Урок "Сполучна і розподільна властивості множення"

Про матеріал

Мета: повторити переставну , сполучну і розподільну властивості множення, навчити учнів застосовувати їх при обчисленнях та спрощенні виразів; розвивати логічне мислення,інтерес до математики; виховувати зосередженість і дисципліну, активність та охайність.

До уроку завантажена презентація.

Перегляд файлу

Тема:  Сполучна і розподільна властивості множення. Розв’язування вправ.

Мета: повторити переставну , сполучну і розподільну  властивості множення, навчити учнів застосовувати їх при обчисленнях та спрощенні виразів; розвивати логічне мислення,інтерес до математики; виховувати зосередженість і дисципліну, активність та охайність.

 Девіз уроку: недостатньо мати тільки добрий розум, головне раціонально його використовувати.

                                                                                                               Р.Декарт

 

 

Хід уроку.

І. Організаційний момент.

ІІ. Повторення

Конкурс «Математичний футбол»

Для цього клас поділяється на  три команди, ,кожна з яких вибирає собі назву,пов’язаною з дією множення; наприклад, «Перший множник», «Другий множник», «Добуток». Назви команд записуються до таблиці на дошці.

Перший множник

 

 

 

Другий множник

 

 

 

Добуток

 

 

 

 

Запитання.

  1. Назвати компоненти дії множення.
  2. Сформулювати переставну властивість множення.
  3. Сформулювати сполучну властивість множення.
  4. Сформулювати розподільну властивість множення.
  5. Сформулювати одну із додаткових властивостей множення.
  6. Сформулювати другу із додаткових властивостей множення.
  7. Чим відрізняється координатний промінь від променя?
  8. Що є спільного між відрізком і променем?
  9. Чим відрізняється пряма від променя?
  10. Як зміниться добуток, якщо один із множників збільшити в 5 раз?
  11. Як зміниться добуток, якщо один із множників зменшити в 6 раз?
  12. Як зміниться добуток, якщо один із множників збільшити в 10 разів, а другий – зменшити в 10 разів?

 

 

ІІІ. Приклади застосування властивостей множення.

Кожна команда презентує своє творче завдання

І команда

Обчислити зручним способом.

  1. 4∙13∙25; 
  2. 406∙82+406∙18;
  3. 23∙48 - 35∙23+87∙23.

 

ІІ команда

Спростіть вирази:

  1. 23∙с∙4∙а;
  2. 19с - 10с;
  3. Запишіть вираз 10(2а+4) так, щоб він не містив дужок.

 

ІІІ команда

Виконайте множення:

  1. 5м8см ∙ 4;
  2. 3год42хв ∙ 6

 

ІV. Під час автомобільних перегонів, у ваших автомобілях трапилися поломки. Яка з команд швидше налагодить свій автомобіль, та відправиться у подорож.

Завдання: знайти помилки у прикладах і пояснити,чому вони допущені.

  1. 12002002∙ 0=12002002;
  2. 799 ∙100= 799000;
  3. (9009+1) ∙ 0=9010;
  4. 10 000 000 ∙1=10 000 00

 

В найближчому магазині є деталь для вашого автомобіля,яка вам необхідна після поломки. Але вона одна. Купить її та команда, яка першою підрахує, скільки коштує ця деталь, розв’язавши задачу.

З одного пункту в одному напрямі вирушили одночасно два автомобіля. Один з них їхав зі швидкістю 67 км/год, а другий – 62 км/год. Яка відстань буде між ними через

 6 годин після початку руху?

V. Конкурс «Коловорот»

Кожна пара команди отримує пронумеровану картку,на якій записано дію. Учні в парі виконують її лише в тому випадку, коли отримує результат попередньої дії,яку виконала попередня пара.

Завдання

  І команда                                             ІІ команда                               ІІІ команда

  1. 25 ∙26                                                1) 48∙65          1) 36∙45
  2. ∙100             2) ∙100        2) ∙1000
  3.  - 183        3) +549        3)+107
  4. +329          4) – 399        4) -1123

(65146)     (312150)    (1618984)

 

VІ. Конкурс «Гімнастика розуму»

Відтворити записи дій множення

І команда            ІІ команда         ІІІ команда

а)   345                  а)    143    а)   231

      ***               ***           ***

      345                         143           462

 345__                                                            286                                              231___

* * * * *                  * * * * *                                     * * * * *

 

 

б)   А А В                                                б)   М М N                                       б)   O O X

     __     B              N                                                     X

  C  C  A B                                                   K  K  M N                                           Y Y O X

 

 

VІІ. Підсумок уроку

 

Домашнє завдання.    

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Кузин Бася
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Свінарьова Алла Володимирівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
25 лютого 2018
Переглядів
1067
Оцінка розробки
5.0 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку