Презентація до уроку розвитку зв'язного мовлення у 2 класі. " Робота із деформованим текстом. Білочка і заєць".

Про матеріал

Пропоную презентацію до уроку української мови у 2 класі. Матеріал уроку допоможе нагадати дітям раніш отримані знання про текст, мовлення, речення. Навчить встановлювати послідовність подій, правильно і грамотно будувати невеличке оповідання. Урок буде легким і невимушеним, в усній формі, так як побудован на основі спогадів раніш вивченого матеріалу, але завдання будуть більш складнішими. За вашим бажанням ви зможете разом з учнями складати текст письмово.

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Розвиток зв'язного мовлення. Мова. Речення. Текст. Ознаки тексту. Робота з деформованим текстом. Підготувала: вчитель початкових класів Запорізької гімназії № 80 Шатунова Алла Федорівна

Номер слайду 2

Привітання. Вітаю вас, мої любі учні! Сьогодні у нас урок розвитку зв'язного мовлення. Нас чекає багато цікавих завдань, які допоможуть нам скласти невеличкий текст. А от чи вдасться нам це… Я впевнена, що так. Бо ви найкращі учні. Тож посміхніться і почнемо урок.

Номер слайду 3

Друзі, дайте відповіді на запитання. Що таке мовлення? Все, що ми говоримо. Для чого потрібне мовлення? Щоб спілкуватися. Яке буває мовлення? Усне і писемне.

Номер слайду 4

Відгадай, яке це мовлення?{93296810-A885-4 BE3-A3 E7-6 D5 BEEA58 F35}Подзвонив по телефону. Відповів на уроціСпитав у матусіНаписав листа. Прочитав листа

Номер слайду 5

Для якої мови потрібні:

Номер слайду 6

Із чого складається наше мовлення? Що таке речення? Закінчена думка. Складаючи речення, ми про когось або про щось сповіщаємо один одному, ділимось з оточуючими думками, відчуттями. Діти, а як ви вважаєте, чи достатньо одного речення, щоб дізнатися про предмет, чи подію? Потрібно декілька речень, оповідання, текст.

Номер слайду 7

Що ж таке текст?Сиділи на дереві котики два: Котик біленький, а киця – руда. Від собак поховались мабуть,Бо сильно дрижать і хвостами трясуть.Їм я кажу: «Не бійтесь, малі. Бо вас від собаки спасуть школярі». Взяли школярі на руки малихІ врятували від песиків злих. Принесли руденьке й біленьке додому, дали молочка вони тому й тому.{00 A15 C55-8517-42 AA-B614-E9 B94910 E393} Можна це назвати текстом? Чому?{93296810-A885-4 BE3-A3 E7-6 D5 BEEA58 F35}Якщо це текст, то у ньому повинна бути ТЕМА.( про кого або про що йдеться у тексті){7 DF18680-E054-41 AD-8 BC1-D1 AEF772440 D}Визначте тему цього тексту

Номер слайду 8

Дітки, пригадайте, а що ж таке головна думка тексту?{00 A15 C55-8517-42 AA-B614-E9 B94910 E393}ГОЛОВНА ДУМКА ТЕКСТУ – це те , що до нас хотів донести автор, до чого він нас закликає.

Номер слайду 9

Пограємо у гру «Відгадай казку»- Дід, баба, курочка, яєчко.- Дід, собачка, рукавичка, звіри.- Сестричка, братик, гуси, Баба яга.- Онука, баба, дід, ріпка, мишка.{00 A15 C55-8517-42 AA-B614-E9 B94910 E393} А що вам допомогло відгадати ці казки?{7 DF18680-E054-41 AD-8 BC1-D1 AEF772440 D}ОПОРНІ СЛОВА

Номер слайду 10

Підсумуємо. Отже, мої любі, щоб скласти гарний і грамотний текст, потрібно для себе визначити ТЕМУ і ГОЛОВНУ ДУМКУ. Для роботи також потрібні опорні слова, без них ніяк не обійтися.

Номер слайду 11

Робота із деформованим текстом. Зайчик та білочка Не впізнали звірятка один одного. Влітку потоваришували білочка із зайчиком. Білочка була руденька, а зайчик сіренький. Вони приходили на галявину і гралися. Одного разу, взимку, вони зустрілися. Шубка у зайчика стала біленька, а у білочки сіренька. Но ось настала зима. Навкруги лежить пухнастий сніг. Холодно у лісі.

Номер слайду 12

Давайте прочитаємо всі частини тексту. Як ви вважаєте, з чого почалася ця історія? В яку пору року?Про яку пору року потім йдеться у тексті?Що сталося з героями взимку?Чим закінчилася ця історія?{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Но ось настала зима. Навкруги лежить пухнастий сніг. Холодно у лісі.{93296810-A885-4 BE3-A3 E7-6 D5 BEEA58 F35}Влітку потоваришували білочка із зайчиком. Білочка була руденька, а зайчик сіренький. Вони приходили на галявину і гралися.{00 A15 C55-8517-42 AA-B614-E9 B94910 E393}Одного разу, взимку, вони зустрілися. Шубка у зайчика стала біленька, а у білочки сіренька.{21 E4 AEA4-8 DFA-4 A89-87 EB-49 C32662 AFE0}Не впізнали звірятка один одного.{7 DF18680-E054-41 AD-8 BC1-D1 AEF772440 D}В процесі аналізу будемо змінювати розташування частин тексту.

Номер слайду 13

Діти, давайте спробуємо прочитати текст, який ми утворили.{F5 AB1 C69-6 EDB-4 FF4-983 F-18 BD219 EF322} Влітку потоваришували білочка із зайчиком. Білочка була руденька, а зайчик сіренький. Вони приходили на галявину і гралися. Но ось настала зима. Навкруги лежить пухнастий сніг. Холодно у лісі. Одного разу, взимку, вони зустрілися. Шубка у зайчика стала біленька, а у білочки сіренька. Не впізнали звірятка один одного.{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A} Ми отримали з вами зв'язний текст?{7 DF18680-E054-41 AD-8 BC1-D1 AEF772440 D}Чи правильно встановили послідовність подій?

Номер слайду 14

Сподіваюсь, мої любі, вам було цікаво сьогодні на уроці. Обирайте свій настрій.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Денисенко Олена Вікторівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Пов’язані теми
Українська мова, Презентації
НУШ
Додано
17 січня
Переглядів
194
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку