Мета уроку:освітня:сформувати знання про спадкові хвороби і вади людини, з’ясувати їх причини, ознайомитись із завданнями медичної генетики та її значенням для збереження здоров’я і життя людей;розвивальна: розвивати вміння логічно мислити, знаходити закономірності між генетичними порушеннями та станом здоров’я людини;виховна:на прикладі генетичних порушень і пов’язаних з ними вад здоров’я людини виховувати розуміння важливості здорового способу життя.
У 1986 році було відомо 2 тис. спадкових захворювань, а в 1992 році їх кількість зросла до 5 тисяч. Щорічно в Україні народжується 200 тисяч дітей зі спадковими хворобами. З них 40 тисяч залишаються жити з вродженими вадами. Щороку в світі народжується 90 тисяч розумово відсталих дітей і 150 тисяч тих, кому буде важко вчитися. Чим можна пояснити ці дані? В чому причина??
Основні завдання медико-генетичного консультування:а) встановлення точного діагнозу спадкового захворювання;б) визначення типу спадкового захворювання в даній сім'ї;в) розрахунок ризику повторення хвороби в сім'ї;г) визначення найбільш ефективного способу профілактики;д) пояснення сенсу зібраної і проаналізованої інформації, медико-генетичного прогнозу і методів профілактики.
Хто повинен звертатися до консультацій?Родини, в сім‘ях яких є діти з вадами і які хочуть мати другу дитину. Якщо хтось у роду хворий. Особи, які живуть у екологічно несприятливих районах. Якщо вік матері – більше 35 років, а батька – понад 40. Якщо мати не може виносити дитину ( були викидні)У випадках усиновлення. У разі безплідного шлюбу ( більше 3 років не має дітей)