Відеопрезентація до уроку української літератури у 7 класу на тему: "Ліна КОСТЕНКО.
«Крила», «Чайка на крижині». Ідея глибокого духовного наповнення людини – її «крилатості», що проявляється індивідуально. Духовне багатство – найбільший скарб у житті"
Мета: поглибити знання УЧНІВ про життя і творчість Л. Костенко, розпочати роботу щодо аналізування поеми «Чайка на крижині», на прикладі цього твору дослідити різницю між матеріальним і духовним; розвивати вміння виразно читати поетичні твори, грамотно висловлювати свої думки, почуття, спостереження, робити висновки; формувати кругозір, світогляд школярів; виховувати почуття пошани, поваги до творчості Л. Костенко, прищеплювати високі моральні якості учням, прагнення духовно збагачуватися.
В українській мові є чимало фразеологізмів зі словами крила:• ростуть (виростають) крила — хто-небудь відчуває приплив сили, енергії, натхнення;• як на крилах — у доброму настрої, на піднесенні; дуже швидко;• під своє крило — для захисту, опікування;• давати крила — викликати в кого-небудь піднесення, натхнення, почуття впевненості у собі, у своїх силах, здібностях;• обламувати крила — позбавити кого-небудь високих прагнень, поривань, мрій;• опустити крила — утратити впевненість у собі, примиритися з чимось, зневіритися у своїх силах;• обпалювати собі крила — зазнавати невдачі в чому-небудь; не досягати чогось бажаного;• складати крильця — відмовлятися від будь-яких дій, від боротьби; скорятися;• підрізати крила — позбавити кого-небудь можливості здійснювати щось; підірвати міць, знесилити когось або обмежити поле діяльності.