Замислювались ви хоча б раз ,чому лічилка називається «лічилкою»? До якого жанру вона відноситься? Відшукайте в лічилці іменник, дієслово, чи є в ній прикметник?Раз, два, три, чотири, п’ять!Вийшов зайчик погулять. Як нам бути, що робити?Треба зайчика зловити. Будем знову рахувати: Раз, два, три, чотири, п’ять!Зараз я іду шукать!
4 + 5 = 9-Діти, прочитайте математичний запис по різному.-Що об'єднує лічилку і математичний вираз?-Назвіть числа у виразі.-Назвіть числа в лічилці.-До якої групи належать слова «чотири», «п’ять»?-Давайте скажемо ці слова з питаннями. ( Скільки? Чотири…)-Спробуйте підібрати назву до нової частини мови ( вона буде походити від слова «число»).-Здогадались? Молодці!-Головним на нашому уроці буде «Числівник».
Що люблять числівники? (рахувати). Прочитайте вірш. Відшукайте числівники. Що вони означають? Поставте до них питання. Запишіть числівники разом з іменниками до яких вони відносяться. Почнемо рахувати: Один, одна – моя країна. Тут мій єдиний, рідний дім. Вітчизна, мила Батьківщина,Для тебе ми донька і син!
Самостійна робота- Оберіть слова, які належать до числівників.- Запишіть їх, усно ставлячи питання до кожного слова. Потрібно було записувати слова: п'ятірка, десятка?Що позначають ці слова?Що означає слово «перший»? Потрібно його записувати?Що ще можуть позначати числівники?На яке питання можуть відповідати?Два, зимова, п’ятірка, весна, перший, троє, десять, десятка.
Гра «Плесни в долоні»Діти, послухайте вірш. Коли почуєте числівник, плесніть в долоньки. Мовив лис до лисеняти:-Подивися, біля хати. Дружно виструнчились в ряд. Сім пухнастих каченят. Походжають три індики. Шість курчаток невеликих. Он пішли два гусаки. До бабусі в буряки. Вдвох полічимо тепер ми, Скільки птиці тут… Пів ферми!
Вправа «Перевір себе»(запишіть відповіді у зошиті)1. Числівник – це: А) Речення; Б) Частина мови; В) Частина слова;2. Числівник позначає: А) предмет; Б) ознаку предмета; В) кількість предметів Г) порядок при лічбі;3. Числівник відповідає на питання: А) Хто? Що? Б) Скільки? В) Котрий? (при лічбі) г) Що робить?{21 E4 AEA4-8 DFA-4 A89-87 EB-49 C32662 AFE0}Перевір себе за правилом у підручнику с.86
Робота з прислів'ям. Подумайте, про що говорять прислів'я: Семеро одного не чекають. Сім п'ятниць на тиждень. Калина від семи хвороб. Сім разів відміряй, а один – відріж.{00 A15 C55-8517-42 AA-B614-E9 B94910 E393}Запишіть одне прислів'я. Підкресліть в ньому числівник. Як ви розумієте вислів Сім п'ятниць на тиждень? У кого так буває?А чому саме п'ятниця?
Хвилинка- цікавинка. Раніше п'ятниця була базарним днем. Саме у п'ятницю купували, продавали, обіцяли на наступний тиждень привезти замовлений товар і розрахуватися за нього. Але не завжди дотримувались обіцянки. Тому про непостійних людей, на яких не можна покластися, казали « Сім п'ятниць на тиждень»