Пропоную презентацію до уроку української мови у 2 класі. Матеріал уроку допоможе нагадати дітям раніш отримані знання про текст, мовлення, речення. Навчить встановлювати послідовність подій, правильно і грамотно будувати невеличке оповідання. Урок буде легким і невимушеним, в усній формі, так як побудован на основі спогадів раніш вивченого матеріалу, але завдання будуть більш складнішими. За вашим бажанням ви зможете разом з учнями складати текст письмово.
Із чого складається наше мовлення? Що таке речення? Закінчена думка. Складаючи речення, ми про когось або про щось сповіщаємо один одному, ділимось з оточуючими думками, відчуттями. Діти, а як ви вважаєте, чи достатньо одного речення, щоб дізнатися про предмет, чи подію? Потрібно декілька речень, оповідання, текст.
Що ж таке текст?Сиділи на дереві котики два: Котик біленький, а киця – руда. Від собак поховались мабуть,Бо сильно дрижать і хвостами трясуть.Їм я кажу: «Не бійтесь, малі. Бо вас від собаки спасуть школярі». Взяли школярі на руки малихІ врятували від песиків злих. Принесли руденьке й біленьке додому, дали молочка вони тому й тому.{00 A15 C55-8517-42 AA-B614-E9 B94910 E393} Можна це назвати текстом? Чому?{93296810-A885-4 BE3-A3 E7-6 D5 BEEA58 F35}Якщо це текст, то у ньому повинна бути ТЕМА.( про кого або про що йдеться у тексті){7 DF18680-E054-41 AD-8 BC1-D1 AEF772440 D}Визначте тему цього тексту
Пограємо у гру «Відгадай казку»- Дід, баба, курочка, яєчко.- Дід, собачка, рукавичка, звіри.- Сестричка, братик, гуси, Баба яга.- Онука, баба, дід, ріпка, мишка.{00 A15 C55-8517-42 AA-B614-E9 B94910 E393} А що вам допомогло відгадати ці казки?{7 DF18680-E054-41 AD-8 BC1-D1 AEF772440 D}ОПОРНІ СЛОВА
Робота із деформованим текстом. Зайчик та білочка Не впізнали звірятка один одного. Влітку потоваришували білочка із зайчиком. Білочка була руденька, а зайчик сіренький. Вони приходили на галявину і гралися. Одного разу, взимку, вони зустрілися. Шубка у зайчика стала біленька, а у білочки сіренька. Но ось настала зима. Навкруги лежить пухнастий сніг. Холодно у лісі.
Давайте прочитаємо всі частини тексту. Як ви вважаєте, з чого почалася ця історія? В яку пору року?Про яку пору року потім йдеться у тексті?Що сталося з героями взимку?Чим закінчилася ця історія?{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Но ось настала зима. Навкруги лежить пухнастий сніг. Холодно у лісі.{93296810-A885-4 BE3-A3 E7-6 D5 BEEA58 F35}Влітку потоваришували білочка із зайчиком. Білочка була руденька, а зайчик сіренький. Вони приходили на галявину і гралися.{00 A15 C55-8517-42 AA-B614-E9 B94910 E393}Одного разу, взимку, вони зустрілися. Шубка у зайчика стала біленька, а у білочки сіренька.{21 E4 AEA4-8 DFA-4 A89-87 EB-49 C32662 AFE0}Не впізнали звірятка один одного.{7 DF18680-E054-41 AD-8 BC1-D1 AEF772440 D}В процесі аналізу будемо змінювати розташування частин тексту.
Діти, давайте спробуємо прочитати текст, який ми утворили.{F5 AB1 C69-6 EDB-4 FF4-983 F-18 BD219 EF322} Влітку потоваришували білочка із зайчиком. Білочка була руденька, а зайчик сіренький. Вони приходили на галявину і гралися. Но ось настала зима. Навкруги лежить пухнастий сніг. Холодно у лісі. Одного разу, взимку, вони зустрілися. Шубка у зайчика стала біленька, а у білочки сіренька. Не впізнали звірятка один одного.{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A} Ми отримали з вами зв'язний текст?{7 DF18680-E054-41 AD-8 BC1-D1 AEF772440 D}Чи правильно встановили послідовність подій?