Методична розробка-презентація містить матеріали до заняття виду інтерактивна лекція за методикою змішаного навчання.
Слайди включають поетапну методику проведення заняття з дисципліни "Хімія"
“ІНДИКАТОР НАСТРОЮ” - “нейтральний” настрій, вам байдуже. – ви впевнені у своїх силах! – у вас “кислий” настрій.
Номер слайду 2
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ ВІДОКРЕМЛЕНИЙ СТРУКТУРНИЙ ПІДРОЗДІЛ «МОГИЛІВ-ПОДІЛЬСЬКИЙ ТЕХНОЛОГО-ЕКОНОМІЧНИЙ ФАХОВИЙ КОЛЕДЖ ВІННИЦЬКОГО НАЦІОНАЛЬНОГО АГРАРНОГО УНІВЕРСИТЕТУ» 2022
Номер слайду 3
ЗАВДАННЯ 1 Охарактеризуйте реакції за схемами: А + В → АВ + Е АВ → А + В – Е АВ + С → АС + В ± Е АВ + СD → АС + ВD ± Е АВ + СD ↔ АС + ВD ± Е ЗАВДАННЯ 2 Вкажіть тип реакцій. Відповідь обґрунтуйте. Н2SіО3 → SіО2↑ + Н2О Це реакції сполучення, розкладу, заміщення, обміну. Відбуваються: “+Е”- з виділенням енергії ; “- Е” – з поглинанням енергії, “↔” - оборотна реакція. 2. NaOH + НСl → NаCl +Н2О реакція розкладу 3. SO2 + Н2O ↔ Н2SO3 реакція обміну 4. NаCl + К → KCl + Nа реакція сполучення, оборотна реакція заміщення
Номер слайду 4
ЗАВДАННЯ 3 Визначте ступені окиснення елементів у формулах речовин, що беруть участь в реакціях: Н2SіО3 → SіО2↑ + Н2О 2. NaOH + НСl → NаCl +Н2О 3. SO2 + Н2O ↔ Н2SO3 4. NаCl + К → KCl + Nа Яка з наведених реакцій є окисно-відновною? Відповідь обґрунтуйте. Nа+ + 1 е → Nа0 - окисник, процес відновлення К0 - 1e → K+ - відновник, процес окиснення
Номер слайду 5
https://learningapps.org/3952107
Номер слайду 6
ЗАВДАННЯ 4 Під час реакції NаCl + К → KCl + Nа калій віддає електрони, а натрій – приймає? Як це можна пояснити? https://learningapps.org/1520881 Nа+ + 1 е → Nа0 - окисник, процес відновлення К0 - 1e → K+ - відновник, процес окиснення
Номер слайду 7
Електроліти – речовини, розчини або розплави яких проводять електричний струм в результаті дисоціації на іони. https://learningapps.org/3923481 https://learningapps.org/4667966 Це розчинні у воді солі, основи і сильні кислоти – речовини з іонним або ковалентним полярним типами зв’язків. ЗАВДАННЯ 5 Які речовини називають електролітами?
План заняття Поняття про хімічні джерела електричного струму. 2. Гальванічний елемент, як хімічне джерело електричного струму. Види гальванічних елементів. 3. Негативний вплив відпрацьованих гальванічних елементів на екологію і проблема їх утилізації. ПОНЯТТЯ ПРО ГАЛЬВАНІЧНИЙ ЕЛЕМЕНТ, ЯК ХІМІЧНЕ ДЖЕРЕЛО ЕЛЕКТРИЧНОГО СТРУМУ Мета заняття: сформувати поняття про гальванічний елемент як хімічне джерело електричного струму, оцінити негативний вплив на екологію відпрацьованих гальванічних елементів, актуальність проблеми їх утилізації.
Номер слайду 10
https://cutt.ly/lHzG1zv
Номер слайду 11
Електронно-графічні формули металів Схема кристалічної ґратки металу
Номер слайду 12
Прокоментуйте дослід http://surl.li/bznip https://www.youtube.com/watch?v=Xm5RB0qljQo В хімічну склянку з розчином купрум (ІІ) сульфату (СuSO4) занурили цинкову пластинку (Zn). Витримуємо плаcтинку в розчині протягом 20 секунд. Виймаємо…
Номер слайду 13
ЗАВДАННЯ 7 Запишіть рівняння хімічної реакції, яка відбувається при зануренні цинкової пластинки в розчин купрум сульфату (CuSO4). Визначити коефіцієнти методом електронного балансу.
Номер слайду 14
Пристрої, які виробляють електричний струм унаслідок перебігу в них окисно-відновних реакцій, називаються хімічними джерелами струму. СХЕМА БУДОВИ ГАЛЬВАНІЧНОГО ЕЛЕМЕНТА ДЕНІЄЛА https://learningapps.org/7788880
Номер слайду 15
https://learningapps.org/7788880 АКЦЕНТАЦІЯ УВАГИ
Номер слайду 16
Робота гальванічного елементу http://surl.li/bybsi https://youtu.be/7tyllXANKDU
Номер слайду 17
АКЦЕНТАЦІЯ УВАГИ Тести ЗНО онлайн. Хімія: завдання за темами. Т.1.3. Хімічна реакція ЗАВДАННЯ 8. Виконати завдання ЗНО-онлайн з теми Т.1.3. Хімічна реакція. https://zno.osvita.ua/chemistry/tag-elektrokhimichni_reakciyi/ Вшанування пам'яті загиблих - загальнонаціональна ХВИЛИНА МОВЧАННЯ в Україні https://www.youtube.com/watch?v=7eg_IlqflAc&ab_channel=%D0%A4%D0%B0%D0%BA%D1%82%D0%B8ICTV
Номер слайду 18
ПРАЦЮЮТЬ ЗА ПРИНЦИПОМ ГАЛЬВАНІЧНОГО ЕЛЕМЕНТУ Сухі гальванічні елементи – батарейки: в їхніх герметичних оболонках містяться не розчини, а пастоподібні (вологі) суміші речовин. Zn0 − 2ē = Zn2+ Мn+4 + ē =Мn+3. Zn + Ag2O + 2KOH + H2O = K2[Zn(OH)4] + 2Ag Класичний приклад гальванічного елемента - манган-цинковий елемент Ж.Лекланше (1865 р.)
Номер слайду 19
ПРАЦЮЮТЬ ЗА ПРИНЦИПОМ ГАЛЬВАНІЧНОГО ЕЛЕМЕНТУ Акумулятори (в мобільних телефонах, ноутбуках, фотоапаратах, автомобілях) - це хімічні джерела струму, які періодично заряджають від електричної мережі й використовують знову: Під дією зовнішнього джерела струму окисно-відновна реакція всередині акумулятора перебігає у зворотному напрямку — відбувається зарядка акумулятора. Найпростішими є свинцеві, або кислотні, акумулятори. Їх робота грунтується на оборотній реакції: розряджання PbO2 + Pb + 2H2SO4 ←→ 2PbSO4 + 2H2O. заряджання
Номер слайду 20
ПРАЦЮЮТЬ ЗА ПРИНЦИПОМ ГАЛЬВАНІЧНОГО ЕЛЕМЕНТУ ЕЛЕКТРОМОБІЛІ Загальна схема електромобіля
Номер слайду 21
Для роботи такого ліхтарика протягом 120 годин необхідно засипати у пакет 15 г солі і налити трішки води. Такий простий пристрій буде дуже корисним в умовах бомбосховищ або пошкоджених ліній електроживлення.
Номер слайду 22
НЕГАТИВНИЙ ВПЛИВ ВІДПРАЦЬОВАНИХ ГАЛЬВАНІЧНИХ ЕЛЕМЕНТІВ До аналізу екологічних проблем, які створюють відпрацьовані гальванічні елементи, долучилися студенти та підготували ряд проєктів…
Номер слайду 23
http://batareiky.in.ua/post/kudy-zdaty Мережі-партнери проєкту: Епіцентр, Нова лінія, JYSK, Novus та Comfy. До кінця весни працюють над оновленням мережу збору. Якщо ви вірите у майбутнє України та мрієте бачити її чистою та безпечною, то підтримуєте ініціативу проєкту «Батарейки здавайтеся!» Як підтримати нашу роботу: http://batareiky.in.ua/help Єдина команда в Україні, яка дійсно відправляє зібрані батарейки на переробку на реальний завод GreenWEEE в Румунії та організовує для цього фінансування. До повного відновлення мережі збору батарейок всі зібрані внески направляються до фонду «Повернись живим»
Номер слайду 24
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ Попель П.П. Хімія (рівень стандарту): підруч. для 11 кл. закладів загальної середньої освіти/ П.П. Попель, Л.С. Крикля.- Київ: ВЦ “Академія”, 2019.– § 13 с. 73-79. https://lib.imzo.gov.ua/wa-data/public/site/books2/pidruchnyky-11-klas-2019/20-himiya-11-klas/16-07-himija-11-2019-248.pdf Тест «На Урок» «Гальванічний елемент» http://surl.li/cbppj