Презентація до уроку "Протидія тиску, насильству і цькуванню. Підліткові компанії" ВЖР 6 клас

Про матеріал
Презентацію створено за матеріалами підручника для 6 класу закладів загальної середньої освіти ВЧИМОСЯ ЖИТИ РАЗОМ. Автори підручника: Тетяна Воронцова, Володимир Пономаренко, Катерина Василенко, Ірина Лаврентьєва, Олена Хомич, Наталія Андрук. Джерело зображень, використаних у презентації: freepik.com
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Вчимося Жити Разом6 клас. Протидія тиску, насильству і цькуванню. Підліткові компаніїНа цьому уроці ви: • проаналізуєте ознаки дружніх, недружніх та небезпечних компаній; • дізнаєтесь про способи протидії маніпуляціям, пліткам і образам; • потренуєтеся протидіяти недружнім діям однолітків; • розвиватимете уміння розпізнавати види та прояви фізичного й психологічного насилля. Олена ГАЙДАШУрок 10

Номер слайду 2

Зворотній зв’язок«Про що ми говорили нa минулому зaнятті»? «Говорили, про якості, необхідні волонтерам та лідерам»«Ha цьому уроці ми поговоримо про дружні й недружні компaнії і як припиняти aгресію тa нaсилля» ДОШКА СЛІВ• дружні, недружні та небезпечні компанії • психологічний тиск • маніпуляції • протидія насиллю

Номер слайду 3

Вправа «Знайомство»Завдання: назвіть по черзі те, що вам подобається робити разом з друзями - однолітками. Підсумуємо. Вплив однолітків може бути позитивним або негативним. Важливо розрізняти дружні стосунки, недружні та небезпечні компанії. Тому сьогодні ми будемо вчитися розрізняти дружні і недружні компанії та з’ясуємо, як припинити агресію та насилля.

Номер слайду 4

Дружні, недружні та небезпечні компаніїРобота з підручником с.64 Бажання мати друзів — природна потреба людини. У компанії друзів можна обговорити спільні проблеми, захоплення, плани на майбутнє. Для нашого здоров'я і безпеки важливо навчитися розрізняти дружні, недружні та небезпечні компанії.

Номер слайду 5

Робота з підручником с.64• мають ватажка і жорсткі правила; • вимагають повної відданості, за непокору можуть карати, вчинити жорстку розправу; • пропонують небезпечні ігри чи розваги; • забороняють спілкування поза групою, ставляться до інших зверхньо чи агресивно• можуть ділитися на невеликі групи, які сваряться між собою; • не поважають і не підтримують одне одного, не цікавляться спільними справами; • неохоче приймають інших людей у компанію; • кожен із членів компанії може почуватися самотнім. Небезпечні компаніїНедружні компанії• приймають вас такими, якими ви є; • толерантно й доброзичливо ставляться до думок і поглядів інших; • з радістю приймають у своє коло нових друзів; • не мають жорстких правил і одного ватажка; • кожен із членів групи відчуває повагу і підтримку Дружні компанії

Номер слайду 6

Запитання для обговорення. Чому людям важливо перебувати в оточенні однодумців, мати друзів та компанію для спілкування?Як дружні, недружні та небезпечні компанії можуть вплинути на здоров’я, безпеку та самооцінку її учасників?Об’єднайтесь у 4 групи за видами молодіжних субкультур: «готи», «панки», «хіпі», «емо». Ознайомтесь із інформацією ( на наступних слайдах)

Номер слайду 7

Робота з підручником с.64. Перейдіть за покликанням http://is.gd/LXIrz. K Вплив субкультур може бути як позитивним, так і негативним. Обговоріть, як ці субкультури можуть вплинути на здоров’я й безпеку їхніх прихильників. Ознайомтеся з деякими видами молодіжних субкультур

Номер слайду 8

Субкультура серед молоді: історія і сучасність. Готи. Цей молодіжний рух з’явився наприкінці 1980-х років у Норвегії та Великобританії. Саме у цей час з’явилися перші музичні групи, що грали достатньо похмуру музику із філософськими й містичними текстами, а їх музиканти одягалися майже виключно в чорний одяг. Тому характерним зовнішнім виглядом готів є чорний або темний одяг (чисто під старовину), чорне довге волосся, високі черевики, прикраси із срібла. Популярними є шкіряні штани, спідниці, плащі. Юнаки одягають на голови капелюхи. Дівчата віддають перевагу пишним платтям з корсетами. Часто на Інтернет-сторінках, присвячених готам, і на багатьох готичних прикрасах можна побачити кажанів, воронів і чорних кішок. Обговоріть: Коли виникла субкультура готів?Якими є їх мода і характерний зовнішній вигляд?Які тварини є символом субкультури?

Номер слайду 9

Субкультура серед молоді: історія і сучасність. Панки Любов до швидкої та енергійної рок-музики є особливістю субкультури панків. Ця субкультура виникла в середині 1960-х років у США й Великій Британії, коли під впливом « The Beatles» і «The Rolling Stones» з’явилося багато молодіжних гуртів, які грали рок-н-рол. Панки люблять шокувати незвичним зовнішнім виглядом. Деякі з них віддають перевагу ірокезам-зачіскам з різнокольоровим волоссям, піднятим догори. До прикрас панків належать ланцюги, шиповані напульсники, значки й нашивки з назвами улюблених груп чи політичними гаслами. В одязі дотримуються зручності: носять футболки, кеди, рвані й потерті джинси, кросівки. Деякі дівчата-панки носять яскравий макіяж, одягають короткі спідниці та рвані панчохи. Обговоріть: Коли виникла субкультура панків?Якими є їх мода і характерний зовнішній вигляд?

Номер слайду 10

ХіпіОбговоріть: Коли виникла субкультура хіпі?Яким є їх мода і характерний зовнішній вигляд?Які цінності є основними для представників цієї субкультури?Субкультура хіпі сформувалась на початку 1960-х років у США. Хіпі називають себе «дітьми квітів». Серед хіпі є досить велика кількість творчих людей – поетів, музикантів, художників, скульпторів. Їх основні цінності – це свобода, радість життя та безмежна любов до усіх людей. Прихильників культури хіпі легко впізнавали за зовнішнім виглядом. Більшість з них припиняли стригти волосся чи голитися, носили розширені донизу джинси й простий яскравий одяг та безліч різнокольорових браслетів ручної роботи з бісеру, шкіри, шнурків, ниток або стрічок. Залежно від кольору, товщини, візерунків, використаних при плетінні, можна було визначити життєву позицію, музичні уподобання і навіть вік власника браслета. Субкультура серед молоді: історія і сучасність

Номер слайду 11

Субкультура серед молоді: історія і сучасність. Емо. Субкультура емо утворилася на основі прихильників одноіменного музичного жанру. За твердженнями прихильників цієї субкультури, головне для них – емоції, і вони черпають їх звідусіль – із музики, книг, кіно. Ця субкультура остаточно сформувалася і пережила пік популярності у 2000-х, але розквіт був короткочасним. Була поширена серед підлітків 12-17 років(хоча часто трапляються й старші прихильники). Одяг емо зазвичай витриманий у чорно-рожевих кольорах. Також їм притаманні різні пов’язки на руках і зап’ястях, пояси із бляшками, рукавички без пальців. На ногах – чорні кросівки або кеди з рожевими шнурками. Еко-макіяж – підведені чорним олівцем очі, як у дівчат, так і серед хлопців. Зачіски також не поділяють на жіночі і чоловічі. Обговоріть: Коли виникла субкультура емо?Що є головною цінністю для прихильників цієї субкультури?Якими є їх мода і характерний зовнішній вигляд?

Номер слайду 12

 Підсумуйте. У вашому віці особливо важливим є відчуття приналежності до певної компанії , оскільки в підлітковому віці спілкування з однолітками виходить на перший план. Обговоріть у групах, як ці субкультури можуть вплинути на здоров’я й безпеку їх прихильників (позитивно і негативно)

Номер слайду 13

Робота з підручником с.65 Вплив найближчого оточення Люди, які нас оточують, найбільше впливають на те, ким ми є і ким ми одного дня станемо. ДрузіПроводять із тобою вільний час. З ними можна поговорити про все на світіЗавжди готові допомогти. Не видають твоїх секретів і не роблять тобі злаІноді ви сваритеся через дрібниціДеякі друзі можуть погано впливати на тебе Брати/сестри. Схожі на тебе і ростуть поруч із тобою. Ви ділите між собою домашні обов’язки. Вони захищають тебе і допомагаютьІноді надокучають чи, навпаки, приділяють тобі мало уваги. Батьки/опікуни- Люблять тебе, незважаючи ні на що-Піклуються про тебе, виховують, захищають і підтримують-Назавжди залишаються частиною твого життя-Іноді ваші смаки не збігаються-Деякі батьки/опікуни ставляться до дітей із розумінням, інші – надто контролюють їх або, навпаки, приділяють їм недостатньо уваги. Учителі-Навчають тебе і розвивають твої здібності-Допомагають розв’язувати проблеми, наставляють і виховують-Іноді бувають надто суворими, упередженими або несправедливими

Номер слайду 14

Запитання для обговорення. Як впливають на життя учня вашого віку батьки/опікуни?Який вплив мають брати і сестри? Вчителі? Друзі?Порівняйте свої стосунки з членами родини, друзями, вчителями ?Що спільного у цих стосунках?Чим вони різняться?

Номер слайду 15

Вплив однолітків: «+» і «-»Прочитайте ситуації. Поясніть, де вплив однолітків є позитивним, а де – негативним. Подруга переконує вас перейти дорогу в небезпечному місціДруг пропонує вам збрехати батькам. Сусідка, яка живе поруч, пропонує відвідувати спортивну секцію. Однокласник побачив, що ви отримали погану оцінку і пропонує свою допомогу. Друзі з музичної школи пропонують взяти участь у благодійному концертіВаша нова подруга забороняє вам спілкуватися з іншими друзями. Однокласники пропонують втекти з уроків. Однокласник підбиває вас не приймати новеньку ученицю у гру

Номер слайду 16

Підсумуйте. Як ви розумієте цитату героя творів про Гаррі Поттера Альбуса Дамблдора: «Треба бути дуже хоробрим, щоб чинити опір ворогам, але потрібна не менша хоробрість, щоб чинити опір друзям». «Вміння розпізнавати впливи оточення зменшує кількість випадків, коли через свою необізнаність людина може опинитися у складній життєвій ситуації чи зробити помилковий вибір»

Номер слайду 17

Фізкультхвилинкаhttps://www.youtube.com/watch?v=k. NWwid8 OAVM

Номер слайду 18

Робота з підручником с.66 Як реагувати на недружні діїНа жаль, іноді однолітки поводяться недружньо: тиснуть, пліткують, ображають, намагаються маніпулювати. У таких ситуаціях важливо вміти протистояти цьому. Як протидіяти маніпуляціям і тиску Якщо вам не подобається пропозиція, можна сказати: • «Я не хочу цього робити». •«Япередумав/передумала, тому не робитиму цього». • «Це змушує мене почуватися погано. Я не хочу цього». • «Звучить як не дуже гарна ідея. Я у цьому не братиму участі». Якщо вас ображають друзі Якщо друг/подруга ображає вас, можна сказати: • «Я засмучений/засмучена. Здається, ти злишся на мене, і я не розумію чому». • «Мені було дуже сумно, коли ти не запросив/запросила на свій день народження». • «Я злюся, тому що ти порушив / порушила свою обіцянку і розповів /розповіла мій секрет». • «Я збентежений/збентежена. Під час канікул ми спільно проводили всі дні, а тепер ти кажеш, що ми не товаришуємо Як припинити плітки. Коли про вас чи поряд із вами пліткують, ви можете сказати:• «Я не думаю, що це правда. Не треба казати таке».• «Це схоже на плітки. Давай змінимо тему».• «Агов, не треба такговорити. Якщо вони нас почують, то розлютяться, і матимуть рацію».• «Ох, припиніть. Ось так і починаються брехливі чутки»

Номер слайду 19

Давайте пограємо! Запитання для обговорення. У чому можуть виявлятися недружні дії?Як протидіяти маніпуляціям і тиску однолітків?Яким способом можна припинити плітки?Як вчинити, якщо вас ображають?Підсумуйте. Важливо вміти реагувати на недружні дії під час спілкування. Об’єднайтеся в пари й розіграйте сценки, як реагувати на маніпуляції, плітки, образи, тис однолітків. Можете скористатися порадами ( слайд 19)

Номер слайду 20

Робота з підручником с.67 Розпізнаємо прояви насилля. Обзивання, прізвиська, погрози, штовханина, бійки —це прояви насилля. Розрізняють фізичне та психологічне насилля. ПСИХОЛОГІЧНЕ НАСИЛЛЯФІЗИЧНЕ НАСИЛЛЯзаподіяння психологічної або емоційної шкоди людинізаподіяння шкоди тілу чи майну людини

Номер слайду 21

Робота з підручником с.67 Удари, стусани, щипання. ФІЗИЧНЕ НАСИЛЛЯзаподіяння шкоди тілу чи майну людини. Умисне штовхання. Користування без дозволу або псування чужих речей. Фізичне насилля включає

Номер слайду 22

Робота з підручником с.67 ПСИХОЛОГІЧНЕ НАСИЛЛЯ заподіяння психологічної або емоційної шкоди людиніЗаподіяння психологічної або емоційної шкоди людиніОбзивання, поширення пліток Погрози. Умовляння інших, щоб вони не дружили з кимось. Піддражнювання, кепкування. Психологічне насилля включаєІгнорування, бойкот

Номер слайду 23

Розпізнаємо насилля. Прочитайте ситуації, у яких відбулося насилля. Обговоріть, який вид насилля було виявлено у кожній ситуації? Як цьому протидіяти?15-річна Анна силомиць зачиняє молодшого брата Михася в кімнаті щотижня, коли до неї приходять друзі. Вона робить це, щоб Михась не заважав їй проводити час з друзями. Якщо він відмовляється тихо сидіти у своїй кімнаті, вона його б’є. Настя і Аліна – однокласниці й близькі подруги. Останнім часом вони часто сваряться. Настя почала принижувати Аліну перед іншими однокласниками, обзивати її, розпускати плітки й казати, щоб інші учні не спілкувалися з Аліною. Сашко найменший у родині. Йому 10 років. Він має брата Сергія, якому 15 років, і 13-річну сестричку Катю. Старші брат та сестра постійно кривдять малого, кепкують із нього, навіть прізвисько для цього образливе вигадали. Батьки на цю ситуацію не зважають, мовляв, діти самі розберуться, головне, щоб не билися. Але Сашка це дуже пригнічує. Андрій у школі часто поводить себе агресивно, ображає інших дітей. На початку нового навчального року почав збігати з дому. Якось вчителька фізкультури, побачивши під час уроку синці на тілі хлопця, розказала про це класному керівнику та директору школи. З’ясувалось, що Андрія і його маму часто б’є батько.

Номер слайду 24

Трибуна. Правило «Піднятої руки»Пригадайте, яку тему ми сьогодні опрацювали

Номер слайду 25

Висновки. Бажання мати друзів і компанію для спілкування – природна потреба. Якщо ви стали жертвою або свідком насилля, завжди намагайтеся припинити його. Важливо вміти реагувати на недружні дії під час спілкування. Якщо у вас не виходить зробити це самостійно, зверніться до батьків, психолога, адміністрації школи або в поліцію. Дружні компанії з радістю беруть у своє коло нових друзів, поважають і підтримують одне одного

Номер слайду 26

Мозаїка завдань до теми. Установіть відповідність між видами та їх проявами. Фізичне насилля. Псування чужих речейІгнорування, бойкот. Психологічне насилля. Умисне штовхання. Погрози, обзивання

Номер слайду 27

Мозаїка завдань до теми. Прочитайте ситуації В якій із них є насилля? Який це вид насилля?Ілля хоче бути схожий на Микиту, знайомого старшокласника, тому копіює його в усьому. Однак Микита зверхньо ставиться до Іллі, а також погрожує, що поб’є його після уроків, якщо той не віддасть йому кишенькові грошіПід час гри у волейбол на уроці фізкультури Сашко , не розрахувавши силу, відбив м’яча так, що той полетів та вдарив Мілану по голові. Від несподіванки та болю дівчинка розплакалася та побігла до вчителя.

Номер слайду 28

Оцініть свої досягнення. Я можу розпізнати дружні, недружні та небезпечні компанії Я вмію аналізувати прояви маніпуляцій, тиску і насилля, протидіяти їм

Номер слайду 29

Домашнє завдання. Опрацювати презентацію (підручник с.63-68)Виконати тестові завдання за лінком https://vseosvita.ua/test/start/psi849

Номер слайду 30

Використані джерела. Презентацію створено за матеріалами підручника для 6 класу закладів загальної середньої освіти ВЧИМОСЯ ЖИТИ РАЗОМАвтори підручника: Тетяна Воронцова, Володимир Пономаренко, Катерина Василенко, Ірина Лаврентьєва, Олена Хомич, Наталія Андрук

pptx
Додано
25 лютого
Переглядів
317
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку