Тема. Основи, їх склад і назви. Класифікація основ, заходи безпеки під час роботи з основами. Використання основ.
Базові поняття та терміни: основи, луги, кислоти, індикатори.
Мета уроку: сформувати поняття про основи;визначити особливості їх складу та назв; розглянути фізичні властивості основ і ознайомитися з класифікацією основ по їх розчинності; сформувати вміння складати формули основ, давати їм назви та вміння виявляти луги за допомогою індикаторів;розглянути використання основ та правила техніки безпеки під час роботи з основами;Основи, їх склад і назви. Класифікація основ, заходи безпеки під час роботи з основами. Використання основ.
Підкресліть основи в наведеному переліку: КОН, Са. СО3, Са(ОН)2, Н2 СО3, K2 S, Na. OH, HF, Ba(OH)2, SO2, H3 PO4, Al(OH)3, HBr, Fe. O, Fe(OH)3, H2 S, H2 SO4, Zn(OH)2, CO2, LіOH. Складіть формули гідроксидів Калію, Магнію, Стануму (ІІ), Цинку, Алюмінію, Купруму (ІІ), Плюмбуму (ІV), Барію. Формули лугів підкресліть. Гідроксиди Феруму (ІІІ), Цинку при нагріванні розкладаються на відповідний оксид і воду. Напишіть рівняння реакцій. Хімічна естафета
Дано дві пробірки з прозорими розчинами. Відомо, що в одній з них кислота, а в іншій луг. Як можна визначити зміст пробірок?Обчисліть масу, яку має порція ферум (ІІ) гідроксиду кількістю речовини 0,2 моль. Обчисліть кількість речовини гідроксидів, що містяться в: а) 20 г натрій гідроксиду; б) 10,3 г хром (ІІІ) гідроксиду. Хімічна естафета