Презентація до уроку "Соціальне благополуччя" Основи здоров'я 8 клас

Про матеріал
У презентації розкрито відмінності понять «стать» і «гендер», описано гендерні ролі і стереотипи, як розвиваються стосунки між статями, надано поради як упевнено поводитись під час спілкування з друзями і протилежною статтю. Презентацію створено за матеріалами підручника Основи здоров’я для 8 класу закладів загальної середньої освіти. Автори підручника: І.Д.Бех, Т.В.Воронцова, В.С.Пономаренко, С.В.Страшко . Джерело зображень, використаних у презентації: freepik.com
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Соціальне благополуччя. Соціальні аспекти статевого дозрівання. Спілкування хлопців і дівчат. Принципи рівноправного спілкування. Основи здоров’я8 клас. У презентації розкрито відмінності понять «стать» і «гендер», описано гендерні ролі і стереотипи, як розвиваються стосунки між статями, надано поради як упевнено поводитись під час спілкування з друзями і протилежною статтю. Олена ГАЙДАШ

Номер слайду 2

— перше запитання про тебе, щойно ти з’явився на світ, хоча твою стать було виз­на­чено набагато раніше — у момент за­чаття. Стать виз­на­чає, є лю­дина чоловіком чи жінкою. Вона зумовлена структурою генів і є поняттям біологічним. Від статі залежить будова статевих органів, можливість стати матір’ю чи батьком, а також деякі інші ознаки: пропорції тіла (зріст, ширина плечей, об’єм стегон), розподіл жирових тканин, кількість волосся на тілі й на обличчі, особливості статевого дозрівання, м’язова сила, витривалість, риси облич­чя, тембр голосу і навіть міміка й хода. Що таке стать «Хлопчик чи дівчинка?»

Номер слайду 3

Об’єднайтесь у дві групи: хлопці і дівчата. Обидві групи записують відповіді на запитання: • «Які переваги бути хлопцем?» • «Які переваги бути дівчиною?»3. Порівняйте відповіді хлопців і дівчат. Обговоріть, що у цих відповідях подібне, а що — відмінне.

Номер слайду 4

Гендер (ста­тева роль) — поняття культурне і соціальне. Воно визна­чає риси характеру та особливості поведінки, які вважа­ють характерними для чоловіків і жінок у певному суспільстві. Наприклад, жінкам зазвичай приписують такі риси характеру, як турботливість, поступливість, емоційність, а чоловікам — лідерство, стриманість. Поведінка конкретної людини може відповідати прийнятій у суспільстві, а може, навпаки, вважатися характерною для протилежної статі. Так, чоловіки бувають мужніми і турботливими, а жінки — ніжними й енергійними. У цьому немає нічого поганого. Навпаки, вважається, що поєднання в одній лю­дині традиційно чоловічих і жіно­чих рис характеру робить її повноцінною і над­зви­чайно дієздатною особистістю, яка обирає стиль поведінки залежно від конкретної ситуації, а не обмежується тим, що відведено для її статі. Що таке гендер

Номер слайду 5

• з’являються самі по собі (без зовнішнього впливу);• є універсальними, не залежать від країни, культури, релігії (наприклад, тільки жінки народжують дітей); • ніколи не змінюються в історичному процесі; • властиві лише одній статі. Ознаки статі:

Номер слайду 6

• є культурною традицією; • суттєво відмінні в різних країнах і навіть в одній країні (залежно від населеного пункту чи соціального прошарку); • можуть змінюватися з часом; • властиві людям різної статі. Ознаки гендера:

Номер слайду 7

У Давньому Єгипті жінки вели родинний бізнес, а чоловіки займалися домашнім господарством. Жінки народжують дітей, а чоловіки — ні. У багатьох країнах жінкам платять за однакову роботу менше, ніж чоловікам. У підлітковому віці тембр голосу у хлопців змінюється («ламається»), а в дівчат — ні. У деяких культурах чоловіки завжди готують їжу, а жінки ремонтують оселі. У більшості країн традиційний одяг чоловіків — брюки, а в Шотландії — спідниця. Раніше жінки носили тільки спідниці, а тепер часто вдягають брюки. Жінки можуть годувати дітей груддю, а чоловіки — ні. У багатьох країнах, якщо родині потрібна допомога, дівчатка частіше, ніж хлопчики, кидають школу. У чоловіків ростуть борода і вуса, а в жінок — ні. Прочитайте факти. Поміркуйте, ознакою чого вони є: статі чи гендера? Який факт найбільше вас здивував?

