Мета. Навчальна мета: Познайомити учнів з векторним графічним редактором, його середовищем. Розвивальна мета: Розвивати пізнавальних інтересів, навики роботи з графічним редактором, самоконтроль, уміння конспектувати. Виховна мета: Виховувати інформаційну культуру учнів, що вчаться, уважності, акуратності, дисциплінованості, посидючості. Тип уроку: Урок засвоєння нових знань. Приладдя: дошка, проектор, презентація, підручник, завдання до роботи за комп’ютером. Програмне забезпечення: векторний графічний редактор 2
Актуалізація опорних знань1. Растрову, векторну, тривимірну, фрактальну2. Растрова та векторна.3. Обробка фото, якісне природне зображення, де необхідна висока точність відображення.4. Зображення формується з пікселей.5. Піксель – крапка на екрані монітору, яка не має розміру, але характеризується місцем положення на екрані та кольором.1. Які види комп’ютерної графіки ви знаєте?2. Наведіть приклади двовимірної комп’ютерної графіки.3. Де найчастіше використовують растрову графіку?4. З чого формується зображення у растровій графіці? 5. Що таке піксель?3
Актуалізація опорних знань6. Де найчастіше використовують векторну графіку?Креслення в будівництві, архітектурі, малюванні емблем, плакатів та афіш, мультіплікації, де зображення не потребують досконалої «фотографічності»7. З чого складається векторне зображення?Зображення складається з геометричних фігур, які описуються математичними описами моделей.8. У якому редакторі зображення не деформується при масштабуванні? У векторному9. Яке розширення мають файли у растровому редакторі?bmp, jpeg, png (див.c.21)4
Завдання для роботи за комп’ютером. Відкрити програму Writer ( Libre. Office Writer)Відкрити вкладку ВСТАВКА Вибрати необхідну фігуру Затиснути ліву клавішу мишки і відтворити фігуру на основному полі. Застосувати маркери для зміни фігур до потрібного розміру. Застосувати «гарячі» клавіши для копіювання та вставляння фігур. Зробити заливку фігури бажаним кольором. Створений малюнок зберегти у своїй папці з ім’ям файлу Практична робота 111
Рефлексія1. Зробіть порівняльну характеристику растрової та векторної графік: А)з яких елементів складається малюнок. Б)як реагує малюнок на масшабування. В)який об’єм пам’яті займає малюнок. А) Растрова графіка – з пікселів. Векторна – з геометричних фігур, описаних як математична модель. Б) У растровій – при масштабуванні погіршується якість малюнка. У векторній – не змінюється. В) У растровій – великий у порівнянні з векторною.14
Рефлексія2. З яким графічним редактором ви сьогодні ознайомилися?3. Чи працювали ви у своєму житті в тривимірним редактором?4. Що було важко на уроці?Векторний редактор Draw, вбудований в Libre. Office Writer (в текстовий редактор). На наступних уроках ми ознайомимося з тривимірним редактором Paint 3 D.15