Презентація до уроку української літератури в 6 класі НУШ "Характеристика образів повісті-казки «Різдвяна історія ослика Хвостика». Яскравість і колоритність персонажів"

Про матеріал
Презентація містить матеріали для проведення уроку української літератури "Характеристика образів повісті-казки «Різдвяна історія ослика Хвостика». Яскравість і колоритність персонажів" (2 урок) в 6 класі НУШ за Модельною навчальною програмою «Українська література. 5-6 класи» для закладів загальної середньої освіти, автори: Яценко Т.О., Качак Т.Б., Кизилова В.В., Пахаренко В.І., Дячок С.О., Овдійчук Л.М., Слижук О.А., Макаренко В.М., Тригуб І.А.: різні види організації навчальної діяльності, що спонукають аналізувати літературно-мистецький матеріал по темі, аналізувати твір, висловлювати та доводити власну думку, формувати уважного, свідомого читача.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Характеристика образів повісті-казки «Різдвяна історія ослика Хвостика». Яскравість і колоритність персонажів. Автор обкладинки Світлана Сова

Номер слайду 2

«…Мрії підкоряються тільки надзвичайно сильним і впертим натурам.» Олександр Гаврош. ПРОБЛЕМНЕ ПИТАННЯНа титульному аркуші, у рекламі книги зазначено, що вона для молодшого шкільного віку. Чи ця історія може зацікавити не лише молодших школярів, а й юнаків, і навіть дорослих?

Номер слайду 3

СЬОГОДНІ НА УРОЦІ МИ З ВАМИ:розширимо знання про повість-казку як жанр;Будемо коментувати епізоди та явища, висловлювати міркування щодо фантастичних подій у творі;висловимо своє ставлення до різдвяних пригод Ослика;будемо аналізувати матеріал у мистецькому контексті;удосконалюватимемо вміння виразно читати текст, аналізувати найяскравіші моменти;

Номер слайду 4

ВПРАВА «Чи уважний я читач»ПРИГАДАЙМО

Номер слайду 5

1. Олександру Гаврошу належать усі твори, ОКРІМ А.«Різдвяна історія ослика Хвостика"Б."Ялинка"В."Неймовірні пригоди Івана Сили"Г."Пригоди тричі славного розбійника Пинті"2. "Різдвяна історія ослика Хвостика" вперше вийшла в А.2019 роціБ.2020 роціВ.2007 роціГ.2022 році3. Великий авторський епічний твір, у якому розповідається фантастична історія, діють казкові персонажі, події відбуваються під час Різдва, називається. А. Різдвяна повість-казка. Б. Пригодницька повість. В. Казка. Г. Повість

Номер слайду 6

4. Не є героєм/героїнею твору "Різдвяна історія ослика Хвостика"А.кобила Аліса. Б.овечка Берта. В.фермер Тимко. Г. Лис Микита5. Що в перекладі означає слово ВЕРТЕП?А.театр. Б.печера. В.зірка. Г. Різдво6. Яку "виставу" розіграла Аліса?А.жалібно заіржала і впала на бік. Б.втекла разом із Хвостиком. В.нічого не їла. Г.почала танцювати

Номер слайду 7

7. Хто вкрав ослика з духовного центру?А. Карло та Гога. Б. Оладар. В.отець Теодор. Г. Роман Нечиталюк8. Хто допоміг втекти Хвостику від ромського барона Джекі-чана?А.кобила Аліса. Б.овечка Берта. В. Роман Нечиталюк. Г. Оладар Чікош9. Портретна характеристика якого героя подається нижче?"Це був життєрадісний тридцятирічний священник, який виглядав майже дитиною. Його рожеве кругле обличчя з лагідними карими очима та довірливою усмішкою одразу викликало симпатію". А. Карло. Б. Теодор1 В. Оладар. Г. Джекі-чан. Перевір себе:1. Б 2. Г 3. А 4. Г 5. Б 6. А 7. А 8. А 9. Б

Номер слайду 8

Мандруємо галереєю ілюстрацій Світлани Сови. Який епізод повісті-казки зображено на малюнку Світлани Сови?МИСТЕЦЬКИЙ КОНТЕНТ

Номер слайду 9

Номер слайду 10

Номер слайду 11

Номер слайду 12

Номер слайду 13

Номер слайду 14

Номер слайду 15

Номер слайду 16

Що таке повість-казка?ПОВІСТЬ-КАЗКА — це літературний твір із чарівним сюжетом, довгою історією і великим кількістю казкових героїв, більшість із яких не існує в реальному житті. Повість-казка має на меті не просто розважити читача: на прикладі вигаданої ситуації автор пропонує читачеві розібратися в людських стосунках, навчитися розрізняти гарне й погане в характерах і вчинках героїв. Повість-казка, з одного боку, створює уявний світ, а з іншого — розповідає про світ реальний. Поєднання казковості й реалістичності є особливістю цього різновиду літературної казки. ПРИГАДАЙМО

Номер слайду 17

Чим цей твір схожий, а чим відрізняється від попередніх історій?(Схожий тим, що це все — різдвяні історії; відбувається диво; закінчення щасливе; герої отримують винагороду за свою доброчесність, щирість та любов. Відрізняється «Різдвяна історія ослика Хвостика» від інших вивчених творів більшим обсягом, наявністю багатьох персонажів, численних пригод; головний герой — тваринка, а не люди.)Опановуємо компаративістику

Номер слайду 18

ВПРАВА «Асоціативний кущ»:твір «Різдвяна історія ослика Хвостика» спонукає мене до таких асоціацій…

Номер слайду 19

ВПРАВА «Асоціативний кущ»:твір «Різдвяна історія ослика Хвостика» спонукає мене до таких асоціацій…казкафантазіяповчаннядивопригодидопомога. Різдвомрія

Номер слайду 20

Презентуємо домашній міні-проєкт «Маршрутний лист Ослика Хвостика»

Номер слайду 21

Презентуємо домашній міни-проєкт «Маршрутний лист Ослика Хвостика»Дитячий християнський табір. Лісова хижка. Циганський табір. Дачний вагончик. Графський маєток. Парк розваг. Мрії збуваються

Номер слайду 22

Фізкультхвилинка

Номер слайду 23

Міні-дослідження «Світ добра і світ зла»Герой. Характеристика. ДОБРОЗЛО

Номер слайду 24

Міні-дослідження «Світ добра і світ зла»Ослик Хвостик. Міка та Оніка. Отець Теодор. Степан Кузька. Роман Нечиталюк. Доброзичливий, допитливий, відданий, кмітливий, наполегливий, терплячий, товариський. Кобила Аліса. Мудрий, добрий, енергійний, працьовитий, врівноважений. Сержант-дільничий, сміливий і «осяяний коханням»Сторож, винахідливий. Близнючки, 70-річні онуки графа, добрі та милосердніПривітна та мудра. Герой. Характеристика. ДОБРО

Номер слайду 25

Міні-дослідження «Світ добра і світ зла»Гога і Карл. Джекі Чан, ромський барон, запальний і швидкий. Сільський голова Кривський. Вася Кобра. Році Голомбош. Злодії-крадії, недоумкуваті і боягузливі, нечесні, ліниві, жадібні, непутящіПрислужник місцевого «князька» та підлабузник. Нахаба. Герой. Характеристика. ЗЛО

Номер слайду 26

Різдво – це такий особливий час, коли дивовижним чином переплітаються долі різних людей, аби допомогти комусь у здійсненні мрії, зробити світ кращим, а людей – щасливішими. Це час очищення, усвідомлення і зміни себе. І саме завдяки Святвечірнім дивам змінилася доля багатьох героїв повісті. Народознавчий контекст. Що символізує Різдво в українській народній тпадиції?

Номер слайду 27

Прийом емоційного проєктування. Які бажання будуть посилати у Всесвіт українці в усьому світу, зокрема і ми з вами, в ніч на РІЗДВО?

Номер слайду 28

Сформулюйте тему повісті:пригоди ослика, пов’язані із його викраденням напередодні Різдва, різдвяне диво і значення спілкування та допомоги. Поясніть назву твору: Різдво виступає як символ об'єднання та взаємодопомоги. Через зустріч зі Святою Родиною та іншими тваринами, Хвостик навчається цінувати маленькі радощі життя та бачити свою важливу роль у великому святковому дійстві. Сформулюйте основну думку повісті-казки:за своє щастя потрібно боротися., треба вірити в себе і свю мрію Сформулюйте ідею:це повчальна історія про те, як прості вчинки добра, любові та взаєморозуміння можуть створити справжнє Різдво для кожної душі, і нагадує нам про необхідність допомагати іншим та бути часткою маленьких, але важливих чудес у світі. ПІДСУМУЙМО

Номер слайду 29

РЕФЛЕКСІЯПРОБЛЕМНЕ ПИТАННЯНа титульному аркуші, у рекламі книги зазначено, що вона для молодшого шкільного віку. Чи ця історія може зацікавити не лише молодших школярів, а й юнаків, і навіть дорослих?Відповідь на проблемне питання: Дорослі можуть згадати своє дитинство, очікування різдвяних див, подарунків; побачити себе, свої недоліки, замислитися над тим, як цих недоліків позбутися. ОТЖЕ, чого вчить історія про Ослика Хвостика?вона вчиться вірити в себе і власні сили, бачити позитивне в усьому, що стається в житті, докладати зусиль для досягнення мрії. І це дуже важливі настанови, здатні сформувати активну, оптимістичну, цілеспрямовану і наполегливу особистість. «Бо щастя належить тим, хто готовий за нього боротися…».

Номер слайду 30

Обери смайлик. Я прочитав/ла твір і сьогодні гарно працював/ла. Я знаю зміст повісті-казки, але міг/могла би працювати краще. Я не прочитав/ла твір, але уважно слідкував/ла за ходом уроку і все зрозумів/ла. Оціни свою роботу на уроці

Номер слайду 31

Домашнє завдання. ТВОРЧЕ ЗАВДАННЯна формування артистичних здібностей (на вибір):читання уривків по ролях (театралізація);виконання колядки;розповідь про пригоди від імені Ослика Хвостика.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.9
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 7
Оцінки та відгуки
  1. Ісмаілова Світлана Василівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Іванець Ольга Володимирівна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Маринич Валентина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Цуканов Никита
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  5. Довгаленко Оксана
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  6. Ткач Інна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  7. Савенко Тетяна Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 4 відгука
pptx
Додано
12 грудня 2023
Переглядів
6185
Оцінка розробки
5.0 (7 відгуків)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку