Рафаель. Мадонна із щиглям (близько 1506–1507)

Номер слайду 23

Флорентійські  мадонни  Рафаеля  ̶   це  надзвичайно   витончені, миловидні, зворушливі й чарівні юні матері. Варіюючи в них той самий мотив, зображуючи на тлі ідилічного пейзажу юну матір і маленьких дітей, які граються біля її ніг — Христа й Іоана Хрестителя, він поєднує фігури стійким, гармонійно врівноваженим ритмом композиційної піраміди, яку полюбили майстри Відродження.

Номер слайду 24

Мадонни, створені у Римі, тобто в період повної художньої зрілості, набувають інших рис. Це вже володарки, богині добра й краси, владні своєю жіночністю облагороджувати світ, пом’якшувати людські серця. Вони обіцяють світові ту одухотворену гармонію, яку собою виражають. Нове, складне трактування образу Мадонни знайшло найбільш повне втілення у вівтарі «Сикстинська Мадонна» (близько 1513 р., Картинна галерея, Дрезден).

Номер слайду 25

Донна Велата 1514

Номер слайду 26

Упродовж усього життя він шукав гармонію краси та жіночності в образах Мадонни. Саме образи Богоматері-Мадонни принесли йому всесвітню славу.

Номер слайду 27

«Афінська школа» – великий твір Рафаеля. Фреска прославляє міць розуму, який об’єднує увесь світ.

Номер слайду 28

У її центрі ̶ фігури натхненного Аристотеля й величного старця Платона з портретними рисами Леонардо да Вінчі. Платон представляє відсторонену філософію, а Аристотель, немов обводячи рукою навколишній світ, представляє природну філософію. Про це свідчать указівні жести: Платона – на небо, Аристотеля – на землю.

Номер слайду 29

Кожна група фігур – зразок величної гармонії й витонченого узгодженого руху.

Номер слайду 30

Мікеланджело Буонарроті Один із найбільших майстрів Відродження — скульптор, живописець і архітектор Мікеланджело. Він народився в Італії 6 березня 1475 р. Коли він був зовсім маленьким, його мама захворіла, тому за малюком доглядала родина каменярів. Пізніше Мікеланджело говорив, що навчився створювати кам'яні скульптури саме завдяки цим людям. Цікавий факт, що «Пієта» — єдина робота, підписана художником. Він випадково підслухав розмову про те, ніби цю скульптуру створив інший художник. Тієї ж ночі майстер прокрався до творіння і вигравіював на ньому своє ім'я.

Номер слайду 31

Одна з чудових робіт Мікеланджело — гробниця папи Юлія II. Її прикрашають красиві мармурові статуї. Одна з них — велична постать біблійного мудреця Мойсея і статуї двох полонених юнаків. Але й переможені юнаки у Мікеланджело так само сильні та прекрасні.

Номер слайду 32

Статуя Мойсея

Номер слайду 33

Дави́д — шедевр епохи Відродження, мармурова скульптура Мікеланджело, створена протягом 1501 — 1504 рр. Статуя зображає біблійного персонажа Давида перед вирішальним двобоєм із филистимлянином Голіафом. Молодий пастух, майбутній цар Ізраїлю, зосереджено дивиться на свого невидимого супротивника, готуючись до битви. Скульптуру було встановлено 8 вересня 1504 році на площі Синьйорії у Флоренції, з того часу скульптура трактувалася як символ Флорентійської республіки, а згодом — цілої епохи Ренесансу.

Номер слайду 34

Окрім скульптур Мікеланджело прославився ще й як архітектор, це саме він спроектував прекрасний собор святого Петра у Римі. Але найбільшу заслугу та славу на поприщі мистецтва йому приніс знаменитий розпис стелі Сікстинської капели у Ватикані.

Номер слайду 35

Мікеланджело Буонарроті у свої неперевершені роботи вносив мужність, красу і силу людини. Своїм мистецтвом, стверджуючи свободу і людську красу, він довів свою щиру любов до людей. Святе Сімейство Сивіла Дельфійська

Номер слайду 36

Гра “Знайди своїх” (Діти по черзі витягують, зачитують фрагменти біографій на розрізаних аркушах і визначають кого з «титанів» ці слова стосуються. Прикріплюють під відповідним портретом на дошці)

Номер слайду 37

    Дуель (Метод еврістичних запитань)   Де? Як? Коли?

Номер слайду 38

Метод ПРЕС Чому італійське Відродження називають “епохою титанів”? Я вважаю… Тому, що… Наприклад… Отже, таким чином…

ppt
Пов’язані теми
Мистецтво, Розробки уроків
Додано
30 січня 2022
Переглядів
1075
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку