Тема. Солі, їх склад і назви. Поширеність солей у природі та їхнє практичне значення. Мета уроку: розширити знання про класифікацію неорганічних речовин і номенклатуру неорганічних речовин на прикладі солей;сформувати вміння складати формули солей та їх назви;сформувати уявлення про фізичні властивості солей, їх поширеність у природі, значення солей в житті людини;розвивати логічне, творче мислення.
Номер слайду 2
Перевірка домашнього завдання. “Мозковий штурм»:б) що таке луги, якиа) дайте визначення основам;ми фізичними властивостями вони характеризуються?в) як виявляють луги у розчинах?г) Що необхідно робити при потраплянні лугів на шкіру або слизові оболонки?«Допоможіть знайти своє місце»Перелік речовин: Н2 О, КОН, H2 SO4, HCl, Na. Cl, CO2, Ca. CO3, HNO3, Fe(OH)2, Ba. SO4, Ba(OH)2, Mg. O, H3 PO4, Mg(OH)2, Al(NO3)3, Al2 O3, Na. OH, H2 Si. O3, Fe. Cl3.
Номер слайду 3
Зразки деяких солей.
Номер слайду 4
Назви солей. Назва металу (валентність, якщо змінна) + назва кислотного залишку. Назвемо солі:1)Na. Cl – 2)Cu. SO4 – 3)Na2 SO4 –4)KMn. O4 – 5)KNO3 –
Номер слайду 5
Фізичні властивості солей
Номер слайду 6
Номер слайду 7
Фізкульт-хвилинка:
Номер слайду 8
Гра «Третій зайвий»А) Na. Cl, Mg(OH)2, Fe. SO4, Al. PO4 Б) Ca. CO3, Na. Cl, Na. NO3, Na. FВ) Mg. SO4, Ca. CO3, Na. NO3
Номер слайду 9
Гра «Утвори пару». Скласти можливі формули солей. Fe,SO4 ,Na, К, Cl, PO4 , Li, Ca, SO3, S, Mg.
Номер слайду 10
Гра «Естафета».{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}HCl. HNO3 HPO3 H2 SO3 H2 SH3 PO4 INa II Са. IIIAl. IIFe
Номер слайду 11
Домашнє завдання. Опрацювати 8 параграф. Виконати вправи: дост. рівень - №74-75 ст. 48, вис. рівень: Творче завдання. Складіть формули солей Калію з усіма кислотними залишками в таблиці і дайте їм назви. Створіть буклет про використання солей