Презентація до уроку української мови у 2 класі "Навчаюся визначати слова, які називають числа. Поняття про «числівник».".

Про матеріал
Презентація розроблена до уроку української мови у 2 класі за темою "Навчаюся визначати слова, які називають числа. Поняття про «числівник»." Дібрані у презентації завдання допоможуть ознайомити учнів з поняттям числівника; учити правильно ставити питання до числівників; формувати навички встановлювати взаємозв'язки в мові, уміння уточнювати інформацію; розвивати любов до рідної мови. Різноманітність завдань зробить урок цікавим і веселим.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Навчаюся визначати слова, які називають числа. Поняття про «числівник». Підготувала: вчитель початкових класів Запорізької гімназії № 80 Шатунова Алла Федорівна

Номер слайду 2

Привітання. Вітаю вас, мої любі учні! Сьогодні чудовий день!А знаєте чому?Бо в ньому є Ви і є Я.

Номер слайду 3

Діти , прочитайте слова відомого українського поета Павла Усенко. Яка ваша думка про них? Сьогодні ми переконаємось у правильності цих слів.

Номер слайду 4

Послухайте віршик. Що ви почули?Раз, два, три, чотири, п’ять!Вийшов зайчик погулять. Як нам бути, що робити?Треба зайчика зловити. Будем знову рахувати: Раз, два, три, чотири, п’ять!Зараз я іду шукать!

Номер слайду 5

Замислювались ви хоча б раз ,чому лічилка називається «лічилкою»? До якого жанру вона відноситься? Відшукайте в лічилці іменник, дієслово, чи є в ній прикметник?Раз, два, три, чотири, п’ять!Вийшов зайчик погулять. Як нам бути, що робити?Треба зайчика зловити. Будем знову рахувати: Раз, два, три, чотири, п’ять!Зараз я іду шукать!

Номер слайду 6

Подивись. Пригадай. А про що ми поки не говорили? З'ясуємо ,що це «числівник?»

Номер слайду 7

4 + 5 = 9-Діти, прочитайте математичний запис по різному.-Що об'єднує лічилку і математичний вираз?-Назвіть числа у виразі.-Назвіть числа в лічилці.-До якої групи належать слова «чотири», «п’ять»?-Давайте скажемо ці слова з питаннями. ( Скільки? Чотири…)-Спробуйте підібрати назву до нової частини мови ( вона буде походити від слова «число»).-Здогадались? Молодці!-Головним на нашому уроці буде «Числівник».

Номер слайду 8

Запам'ятай!

Номер слайду 9

Що люблять числівники? (рахувати). Прочитайте вірш. Відшукайте числівники. Що вони означають? Поставте до них питання. Запишіть числівники разом з іменниками до яких вони відносяться. Почнемо рахувати: Один, одна – моя країна. Тут мій єдиний, рідний дім. Вітчизна, мила Батьківщина,Для тебе ми донька і син!

Номер слайду 10

Вправа «Докажи мені …» Діти. А чому в народі кажуть : «Одна голова добре, а дві краще?»- Назвіть числівники.-Докажіть, що слова «одна, дві»-числівники.

Номер слайду 11

Робота з підручником

Номер слайду 12

Самостійна робота- Оберіть слова, які належать до числівників.- Запишіть їх, усно ставлячи питання до кожного слова. Потрібно було записувати слова: п'ятірка, десятка?Що позначають ці слова?Що означає слово «перший»? Потрібно його записувати?Що ще можуть позначати числівники?На яке питання можуть відповідати?Два, зимова, п’ятірка, весна, перший, троє, десять, десятка. 

Номер слайду 13

Гра «Плесни в долоні»Діти, послухайте вірш. Коли почуєте числівник, плесніть в долоньки. Мовив лис до лисеняти:-Подивися, біля хати. Дружно виструнчились в ряд. Сім пухнастих каченят. Походжають три індики. Шість курчаток невеликих. Он пішли два гусаки. До бабусі в буряки. Вдвох полічимо тепер ми, Скільки птиці тут… Пів ферми!

Номер слайду 14

Вправа «Перевір себе»(запишіть відповіді у зошиті)1. Числівник – це: А) Речення; Б) Частина мови; В) Частина слова;2. Числівник позначає: А) предмет; Б) ознаку предмета; В) кількість предметів Г) порядок при лічбі;3. Числівник відповідає на питання: А) Хто? Що? Б) Скільки? В) Котрий? (при лічбі) г) Що робить?{21 E4 AEA4-8 DFA-4 A89-87 EB-49 C32662 AFE0}Перевір себе за правилом у підручнику с.86

Номер слайду 15

Діти, у кожного народу є своє улюблене число. А чи знаєте ви , яке улюблене число українців?Спробуємо дослідити.

Номер слайду 16

Робота з прислів'ям. Подумайте, про що говорять прислів'я: Семеро одного не чекають. Сім п'ятниць на тиждень. Калина від семи хвороб. Сім разів відміряй, а один – відріж.{00 A15 C55-8517-42 AA-B614-E9 B94910 E393}Запишіть одне прислів'я. Підкресліть в ньому числівник. Як ви розумієте вислів Сім п'ятниць на тиждень? У кого так буває?А чому саме п'ятниця?

Номер слайду 17

Хвилинка- цікавинка. Раніше п'ятниця була базарним днем. Саме у п'ятницю купували, продавали, обіцяли на наступний тиждень привезти замовлений товар і розрахуватися за нього. Але не завжди дотримувались обіцянки. Тому про непостійних людей, на яких не можна покластися, казали « Сім п'ятниць на тиждень»

Номер слайду 18

Аналізуємо. Пригадайте, якою була тема уроку?Що нового ми сьогодні дізнались?Чи впорались ви із завданнями на уроці?На які питання отримали відповіді?Яким був наш урок?Якими ви були на цьому уроці?

Номер слайду 19

Діти, відкрию вам секрет. На початку уроку я теж ставила перед собою мету. Я хотіла, щоб вам було цікаво, щоб наш урок приніс вам нові корисні знання, щоб вам на уроці було спокійно й затишно, щоб ви почули красу рідної мови. Як ви вважаєте, я дійшла своєї мети?Висловіть свою думку.

Номер слайду 20

Дякую вам, мої любі, за чудову роботу! До зустрічі!

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Халамендик Наталя Леонідівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Скорозінська Галина Володимирівна
    Дуже гарна презентація, Вдало підібрані завдання, чудове оформлення слайдів! Дякую авторці за можливість скористатися Вашим матеріалом!!!!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Пов’язані теми
Українська мова, 2 клас, Презентації
НУШ
Додано
29 грудня 2023
Переглядів
1222
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку