Мета: повторити переставну , сполучну і розподільну властивості множення, навчити учнів застосовувати їх при обчисленнях та спрощенні виразів; розвивати логічне мислення,інтерес до математики; виховувати зосередженість і дисципліну, активність та охайність.
Властивості множення1. Переставна властивістьa∙b= b∙a2. Сполучна властивість(a∙b) ∙с = a∙(b∙с)3. Розподільна властивістьa∙(b+с)= a∙b + a∙сa∙(b-с)= a∙b - a∙с. Додаткові властивості множення 4. Якщо один із двох множників дорівнює 1, то добуток дорівнює іншому множнику: a∙1=1∙ a= a5. Якщо один із множників дорівнює нулю, то добуток дорівнює нулю: a∙0=0∙a= 0 Якщо добуток дорівнює нулю,то хоча б один із множників дорівнює нулю
І команда. Обчислити зручним способом: 1) 4∙13∙25 Застосуємо переставну,а потім сполучну властивості множення.4∙13∙25 = 4∙25∙13 = 100∙13 = 13002) 406 ∙82 + 406 ∙18 Застосовуємо розподільну властивість множення:406 ∙82 + 406 ∙18= 406∙ (82 + 18) = 406 ∙100 =406003) 23∙ 48 – 35 ∙ 23 + 87 ∙ 23 Застосуємо розподільну властивість множення:23∙ 48 – 35 ∙ 23 + 87 ∙ 23 = 23 ∙ (48 – 35 + 87) = =23∙ 100 = 2300
ІІ команда. Спростіть вирази:1) 23с ∙4а Застосуємо переставну і сполучну властивості множення:23с ∙4а = 23∙4∙ с∙ а2) 19с – 10с. Застосуємо розподільну властивість множення:19с – 10с = (19 – 10 ) ∙ с= 9∙с = 9с3) Запишіть вираз 10∙ (2а + 4) так, щоб він не містив дужок. За розподільною властивістю маємо:10∙ (2а + 4) = 10 ∙ 2а + 10 ∙ 4 = 20а + 40
ІІІ команда. Виконайте множення :1) 5м 8см ∙ 4 Застосуємо розподільну властивість множення:5м 8см ∙ 4 = (5м + 8см) ∙ 4 = 5м ∙4 + 8см ∙4 = 20м + 32см = 20м 32см2) 3год42хв ∙6 Застосуємо розподільну властивість множення і те, що 1год = 60хв3год42хв ∙6 = (3год + 42хв) ∙ 6 = 3год ∙6 + 42хв ∙6 = =18год + 252хв = 18год + 4год+ 12хв = = 22год 12хв