«Висока на зріст, рівна станом, але не дуже тонка, з кремезними ногами, з рукавами, позакочуваними по лікоть, з чорними косами, вона була ніби намальована на білій стіні. Загоріле рум'яне лице ще виразніше малювалось з чорними тонкими бровами, з темними блискучими, як терен, облитий дощем, очима»
«Дівчина була невелика на зріст, але рівна, як струна, гнучка, як тополя, гарна, як червона калина, довгобраза, повновида, з тонким носиком. Щоки червоніли, як червонобокі яблучка, губи були повні та червоні, як калина. На чистому лобі були ніби намальовані веселі тонкі чорні брови, густі-прегусті, як шовк»
Персонаж. Якою рисою чи здібністю вирізняється. Який чинник пригнічував розвиток особистостіЯким бачимо в кінці твору. Омелько. Вправний стельмах. Панщина, сварки в родиніМаруся. Хороша господиня. Панщина, сварки в родиніКарпо. Міг би об’єднати сім’ю, лідер. Сварки в родиніЛаврін. Лірик, цінує красусварки в родиніМотря. Хороша і вправна господиня, матисварки в родиніМелашка. Ніжна, любляча; мати, дружина, господинясварки в родиніЯкими б могли стати герої твору, враховуючи їхні здібності й позитивні риси характеру, якби на них не впливали чинники, що пригнічували розвиток особистості?