Матеріал подано у вигляді презентації. Поміщено усні вправи, завдання для груп, матеріали наочності.
Учні повинні знати:
Означення прямої пропорційної залежності;
Учні повинні вміти:
відтворювати умови прямопропорційної
залежності двох величин;
впізнавати прямопропорційні величини
за даним відношенням їх значень;
наводити приклади прямопропорційних величин;
вміти розв'язувати прикладні задачі
на використання прямої пропорційної залежності.
Очікувані результати: Учні повинні знати: Означення прямої пропорційної залежності; Учні повинні вміти: відтворювати умови прямопропорційної залежності двох величин; впізнавати прямопропорційні величини за даним відношенням їх значень; наводити приклади прямопропорційних величин; вміти розв’язувати прикладні задачі на використання прямої пропорційної залежності.
Учні усно розв’язують завдання, обгрунтовуючи свої розв’язки: Яке з чисел слід поставити замість зірочки, щоб отримати істинну пропорцію: * : 5 = 8:4; =. 2. Чи істинна пропорція: А)2,7:0,6 = 3,6:0,8; Б) : = : ? Актуалізація опорних знань. Виконання системи вправ для усного розв’язання ( повне пояснення на основі відомих означень і правил)
3.Складіть пропорцію з чисел: 12; 0,5; 0,2; 30( виконують учні в зошитах самостійно, перевіряється з коментарем одного з учнів) 4.Розв’яжіть рівняння: ( виконують учні в зошитах самостійно. Рівняння а) виконує І ряд, завдання б) – ІІ ряд, завдання в) – вибрані учні. На дошці дані завдання виконують три учні, з метою здійснити учнями самоперевірки) А) : 3=1 :х; Б)1,2:0,4=х:0,5; В)0,2: (х-2) = :2 . Учні письмово виконують завдання:
Зіткнення учнів з проблемою й висловлювання первинних гіпотез. Додаток №1 Розгляньте таблицю1 Час роботи верстата,год 8 6 4 2 Кількість виготовлених деталей, шт 112 84 56 28 Дайте відповіді на запитання: Від чого залежить кількість виготовлених деталей? Що стале і що змінюється? Як змінюється? Робота в парах Завдання додаток №1(І ряд отримує першу таблицю, другий – другу)
Додаток №2 Для перевезення вугілля із складу відправили машини однакової вантажопідйомності. Розгляньте таблицю залежності використання кількості машин до часу за який перевезуть усе вугілля. Кількість машин,шт. 24 8 4 3 Час, днів 2 6 12 16 Дайте відповіді на запитання: 1.Від чого залежить час, за який перевезуть весь вантаж? 2.Що стале і що змінюється? Як змінюється? Одна з пар (А) виконує завдання додаток №2
Визначення теми та мети . Пряма пропорційна залежність Означення. Дві величини називаються прямо пропорційними, якщо при збільшенні однієї з них у кілька разів інша ___________ у _____________ разів. - Які величини називаються прямо пропорційними. Учням пропонується заповнити пропуски в означенні.
Кількість льодяників,шт.. 0,5 1 2 3 Вартість льодяників, грн.. 1 2 4 6 Виконання завдання (усно) Задача 1. Вартість передплати на газету: На 1 місяць – 5 грн.10к.; На 2 місяці – 10 грн. 20к. На 3 місяці – 15 грн.30к. Що збільшується? Як змінюються величини? Задача 2. Що збільшується? Як змінюється залежна величина?
Виконання завдання із записами в зошиті Задача 3. На 8 га поля засіяли 14,4 ц зерна. Скільки необхідно зерна, щоб засіяти 12га? Нехай х- кількість зерна, яка потрібна, щоб засіяти 12 га поля. 8 га поля – 14,4ц зерна 12 га поля - х ц зерна = х= =21,6(ц) Відповідь: щоб засіяти 12 га поля потрібно 21,6 ц зерна.
Формулювання вмінь і навичок . Використання методу командної підтримки індивідуального навчання. Робота в малих групах Група №1 – група консультантів, які після самостійного виконання завдань, розходяться в інші групи для надання допомоги своїм однокласникам. Групи №2-№5 – працюють над однаковими завданнями, виконуючи записи в класних зошитах. Учні мають право звертатися один до одного в межах своєї групи за допомогою та консультацією, можуть перевіряти один одного, виправляти помилки. Контроль первинного осмислення
Додаток №4 Задачі для груп №2-№5 1.За 3,2 кг товару заплатили 11,52 грн. Скільки треба заплатити за 1,5 кг такого товару? 2. Зі 100кг насіння льону виходить 37 кг олії. Скільки олії вийде з 250 кг такого насіння? 3.На пошиття 30 однакових костюмів пішло 99,6 м тканини. Скільки таких же костюмів вийде із 149,4 м тканини? Задачі для групи №1 1.Сувій, в якому 42м тканини, коштує 1302 грн. Скільки коштує сувій, в якого 36м тканини? 2.Із 20 кг води озера Сиваш можна видобути 0,5 кг солі. Скільки потрібно взяти цієї води, щоб видобути 1т солі? 3. Для виготовлення 192 деталі 4 робітники відпрацювали по 8 год кожний. Скільки таких деталей можуть виготовити 4 робітники, працюючи по 9 год кожний? .