Урок 6 класі "Відношення і пропорції"

Про матеріал

МЕТА УРОКУ: УЗАГАЛЬНИТИ І СИСТЕМАТИЗУВАТИ ЗНАННЯ З ТЕМИ «ВІДНОШЕННЯ І ПРОПОРЦІЇ», ВИХОВУВАТИ ЗАЦІКАВЛЕНІСТЬ ПРЕДМЕТОМ, РОЗВИВАТИ ПРАЦЬОВИТІСТЬ, ЛОГІЧНЕ МИСЛЕННЯ.

Перегляд файлу

 

УРОК МАТЕМАТИКИ У 6 КЛАСІ

ТЕМА: ВІДНОШЕННЯ І ПРОПОРЦІЇ

МЕТА: УЗАГАЛЬНИТИ І СИСТЕМАТИЗУВАТИ ЗНАННЯ З ТЕМИ «ВІДНОШЕННЯ І ПРОПОРЦІЇ», ВИХОВУВАТИ ЗАЦІКАВЛЕНІСТЬ ПРЕДМЕТОМ, РОЗВИВАТИ ПРАЦЬОВИТІСТЬ, ЛОГІЧНЕ МИСЛЕННЯ.

I. ОРГАНІЗАЦІЯ КЛАСУ.

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ.

1. ПОМНОЖТЕ 1 Узна 4/7; 12/5 на ]/7

2. ЗНАЙДІТЬ СЕРЕДНІЙ ЧЛЕН КОЖНОЇ З ПРАВИЛЬНИХ
ПРОПОРЦІЙ.

3:у = 5:10; 5:2 = а:4

 

 

3. ТРОЄ ХЛОПЦІВ ЗНАЙШЛИ В ЛІСІ 200 ГРИБІВ. ОЛЕКСІЙ
ЗНАЙШОВ 20% УСІХ ГРИБІВ, ОЛЕГ - 0,25% ВІД ЧИСЛА ГРИБІВ,
ЩО ЗНАЙШОВ ОЛЕКСІЙ. САШКО ЗНАЙШОВ ІНШІ ГРИБИ.
СКІЛЬКИ ГРИБІВ ЗНАЙШОВ САШКО?

4. НА СКЛАДІ Є БАНКИ З ФАРБОЮ: ЧЕРВОНОЮ,
СИНЮЮ, ЗЕЛЕНОЮ. ПОЛОВИНА ВСІХ БАНОК З ЧЕРВОНОЮ,
ПОЛОВИНА ЗАЛИШКУ - З СИНЬОЮ, А ІНШІ 40 БАНОК - З
ЗЕЛЕНОЮ. СКІЛЬКИ УСЬОГО БАНОК ФАРБИ НА СКЛАДІ?

НІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ, ЗАВДАНЬ уРОКу.

1. 5 УЧНІВ РОЗВ'ЯЗУЮТЬ РІВНЯННЯ:

1)х:1/3 = 3/4:І/2 4)63/4:іУ8 = 27з:р '

2)і'/2:к = 43/4:23/8 5) х : 718 = 2/3: %

3)31/8:2,/2 = 22/3:х

2. 5 УЧНІВ ГРАЮТЬ у МАТЕМАТИЧНЕ ЛОТО,
РОЗВ'ЯЗУЮЧИ ПО 4 ПРОПОРЦІЇ КОЖНИЙ:

 

8,75: 2,5 = х: 1,7

3/,4:377=х:373

7 : х= 10 : 13

53/5:31/2=5'/4:х

67,8 : х = 7,62 : 6,35

9:х = 3: 10

х : 8 = 7 : 20

х: 8= 17: 100

Y . 25,   _ 4,   . 20, X .      /б -   /7 ■     '21

х :31/5 = 4'/2:21/4

х: 51,6 = 11,2: 34,4

х: 3=4: 10

х: 7 = 8: 11,2

5:8 = х: 144

х: 13=9: 10

5 : х = 7 : 8,4

3 : х= 10 : 18

5 : 4 = 9 : х

х:2=10:8

9:х = 5:7

3. УЧНІ БІЛЯ ДОШКИ РОЗВ'ЯЗУЮТЬ ЗАДАЧІ:

 

1. У САДУ ЗІБРАЛИ 128 КГ ЧЕРВОНОЇ І ЧОРНОЇ
СМОРОДИНИ. ЧЕРВОНОЇ СМОРОДИНИ ЗІБРАЛИ 16 КГ.
СКІЛЬКИ ВІДСОТКІВ СКЛАДАЄ ЧОРНА СМОРОДИНА ВІД УСІЄЇ
ЗІБРАНОЇ?

2. СТАЛЕВА КУЛЬКА ОБ'ЄМОМ 6 CM3 МАЄ МАСУ 46,8 Г.
ЯКА МАСА КУЛЬКИ З ТІЄЇ Ж СТАЛІ, ЯКЩО ЙОГО ОБ'ЄМ 2,5
CM3?

РОЗВ'ЯЗАННЯ:

НЕХАЙ    МАСА    КУЛЬКИ    X    Г,    ТОДІ    СКЛАДАЄМО

ПРОПОРЦІЮ:

6 см3   -46,8 г

2,5 см3 - х г

6_   =   46,8
2,5 х

х = 2.5 • 46,8

6 х=19,5

ОТЖЕ, МАСА ДРУГОЇ КУЛЬКИ СКЛАДАЄ 19,5 г.

3. ПІД ЧАС ВИСУШУВАННЯ ВИШНЯ ВТРАЧАЄ У ВАЗІ.
СУШЕНА ВИШНЯ СКЛАДАЄ 15% МАСИ СВІЖОЇ ВИШНІ.
СКІЛЬКИ ВИЙДЕ СУШЕНОЇ ВИШНІ 3 160 КГ СВІЖОЇ? СКІЛЬКИ
ТРЕБА УЗЯТИ СВІЖОЇ ВИШНІ, ЩОБ ОДЕРЖАТИ 90 КГ
СУШЕНОЇ?

 

 

СВІЖА ВИШНЯ

СУШЕНА ВИШНЯ

Вага

160 кг 

? КГ

Відсотки (%)

100 кг 

15 кг 

Вага

? КГ

90 кг 

НЕХАЙ 3 160 СВІЖОЇ ВИШНІ ОТРИМАЄМО X КГ СУШЕНОЇ.

ТОДІ СКЛАДЕМО ПРОПОРЦІЮ: '.

160     =   100
х 15

х= 160- 15

100 х = 24

ОТЖЕ,   3   160   КГ   СВІЖОЇ   ВИШНІ   ОТРИМАЄМО   24   КГ

СУШЕНОЇ.

НЕХАЙ ДЛЯ ОДЕРЖАННЯ 90 КГ СУШЕНОЇ ВИШНІ НЕОБХІДНО

X КГ СВІЖОЇ ВИШНІ, ТОДІ СКЛАДЕМО ПРОПОРЦІЮ:

у    ■=   100
90 15

у= 90 ■ 100

15 у = 600

ОТЖЕ,    ДЛЯ    ОДЕРЖАННЯ    90    КГ    СУШЕНОЇ    ВИШНІ

НЕОБХІДНО ВЗЯТИ 600 КГ СВІЖОЇ.

4. У ЗАЛІЗНІЙ РУДІ НА 5 ЧАСТИН ЗАЛІЗА ПРИПАДАЄ 2

частини домішок, скільки тон заліза утримується в

69,3 Т РУДИ?

1)5 + 2 = 7 (частин) - усього;

69,3 : 7 = 9,9 (т) - припадає на одну частину;

9,9 • 5 = 49,5 (т) - заліза

ДОДАТКОВЕ ЗАВДАННЯ:

а) х-2   = І

8 5

б) З У? - 0,2   =   1,2: 12 + 5,9

2/"5 + 0,6 х-1

5.    ПІДВЕДЕННЯ    ПІДСУМКІВ    УРОКУ,    ВИСТАВЛЕННЯ ОЦІНОК

 

 

docx
Додано
22 листопада 2018
Переглядів
691
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку