Презентація до уроку "Протидія тиску, насильству і цькуванню. Стоп булінг" ВЖР 6 клас

Про матеріал
Презентацію створено за матеріалами підручника для 6 класу закладів загальної середньої освіти ВЧИМОСЯ ЖИТИ РАЗОМ. Автори підручника: Тетяна Воронцова, Володимир Пономаренко, Катерина Василенко, Ірина Лаврентьєва, Олена Хомич, Наталія Андрук Джерело зображень, використаних у презентації: freepik.com
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Урок 11 Вчимося Жити Разом6 клас. Протидія тиску, насильству і цькуванню. Стоп булінг. Протидія агресії та насиллю. Булінг (цькування). Кібербулінг. Джерела допомоги. На цьому уроці :• дізнаєтеся про ознаки булінгу; • дослідите прояви кібербулінгу; • проаналізуєте, що робити в ситуації булінгу; • обговорите джерела допомоги постраждалим від булінгу. Олена ГАЙДАШ

Номер слайду 2

Зворотній зв’язок. Про що ми говорили нa минулому уроці? Сьогодні ми поговоримо про прояви насилля, які систематично застосовуються до однієї дитини в середовищі учнів. Разом знайдемо шляхи допомоги постраждалій дитині та спробуємо убезпечити себе, щоб не зіграти одну з ролей у булінгу. Важливо пам’ятати, що в ситуації булінгу може опинитися будь-хто. ДОШКА СЛІВ• БУЛІНГ (ЦЬКУВАННЯ)• КІБЕРБУЛІНГ• ДЖЕРЕЛА ДОПОМОГИ

Номер слайду 3

На жаль, деякі люди можуть називати нас словами, які є для нас неприємними, використовувати образливі прізвиська. Це є проявом психологічного насилля. Але іноді відбуваються прояви насилля, які систематично застосовуються до однієї дитини в середовищі учнів. Це явище називають булінгом. Основна відмінність булінгу від конфлікту та агресії – це систематичність, повторюваність неприйнятних дій.

Номер слайду 4

Що таке булінг. Робота з підручником с.70 Булінг (цькування) — це постійна агресивна поведінка однієї людини або групи людей стосовно іншої. Булінг супроводжується постійним фізичним і психологічним тиском, спрямованим на приниження людської гідності. Булінг треба відрізняти від агресивних дій, які мають поодинокий характер і не спрямовані на приниження.

Номер слайду 5

Робота з підручником с.70 Ролі учасників завжди чітко розподілені на агресора та жертву. Ролі учасників не розподіленіБУЛІНГНЕ БУЛІНГПовторюваність дій з метою приниження. Нерівність сил агресора і жертви. Поодинокі випадки без мети приниження. Вільне висловлення думок кожною стороною Відмінність булінгу від інших агресивних дій

Номер слайду 6

Вправа «Ситуація»Прочитайте ситуації . Визначте, які з них є булінгом, а які — ні. Чи всі ознаки булінгу у них наявні? Уляна забрала мобільний телефон Міли й погрожує, що викладе її особисті фото в інтернет. Це повторюється неодноразово. Тимофій часто є свідком того, як Матвій та його друзі насміхаються з Віки: забирають окуляри, кидають на підлогу зошити та книжки, топчуть їх. Інші учениці класу бачили, як Віка плаче у туалеті під час перерви. На перерві Славко випадково штовхнув Гліба. Той упав, а з його портфеля на підлогу розсипалися всі зошити й підручники. Наведіть свій приклад ситуації, яка є булінгом.

Номер слайду 7

Робота з підручником с.71 Кібербулінг. Кібербулінг — це булінг, який здійснюється із застосуванням цифрових технологій. Він може відбуватися в соціальних мережах, месенджерах, на ігрових платформах тощо. Кібербулінг має на меті залякування, образи, приниження тих, проти кого він спрямований Пам’ятайте, що в інтернеті діють такі самі норми та правила, як і в реальному житті. Кожен має право на повагу і доброзичливе ставлення до себе а також на захист своєї гідності!Одним із способів протидії булінгу в соціальних мережах є блокування кривдника. Соціальні мережі зобов’язані підтримувати безпеку своїх користувачів. Тому треба також офіційно повідомити про булінг адміністраторам.

Номер слайду 8

Прояви кібербулінгу. Публічне розголошення особистої інформації — поширення особистої інформації з метою образи чи шантажу. Нападки — найчастіше це повторювані образливі повідомлення, спрямовані на жертву (наприклад, сотні повідомлень, постійні образливі коментарі на сторінці). Форми кібербулінгу: Наклеп — поширення принизливої або образливої неправдивої інформації про людину. Це можуть бути текстові повідомлення, фото, меми тощо. Самозванство — це ситуації, коли одна людина видає себе за іншу, використовуючи пароль доступу до її акаунту в соціальних мережах, блогу, пошти, системи миттєвих повідомлень. Робота з підручником с.71

Номер слайду 9

Дослідіть соцмережу або месенджер, якими ви користуєтеся. Перевірте налаштування публічності ваших особистих даних. Дізнайтеся, як ви можете заблокувати небажаного користувача. Обов’язково!!!

Номер слайду 10

Фізкультхвилинкаhttps://www.youtube.com/watch?v=k. NWwid8 OAVM

Номер слайду 11

У булінгу та кібербулінгу немає нічого серйозного. Це просто дражнилки. МІФ . Жертви булінгу переживають важкі емоції – почуття приниження та сором, страх, розпач і злість. Інколи така ситуація може заподіяти людині непоправну шкоду. МІФ чи ФАКТ ?

Номер слайду 12

Якщо над кимось знущаються, він сам винен у цьому. МІФ. Ні з кого не можна знущатися! Кривдник несе повну відповідальність за свої дії. МІФ чи ФАКТ ?

Номер слайду 13

Дехто з тих, над ким знущалися, може почати ображати інших. ФАКТ. На жаль , деякі люди, які зазнали принижень, згодом так само зганяють свою злість на інших. МІФ чи ФАКТ ?

Номер слайду 14

Коли ти бачиш, що з когось знущаються, найкраще вдати, ніби нічого не помічаєш. МІФ. Не існує поняття «невинний спостерігач». Якщо ти бачиш, що над кимось знущаються, і нічого нікому про це не кажеш, то не розв’язуєш проблему, а певною мірою стаєш співучасником булінгу. МІФ чи ФАКТ ?1 – виступити проти булера (дати йому зрозуміти, що такі його дії оцінюєте негативно) 3 – повідомити близьким дорослим та адміністрації сайту про факт некоректної поведінки в інтернеті.2- підтримати жертву(особисто чи в публічному віртуальному просторі висловлюючи думку про те, що кібербулінг – це погано; цим ви надаєте емоційну підтримку, що дуже потрібно постраждалій людині)Ви можете:

Номер слайду 15

Не варто використовувати назви міст, імена, номери телефонів та дату народження як надійні паролі. ФАКТ. Існують спеціальні програми-відмички, які послідовно перебирають усі слова у словнику та цифри, і в такий спосіб можуть розкрити простий пароль. МІФ чи ФАКТ ?

Номер слайду 16

Якщо ви збираєтеся поширити інформацію, фотографії своїх знайомих, не треба запитувати їхнього дозволу. МІФ. Обов’язково спершу спитайте у них дозволу. Можливо, комусь буде неприємно, що ви поширили інформацію про нього. МІФ чи ФАКТ ?

Номер слайду 17

Усе, що ви публікуєте онлайн, може бути розповсюджене набагато ширше. ФАКТ. Майже кожен користувач може роздрукувати фотографії, відео та інші ваші приватні дані. Не забувайте про налаштування конфедиційності: обмежте читацьку аудиторію своїми друзями. Майте на увазі, що вони можуть переслати вашу інформацію іншим користувачам. МІФ чи ФАКТ ?

Номер слайду 18

Підсумуємо. Треба пам’ятати, що ні з кого не можна знущатись – ні в реальному, ні у віртуальному світі.

Номер слайду 19

Робота за підручником с.73 Як протидіяти булінгу Якщо булінг відбувається з вами або з кимось іншим, скористайтеся порадами протидії булінгу, розробленими Дитячим фондом ООН (ЮНІСЕФ). Що робити, якщо ви бачите, як булять іншого?Якщо ваш друг чи подруга поділилися з вами, що вони потрапили в ситуацію булінгу, обов’язково говоріть з ними про це — вони потребують вашої підтримки. Порадьте звернутися по допомогу до дорослих, яким вони довіряють. Ви можете бути тим, хто нарешті почне про це говорити. Якщо бачите ситуацію булінгу, одразу кличте на допомогу дорослих, які є поруч. Якщо вам пропонують приєднатися до булінгу або дивитися на те, що відбувається, рішуче відмовляйтеся

Номер слайду 20

Що робити, якщо вас булять. Не тримайте це в секреті. Вирішіть, кому ви довіряєте і можете про це розповісти. Не звинувачуйте себе, не виправдовуйте дії інших. Ніхто не має права порушувати ваші кордони, примушувати робити щось, принижувати чи ображати вас. Просіть про допомогу. Якщо трапилася будь-яка небезпечна ситуація, звертайтеся по допомогу до адміністрації школи, вчителів, старших учнів, батьків. Проконсультуйтеся зі шкільним психологом, щоб відновити відчуття впевненості у своїх силах та зрозуміти, як діяти далі. Робота за підручником с.73 Як протидіяти булінгу

Номер слайду 21

Коли неформальні методи не допомагають, офіційно зверніться (самі чи з батьками) до адміністрації школи або в поліцію. Ви маєте право жити й навчатись у безпечних умовах, і є люди, які зобов’язані їх забезпечити. Робота за підручником с.73 Як протидіяти булінгу

Номер слайду 22

Перегляньте відео. Перейдіть за покликанням http://is.gd/npm. F27 Перегляньте відео. Назвіть, які способи протидії агресії та насильству в учнівському середовищі ви запам’ятали

Номер слайду 23

Запитання для обговорення. До кого можна звернутись за допомогою у ситуаціях булінгу?Який фахівець допоможе знову здобути впевненість у собі та підвищити самооцінку, усуваючи наслідки булінгу?Якщо ви постраждали від булінгу, можливо , вам варто звернутися до психолога або психотерапевта. Цей фахівець може допомогти вам, або вашим знайомим знову здобути впевненість у собі та підвищити самооцінку, усуваючи наслідки знущань. Якщо бачите ситуацію булінгу, одразу кличте на допомогу дорослих, які є поруч. Якщо вам пропонують приєднатися до булінгу або дивитися на те, що відбувається, рішуче відмовляйтеся.

Номер слайду 24

Робота за підручником с.73 Вправа «Джерела допомоги»У ситуаціях булінгу треба звернутися по допомогу до ваших батьків/опікунів або іншого дорослого, якому ви довіряєте. У школі ви можете звернутися до психолога, спортивного тренера чи улюбленого вчителя. Можете також звернутися до Національної гарячої лінії для дітей та молоді за номером 0 800 500 225 (з мобільного або стаціонарного телефону) або 116 111 (з мобільного), щоб поговорити з професійним консультантом.

Номер слайду 25

Робота за підручником с.73 Контакти Національної гарячої лінії для дітей та молоді

Номер слайду 26

Запитання для обговорення. За якими номерами телефону можна отримати допомогу у випадку булінгу від професійного консультанта Національної гарячої лінії для дітей та молоді?ПАМ’ЯТАЙТЕ!!!Якщо не зупинити кривдника, можуть постраждати інші діти

Номер слайду 27

Дошка підтримки. Намалюйте емблему і запишіть всередині по одному способу допомоги чи висловлення підтримки людині, яка постраждала від булінгу.

Номер слайду 28

Зробимо підсумки. Тривалі прояви насилля, які систематично застосовуються до однієї дитини в середовищі учнів називають булінгом. Якщо ти став свідком булінгу чи його жертвою, обов’язково постарайся припинити це, а коли не виходить – повідом дорослих (батьків, психолога, адміністрацію школи або поліцію).

Номер слайду 29

Мозаїка завдань до теми. Наведіть приклади конкретних ситуацій, коли когось кривдять. Визначте, це агресивні дії чи булінг. За якими ознаками ви це встановили?

Номер слайду 30

Мозаїка завдань до теми. ГНІВОБРАЗАРОЗЧАРУВАННЯСУМСТРАХВОРОЖІСТЬПрочитайте назви емоцій і почуттів, які можуть виникати в учасників булінгу. Назвіть щонайменше три способи, які допомагають заспокоїтися

Номер слайду 31

Мозаїка завдань до теми. Напишіть діалог і розіграйте сценки про те, як діяти, коли:на перерві вас ображає однокласникподруга підмовляє вас написати образливий коментар під фото спільного знайомого, бо вважає, що це веселодруг пропонує вам цькувати новеньку ученицю

Номер слайду 32

Домашнє завдання. Опрацювати презентацію (підручник с.63-68)Виконати тестові завдання за лінком https://vseosvita.ua/test/start/fxl234

Номер слайду 33

Самооцінювання. Оцініть свої досягнення. Я вмію аналізувати способи протидії булінгу. Я можу допомогти постраждалим від булінгу. Я знаю, як припинити булінг і звернутися по допомогу

Номер слайду 34

Використані джерела. Презентацію створено за матеріалами підручника для 6 класу закладів загальної середньої освіти ВЧИМОСЯ ЖИТИ РАЗОМАвтори підручника: Тетяна Воронцова, Володимир Пономаренко, Катерина Василенко, Ірина Лаврентьєва, Олена Хомич, Наталія Андрук. Джерело зображень, використаних у презентації: freepik.com

pptx
Додано
25 лютого
Переглядів
973
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку