Мета:
•розширити та поглибити цілісні уявлення третьокласників про танцювальну музику та метроритм, як важливий елемент музичної мови;
•розвивати у школярів навички точного відчуття метроритму, розуміння і виконання музичних творів, предметної компетентності;
•виховувати високу виконавську та слухацьку культуру; підтримувати зацікавленість та позитивне ставлення до музики
Мета: розширити та поглибити цілісні уявлення третьокласників про танцювальну музику та метроритм, як важливий елемент музичної мови; розвивати у школярів навички точного відчуття метроритму, розуміння і виконання музичних творів, предметної компетентності; виховувати високу виконавську та слухацьку культуру; підтримувати зацікавленість та позитивне ставлення до музики
Гра “Лісова школа” У “Лісовій школі” урок веде “Ведмідь”. Він записує ритмічний малюнок музичного твору. Раптом вибігає “Зайчик-побігайчик” і стирає ритм. “Ведмідь” наступив йому на вухо (обережно бере дитину за вухо), а “Зайчик-побігайчик” благає дітей пригадати ритм, який було записано на дошці. Учні разом проплескують ритмічний малюнок . «Зайчик» записує його на дошці
1. Я навприсядки скачу, чобітками тупочу. Ту-пу, ту-пу, тупочу, наче пташка, я лечу. Приспів. Гоп, гоп, тупочу, наче пташка, я лечу. Прослухаємо і розучимо українську народну пісню “Гарний танець гопачок” 2. Тілі-тіль — веде смичок, гарний танець гопачок. А бандура — брень, брень, брень, танцювали б цілий день. Приспів. Гоп, гоп, брень, брень — танцювали б цілий день
Російський композитор Модест Мусоргський написав оперу «Сорочинський ярмарок». Музика цього твору пронизана інтонаціями українських пісень і танців. Один із кращих номерів опери - веселий жартівливий гопак на мелодію української народної пісні “На бережку у ставка” Модест Мусоргський
Послухайте і розучіть пісню. Музика О. Зозулі, слова В. Ярмуша “А Метелиця” 1. А метелиця полем стелиться, Долом падає сива тьма... То з-за лісу, наче з кріса, Вдарила полум'ям білим зима. 2. І як ойкнуло сніговертями, Та на радість, та на добро... Цвітом інею сад обсіяний. Там є господарем Дід Мороз. 3. А метелиця долом стелиться, Перекочує через яр... Усміхаючись, роздуваючи Біле полум'я аж до хмар!
Підсумок уроку: Про які нові танці українського народу ви дізналися? Чим відрізняються поняття “танець” і “танцювальність”? Музика з яких творів і яких авторів звучала на уроці? (про шумку, аркан, коломийки) (танець – ритмічні рухи під музику, а танцювальність – властивість музики) (“Козачок” із симфонії невідомого автора та “Гопак” з опери М. Мусоргського “Сорочинський ярмарок”)
Музичне мистецтво: підруч. для 3 кл. загальноосвіт. навч. закл./ О. Лобова.- К.: Школяр, 2013. – 114с.:іл. Про трьох китів та про інші цікаві речі./Д.Ковалевський.- К.: Музична Україна, 1973 Слухання музики в 1 – 3 класі./ Н. Грицюк, О.Зінькевич.- К.: Музична Україна, 1980 Чи знаєте ви музику./ О.Лобас.- К.: Музична Україна, https://www.youtube.com/watch?v=gplZHELkHpg https://www.youtube.com/watch?v=6dC8djxjmbE https://www.youtube.com/watch?v=GJOrekVW90A Список використаних джерел: