презентація до уроку "Ґрунт. Дослідження властивостей та складу ґрунту"

Про матеріал

Презентація містить весь хід уроку "Ґрунт. Дослідження властивостей та складу ґрунту" і є допомогою в його проведення, тобто повністю візуалізує даний урок.

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Номер слайду 2

Номер слайду 3

Номер слайду 4

Номер слайду 5

Чорнозем – це ґрунт степів із трав'янистою рослинністю. Він має найтовстіший шар гумусу, що визначає виключну природну роючість. Саме гумус надає цьому ґрунту виразного чорного кольору. Підзолистий ґрунт утворюється у мішаних та хвойних лісах. Його колір сіруватий, як у золи, тому він і отримав таку назву. Верхній шар підзолистого ґрунту – це лісова підстилка, під якою лежить тонкий шар гумусу. Тому родючість підзолистого ґрунту невисока. Болотисто-підзолистий ґрунт утворюється в умовах дуже високої вологи. Ці ґрунти можуть містити шари торфу. Перезволоження заважає росту рослин. Але якщо ґрунт осушити, то можна отримувати високі врожаї. Сірі лісові ґрунти. Орний горизонт цих ґрунтів містить мало органічної речовини і біологічно малоактивний. Реакція ґрунту кисла. Тому важливими заходами є поступове поглиблення орного шару із одоночасним внесенням добрив (краще лужних).

Номер слайду 6

Солончак — один із типів засоленого ґрунту. У його поверхневому шарі містяться розчинні солі у кількості більше ніж 1%. Родючість такого ґрунту низька, тому що більшість рослин рости в ньому не можуть. Солончаки, як правило, утворюються в результаті неправильної господарської діяльності людини, яка порушує рівновагу в природі. Засолені ґрунти, в тому числі солончаки, можна відновлювати.

Номер слайду 7

Номер слайду 8

ВЛАСТИВОСТІ ГРУНТУ СКЛАД ГРУНТУ ВОДА ПОВІТРЯ ГУМУС ПІСОК І ГЛИНА

Номер слайду 9

1. Виконуйте тільки ті досліди, що узгоджені з учителем; 2. Забороняється брати речовини руками і куштувати їх на смак; 3. Забороняється самовільно зливати або змішувати реактиви; 4. Якщо кислота або луг потрапили на руки або одяг, негайно змийте їх великою кількістю води і повідомте про це учителя.

Номер слайду 10

І. Ознаки азотного голодування рослин: 1 — кукурудза: а — типові симптоми нестачі азоту, б, в — гостра нестача; 2 — помідор: а — гостра нестача азоту на старих листках, б — гостра нестача на молодих листках, в — нормальний листок; 3 — цукровий буряк; 4 — огірок II. Ознаки фосфорного голодування рослин: 1 — кукурудза: а — нормальний листок, б —листок з дуже вираженою нестачею фосфору; 2 — ячмінь; 3 — овес; 4 — пшениця; 5 — жито; б — огірок: а — листок з гострими симптомами голодування, б — нормальний листок; 7 — картопля; 8 — конюшина червона; 9 — льон: а — рослина з гострою нестачею фосфору, б — рослина без ознак фосфорного голодування III. Ознаки калійного голодування рослин: 1 - кукурудза: а — сильний верхівковий некроз, б — початкова стадія нестачі калію; 2 — конюшина червона; 3—помідор: а, б — гостра нестача калію, в~ слабка нестача; 4 — картопля; 5 — кормова капуста; 6 — кормовий буряк, томат. Картопля з ознаками нестачі магнію

Номер слайду 11

Номер слайду 12

Висновки: 1. Ґрунт – це особлива система, продукт взаємодії живої та неживої природи. 2. Його властивості залежать від складу ґрунту. 3. Ґрунти у своєму складі містять воду, повітря, гумус, пісок, глину, карбонат, хлорид, сульфат-йони та йони Кальцію і Феруму. 4. Родючість ґрунту – основа благополуччя всіх мешканців екосистеми й людства взагалі. 5. Бережіть його! І не перетворюйте на… Гудронові озера Нерекультивована ділянка видобутку сірки.

ppt
Пов’язані теми
Хімія, Матеріали до уроків
Додано
23 грудня 2018
Переглядів
1400
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку