Мета уроку: сформувати поняття про основи;визначити особливості їх складу та назв; розглянути фізичні властивості основ і ознайомитися з класифікацією основ по їх розчинності; сформувати вміння складати формули основ, давати їм назви та вміння виявляти луги за допомогою індикаторів;розглянути використання основ та правила техніки безпеки під час роботи з основами;Основи, їх склад і назви. Класифікація основ, заходи безпеки під час роботи з основами. Використання основ.
Номер слайду 2
Хімічний диктант Робота учнів-консультантів. Мотивація
Номер слайду 3
Основи (гідроксиди)Луги (розчинні у воді) Нерозчинні у водіLi. OH, Na. OH, KOH, Rb. OH, Al(OH)3, Fe(OH)2, Cs. OH, Ca(OH)2, Cu(OH)2 тощо. Sr(OH)2, Ba(OH)2 Класифікація основ
Номер слайду 4
Памя’тай інструкції з безпеки життєдіяльності!!!Лабораторний дослід.
Номер слайду 5
Встали дружненько ми классом- потягнулися направо ,Подивилися на ліво, покрутилися навколо. Потягнулись, посміхнулись, пальчики в замок зімкнулись. Ми їх легко розімкнули і за партии знову сіли. Фізкультхвилинка
Номер слайду 6
Побутова хімія. Використання основ.
Номер слайду 7
Підкресліть основи в наведеному переліку: КОН, Са. СО3, Са(ОН)2, Н2 СО3, K2 S, Na. OH, HF, Ba(OH)2, SO2, H3 PO4, Al(OH)3, HBr, Fe. O, Fe(OH)3, H2 S, H2 SO4, Zn(OH)2, CO2, LіOH. Складіть формули гідроксидів Калію, Магнію, Стануму (ІІ), Цинку, Алюмінію, Купруму (ІІ), Плюмбуму (ІV), Барію. Формули лугів підкресліть. Гідроксиди Феруму (ІІІ), Цинку при нагріванні розкладаються на відповідний оксид і воду. Напишіть рівняння реакцій. Хімічна естафета
Номер слайду 8
Дано дві пробірки з прозорими розчинами. Відомо, що в одній з них кислота, а в іншій луг. Як можна визначити зміст пробірок?Обчисліть масу, яку має порція ферум (ІІ) гідроксиду кількістю речовини 0,2 моль. Обчисліть кількість речовини гідроксидів, що містяться в: а) 20 г натрій гідроксиду; б) 10,3 г хром (ІІІ) гідроксиду. Хімічна естафета
Номер слайду 9
Опрацювати 6 параграф. Виконати вправи: дост. рівень - №56-57 ст. 36. Високий рівень: Складіть сенкен за темою «Основи». Тема (іменник)Опис (2 прикметники)Дія (3 дієслова)Ставлення (фраза – 4 слова)Перефразування сутності, синонім (1 слово)Домашнє завдання.
Номер слайду 10
: «Найважливішим відкриттям на цьому уроку для мене було…”Рефлексія.