Номер слайду 8

Від народження батьки виховують дитину відповідно до її статі. З цього приводу в усіх країнах існує чимало традицій. Наприклад, дівчаткам купують одяг рожевого кольору, а хлопчикам — блакитного; дівчаткам дарують ляльки, а хлопчикам — автомобілі. Дівчаткам пов’язують стрічки і наряджають їх у сукні, а хлопчиків коротко стрижуть і одягають у штанці. Батьки заохочують поведінку дитини, яка відповідає їхнім уявленням про те, як мають поводитися хлопчики і дівчатка. Формування гендерних ролей відбувається і під впливом інших чинників соціального середовища — вихователів, учителів, церкви, сусідів, телебачення, інших засобів масової інформації. Гендерні ролі і стереотипи

Номер слайду 9

Об’єднайтесь у 3 групи («одяг», «обов’язки», «розваги»). Запишіть на окремому аркуші приклади гендерних ролей у вигляді таблиці.{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}ХлопціДівчати Будь –яка стать. Одяг. Домашні обюов’язки. Розваги (ігри, хобі, види спорту)

Номер слайду 10

Спрощені уявлення про те, як мають поводитися люди різної статі, який одяг носити і чим займатися, називають гендерними стереотипами. Більшість гендерних стереотипів допомагають хлопчикам і дівчаткам підготуватися до соціальних ролей, які вони виконуватимуть у дорослому житті — матері чи батька, чоловіка чи дружини. Однак деякі гендерні стереотипи сформувалися дуже давно, в цілком інших історичних і соціальних умовах. Багато з них застаріли і нерідко обмежують можливості людей у сучасному світі. Також важливо пам’ятати, що гендерні стереотипи відображають те, що є характерним для більшості людей тієї чи іншої статі, і не враховують індивідуальних особливостей. Наприклад, емоційність вважається характерною жіночою рисою, а стриманість — чоловічою. Однак є чимало емоційних чоловіків і стриманих жінок.

Номер слайду 11

Об’єднайтесь у кілька змішаних за статтю груп і обговоріть ідеї щодо гендерної рівності (наприклад, обґрунтуйте, чому спорт однаково важливий для хлопців і для дівчат). По черзі продовжіть фразу: «Я щасливий(а), що я хлопець (дівчина), тому що...»жін. Жінки емоційніЧоловіки стриманіжінки стриманічоловіки емоційні

Номер слайду 12

Стать виз­на­чає, є лю­дина чоловіком чи жінкою. Вона зумовлена структурою генів і є поняттям біологічним. Гендер виз­на­чає риси характеру та особливості поведінки, які вважа­ються характерними для чоловіків і жінок у певному суспільстві. Це поняття культурне і соціальне. Гендерний розвиток людини відбувається під впливом родини, вихователів, учителів, ЗМІ. ВИСНОВКИ

Номер слайду 13

Стосунки між лю­дьми різної статі форму­ються з раннього дитинства у декілька етапів. Дитинство. Спостерігаючи за малюками, можна помітити, що хлопчики і дівчатка охоче гра­ються ра­зом. Та щойно завершується процес усвідомлення статі й гендерних ролей, як діти починають надавати перевагу своїй статі: дівчатка гра­ються з дівчатками, хлоп­чики — з хлоп­чиками. Як розвиваються стосунки між статями

Номер слайду 14

Підлітковий вік. З початком статевого дозрівання усе змінюється. Дівчата і хлопці виявля­ють інтерес одне до одного, по­чина­ють дружити, ра­зом слухати му­зику, ходити в кіно. Спілку­ються вони переважно групами — компаніями. Проводя­чи ра­зом дозвілля, більше дізна­ються одне про оного. Дівчата усвідомлюють, якими вірними дру­зями можуть бути хлопці. Хлопці вчаться цінувати емоційну підтримку дівчат. Як розвиваються стосунки між статями

Номер слайду 15

Юність. Хлопець чи дівчина відчуває симпатію до когось одного протилежної статі. Якщо вона взаємна, молоді лю­ди ма­ють схожі мрії, погляди та інтереси, то між ними виникає емоційна близькість, яка з часом може перерости в глибоке й прекрасне почуття — кохання. Як розвиваються стосунки між статями

Номер слайду 16

Зрілість. З досягненням біологічної і соціальної зрілості закохані можуть створити родину. Як розвиваються стосунки між статями

Номер слайду 17

Потреба у спілкуванні з однолітками і дружніх стосунках з протилежною статтю є цілком природною для твого віку. Однак дуже важливо, щоб ці стосунки були рівноправними. Першим кроком на шляху до розбудови рівноправних стосунків є вміння розрізняти різні моделі поведінки: пасивну, агресивну й упевнену. Рівноправні стосунки і впевнена поведінка

Номер слайду 18

• нічого не роблять, щоб захистити свої права; • ставлять інших лю­дей вище за себе; • поступаються своїми бажаннями; • не говорять про те, що їх турбує; • увесь час виба­чаються. Люди поводяться пасивно, якщо:

Номер слайду 19

• захищають свої права, не зважа­ю­чи на інших; • думають тільки про себе; • поводяться зверхньо; • прагнуть перемогти в будь-який спосіб. Люди поводяться агресивно, якщо:

Номер слайду 20

• відстоюють себе, не порушу­ю­чи права інших; • поважають себе й інших; • уміють слухати і говорити; • відверто висловлюють свої по­чуття; • упевнені в собі, але не «тиснуть» на опонента. Люди поводяться упевнено (гідно, асертивно), якщо:

Номер слайду 21

На його думку не зважають Ознаки різних моделей спілкування{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Пасивна. Агресивна. Упевнена. Вербальні і невербальні ознаки. Положення тілаплечі ф голова опущенінапружене, загрозливерозправлені плечі, піднята голова. Вигляд жалісливийпронизливийвідкритий. Вираз обличчя відстороненийнапружений, брови насупленіприязний, розслаблений. Жести благальні, захисністиснуті кулаки, руки в бокиспокійні, рішучіЯк розмовляєувесь час вибачається, виправдовуєтьсяпогрожує, лається, знущаєтьсявисловлює повагу, доброзичливість. Голос тихий, несміливийсердитий, зневажливийтвердий, середньої інтенсивності

Номер слайду 22

Наслідки різних моделей спілкування{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Пасивна. Агресивна. Упевнена. Вербальні і невербальні ознаки. Як приймає рішенняінші вирішують за ньоготільки у власних інтересахшляхом переговорів. Що відчуваєбезпорадність, образу, тривогу, приниженнягнів, відчуженість, страх помстисамоповагу, упевненість, задоволення. Як ставиться до інших людейцінує інших, не цінує себецінує себе, не цінує іншихцінує себе й інших. Як ставляться до ньогона його думку не зважаютьйого не люблять і боятьсяз ним дружать, його поважають

Номер слайду 23

Стосунки між лю­дьми різної статі форму­ються з раннього дитинства. У підлітковому віці дівчата і хлопці починають більше спілкуватися, між ними встановлюються дружні стосунки. Важливо навчитися будувати рівноправні стосунки з протилежною статтю і впевнено поводитися під час спілкування з друзями. ПІДСУМКИ

Номер слайду 24

 Презентацію створено за матеріалами підручника Основи здоров’я для 8 класу закладів загальної середньої освіти. Автори підручника: І. Д. Бех, Т. В. Воронцова, В. С. Пономаренко, С. В. Страшко Джерело зображень, використаних у презентації: freepik.com

pptx
До підручника
Основи здоров`я 8 клас (Бех І. Д., Воронцова Т. В., Пономаренко В. С., Страшко С. В.)
Додано
20 лютого
Переглядів
756
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку